Og for de som skal kjøpe et stort antall aksjer blir problemstillingen helt motsatt: De hadde ikke klart å kjøpe så mange aksjer uten å presse prisen over 45, så det blir en vinn situasjon for dem å kunne legge inn en tegning på fastpris 45.
Ja det er nok ett slikt tilfellet som avgjør om folk taper penger på børsen Om selskapet kommer i mål så har jeg mer enn nok. Noen aksjer fra eller til har ikke det store betydningen.
Dessuten så må jo dere andre som tydigvis kun tjener penger på børs være glad når man har sånne lettlurte motparter
hvordan er det med tanke på kurtasje ved rep emi? for de fleste småsparere så blir jo nermest differansen dekket inn vis det ikke er kurtasje på rep emi?
Fasiten er at jeg har økt min NANO.beholdning med 50% (snitt ca 41,25 på nye aksjer), og har spart mye penger i forhold til dem som tegnet seg ved den rettede emisjonen. Altså ingen grunn til å klage. Totalsnittet har dessverre rundet 20 kr.
Eller så inkluderer avtalen mellom Nano og DnB at det skal gjøres en rep. emi. Slik at Nano må betale DnB uansett om den gjennomføres eller ikke. Da er det bedre å gjennomføre den og hanke inn de kronene man kan få.
I beste fall kommer det en amerikaner og plukker opp resten av det som ikke blir tegnet av aksjonærene
5-700.000 aktier @ 45,00 er jo umulige at finde i markedet … så det er faktisk ganske plausibelt, at det er sådan det forholder sig. Det gælder om at hente så mange penge som muligt - uanset om det bliver på den ene eller anden måde.
Med dagens antall aksjer er 250 kr 13,6 milliarder kroner, så det er et suksesscase for selskapet, men et moderat ett gitt de prisinger vi har sett i biotech de siste par årene.
Så jeg vil fortsatt kalle det base caset som rettferdiggjør risikoen.
Men så kan det jo komme et generelt børskrakk som tar prisinger langt ned, og det kan komme nye emisjoner i nano som gjør at antallet aksjer øker ytterligere.