Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

… og folk lurer på hvorfor småsparere taper penger på “den slemme børsen.” Jaja.

Vurdert muligheten for å sikre større gevinst (flere aksjer) så du kan bidra mer i framtiden i andre spennende medisinske forskningsselskaper?

2 Likes

Og for de som skal kjøpe et stort antall aksjer blir problemstillingen helt motsatt: De hadde ikke klart å kjøpe så mange aksjer uten å presse prisen over 45, så det blir en vinn situasjon for dem å kunne legge inn en tegning på fastpris 45.

3 Likes

Ja det er nok ett slikt tilfellet som avgjør om folk taper penger på børsen :sleeping: Om selskapet kommer i mål så har jeg mer enn nok. Noen aksjer fra eller til har ikke det store betydningen.

Dessuten så må jo dere andre som tydigvis kun tjener penger på børs være glad når man har sånne lettlurte motparter :joy:

2 Likes

hvordan er det med tanke på kurtasje ved rep emi? for de fleste småsparere så blir jo nermest differansen dekket inn vis det ikke er kurtasje på rep emi?:sweat_smile:

1 Like

Hva er minimum av aksjer man må ha for å få hendene sine på emi aksjene?

47 tror jeg det var

1 Like

Interessant å se hvilke aktører som både direkte og indirekte ivrer for ikke å tegne i Rep. Og hva med agenda?

Fasiten er at jeg har økt min NANO.beholdning med 50% (snitt ca 41,25 på nye aksjer), og har spart mye penger i forhold til dem som tegnet seg ved den rettede emisjonen. Altså ingen grunn til å klage. Totalsnittet har dessverre rundet 20 kr.

Merck har kjøpt et selskap som sikter seg inn mot 2L og 4L FL:

http://ir.immunedesign.com/static-files/cdf2d12b-46d6-4972-b99c-0a30b07e9ddb

https://www.mrknewsroom.com/news-release/research-and-development-news/merck-acquire-immune-design (link fra savepig)

Kjører kombostudier med Rituximab og Keytruda

Grei tox-profil ser det ut som:

Det lever jeg godt med. :stuck_out_tongue:

1 Like

Nano kjører rep emi.
Hvorfor gjøre det når kursen er etablert under tegningskurs?

Dette gir mening hvis noen har garantert for alle emi aksjene på forhånd. Fin måte å gå inn/øke uten å flytte kurs.

Noen tanker?

1 Like

Tenker det gir mening. I lys av at hovedemisjonen ble tegnet såpass raskt så er det nok det som skjer.

Eller så inkluderer avtalen mellom Nano og DnB at det skal gjøres en rep. emi. Slik at Nano må betale DnB uansett om den gjennomføres eller ikke. Da er det bedre å gjennomføre den og hanke inn de kronene man kan få.

I beste fall kommer det en amerikaner og plukker opp resten av det som ikke blir tegnet av aksjonærene

1 Like

5-700.000 aktier @ 45,00 er jo umulige at finde i markedet … så det er faktisk ganske plausibelt, at det er sådan det forholder sig. Det gælder om at hente så mange penge som muligt - uanset om det bliver på den ene eller anden måde.

1 Like

Det er ikke veldig irrasjonelt å ønske å investere i kreftforskning når man har nær familie som helt konkret er i målgruppen for betalutin.

Og når nano blir solgt for 250 har ikke de kronene i differanse en dritt å si for det økonomiske heller

2 Likes

Betyr dette at det allerede er tegnet ca 20 000 aksjer?

Har du satt target på kr 250 Savepig? Er det ditt low, base eller high case?

ORR var vel ikke så veldig imponerende? Ingen CR og ikke veldig høy orr på PR på 13 pasienter. Ser ikke ut som noe trussel.

Nei, jeg registrerte det. Men klarte ikke helt å finne ut om dette var data fra mono eller kombo- behandling.

Edit, ser ut som det gjelder for kombinasjon med Keytruda.

Med dagens antall aksjer er 250 kr 13,6 milliarder kroner, så det er et suksesscase for selskapet, men et moderat ett gitt de prisinger vi har sett i biotech de siste par årene.

Så jeg vil fortsatt kalle det base caset som rettferdiggjør risikoen.

Men så kan det jo komme et generelt børskrakk som tar prisinger langt ned, og det kan komme nye emisjoner i nano som gjør at antallet aksjer øker ytterligere.

2 Likes