Angående holdbarhet så produserer de Betalutin med tanke på når dosene skal brukes, med en sikkerhetsmargin ettersom jeg husker.
Angående hvor lenge en dose holder seg, så har jeg tallet 6.7 dager, men det tar jeg forbehold om at det er noe annet, og jeg husker feil.
Lu-177 har en halveringstid på nesten 6,66 dager. Så på dag 7 dag er ca halvparten spaltet til noe annet. Denne korte halveringstiden vil gi ganske kort holdbarhet, men i teorien kan holdbarheten være ganske lang.
Dette håndteres ved å beregne tid mellom produksjon og injisering. Jo lenger det er mellom produksjon og injisering, jo mer produkt må benyttes for å få samme effekt.
Noen flyktige tanker…
I teorien tror jeg Lu177- delen av Betalutin antagligvis kan administreres slik at preparatet kan få en holdbarhet på flere måneder. Hvis man f.eks skal ha “styrke 6” ved injeksjonstidspunktet, kan man lage en dose på “styrke” 1600 som vil ha “styrke” 6 etter ca 60 dager. Den stabile datterisotopen av Lu177, Hafnium-177, har ignorerbare toksologiske effekter, så mengden av denne har nok ikke noen innvirkning.
Men…
Jeg vet ingenting om holdbarheten på “resten” av Betalutin.
Noen som vet noe om dette?
Vet ikke, men regner med at den da blir som Lilotomab/HH1 og avhengig av konsentrasjon kan redusere opptaksevnen for Betalutin…
‘‘Oppfinnelsen til NANO er altså dette proteinet (Lilotomab) som har egenskapen til å koble seg på “receptor” CD37 ?’’
Lilotomab ble oppfunnet i 1985, lenge før NANO ble skapt.
Det stemmer. Så det Nano har fått til og har patent på er altså at de har fått paret lutetium-177 med Lilotomab.
Det stemmer. Det var bindeleddet som tidligere het DOTA som muliggjorde det. Lett gjenkjennelig med 4 nitrogenatomer i midten.
Yess, det var vel dette RHL tok doktorgrad på i sin tid.
Ligger også på internett det gode gamle papiret
Ingen plass man følger egm? Noen som vet når man får resultatet av det?
Og hvorfor er det ikke noe snakk om det?
18/02-2019 16:19:47: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector ASA: Extraordinary general meeting held
Ludvik Sandnes trer av som styreleder… hmm
Da blir det rep emisjon ?
Ja
“The extraordinary general meeting approved all items on the agenda, including the authorisation to the Board of Directors to increase the share capital in connection with the repair offering as announced on 25 January 2019 (the “Repair Offering”), and the election of Dr. Jan H. Egberts as new chairman of the board of directors. Dr. Egberts will begin his term after the approval and publication of a prospectus prepared in connection with the Repair Offering. The minutes from the extraordinary general meeting are attached and are also available at www.nordicnanovector.com”
men hva er poenget med rep emi på 45 når kursen er lavere på det åpne markedet ?
En eller annen plan må de ha hvis de ønsker at rep emi skal bli fulltegnet. Nå blir den jo ikke det
Hvis en større aktør har lyst til å rappe med seg opptil 777 777 aksjer til 1,60 kr over markedspris, er dette muligheten.
Er det helt avgjørende for selskapet at rep emi blir fulltegnet ?
Fin måte å dekke shorten sin på? Hadde vært en slic plan hvis det er tilfellet.