Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg personlig synes det er helt ufattelig og uforståelig at kursen vaker rund 40 kr nå. 40 kr kan en anse som samme verdi i 2015 (ca 20kr) ettersom det har vært hentet penger i form av emisjoner. Har det vi vet av dagens resultater, PIM, FAST TRACK, videreføring av pipline virkelig ikke skapt NOE verdi siden 2015? er det kun tradere/shortere som styrer nå slik dem vil uavhengig av løypa vil ligger i? og hvorfor er dette slik? Denne “smellen” med REK har gjort større utslag for kursen på lengre sikt i form av tradere har skapt ett usikkerhetsmoment som også resulterte i at Costa måtte gå. Aksjonærbasen på topp 50 viser igjen og igjen at større aktører enten øker eller sitter stille i båten. Skal det gå helt til endelig godkjenning/partneravtale før det blir verdiskapning i selskapet?Synspunkter?

1 Like

Markedet priser selskapet til 2,3 milliarder akkurat nå, så det er jo ikke akkurat konkursprising da.

1 Like

Nei, for all del.

Poenget er hvorfor PIM og FAST TRACK ikke er priset inn pdd er for meg ikke til å forstå.

Noen mulighet for oppdatert mDOR på Q4? Muligens litt for tidlig.

Tror ikke PIM og FT er så gjevt hva angår aksjekurs, se hva Larsmkn skrev om BTD:

Larsmkn
444

1

10d

En spennende artikkel som tar for seg hvordan BTD påvirker aksjekursen. Den er tilgjengelig for alle. Resultatet tilsier at statistisk sett så vil en prekommersiell-aksje stige moderat på BTD, men så falle tilbake: https://www.nature.com/articles/d41573-019-00019-6

skulle likt å sett en graf av kurser der FAST TRACK / PIM gjorde det i andre Biotekselskaper på verdensbørsen… i forhold til Oslo Bingo Børs

PIM er vel ganske nytt og litt smalt(UK), men jeg mener at BTD henger høyere enn FT.

‘‘Our results show that investors ascribe very little value, and that only transiently, to BTD announcements from pre-commercial companies and no value to those from commercial firms. So, although drug developers receive significant benefits from BTD, these benefits do not include higher sustained valuations in the US public markets.’’

Skumleste denne tidligere… Rare greier :thinking: eller?

Det som forundrer meg er hvordan markedet ser på resultater og nye data. Det virker som det er at resultatene fra kliniske studier forventes å bli bedre over tid, at man må se en progresjon eller vekst om du vil.

I bunn er det essensielle at man klarer å gjenskape resultatene i enda større populasjoner, men mitt inntrykk er at folk må ha vekst for å være happy.

4 Likes

Hadde en vært i nærheten av preklinisk hadde vel Bravo hatt verdenspressen bankende på døren HVER bidige dag :joy: Det gjelder jo alle selskaper med gode prekliniske resultater…

Fin betraktning Glein og helt enig.

Noen aktører tror de er veldig smarte for tiden. Ny Em er gjennomført på 45kr. Dermed har FTF fått nye aksjer til utlån. Ser de har gitt fra seg 65k for ny short som dekkes inn nå 42-43? Når kommer Nemesis?

Meget vel være noe i dette i reaksjon på mitt innlegg:
" solb: Du skal ikke se bort fra at shorterene låner av FF for å …dekke inn short. Slikt skjer når de har pisset på seg. Kanskje er det GSA som har gjort det, de har ikke meldt noen synlig inndekking ennå. Det kan meget vel være at dette er mer trolig, enn at det er lånt aksjer fra FF for å sette short - når WQuant dekker inn short.

Redigert i dag kl 11:47"

Det var det jeg skrev etter Q3, og som gjorde at jeg ble sittende med uendret pott, men markedet forventer tydeligvis stadig sterkere resultater og legger mindre vekt på validiteten.

1 Like

Dagens trade: Gikk ut av nano med 40 i tap, gikk over til NAS i oppgangen, endte med en del pluss før jeg gikk ut --> mange flere NANO aksjer :smiley:

Ja. Jeg tok en bitteliten kassett her på medium 42. Kodeord fra nettbanken? Sint @Jubel.

Tok en Glein, handlet en liten eske.

Ups, dette blir småpratmatriale!

2 Likes

Jja. Så det selv. @pdx må gjerne flytte.

Synes forøvrig at Nano holder seg godt idag.

Tok en ny kartong, synes denne senternyheten var såpass hyggelig.

To kartonger i dag da?! Passe på kvota, far.