Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Så lite likvid Nano er for tiden, sier det seg selv at det er enkelt å shorte her. Samtidig som det er få større nyheter i kjømda, så er vel risikoen mindre for at en shortekatastrofe skal skje.
Denne aktiviteten tjener to formål først og fremst. Tjene penger selvsagt, men også mulighet for å akkumulere billig frem til det smeller. Ingen rep aksjer til shorters!!

Shorting er først og fremst skadelig for et selskap når man står foran en emisjon. Det gjør vi heldigvis ikke lenger, så nå er det shorterne som bærer risikoen.

1 Like

Agree!

Men mye avhenger av henger på ARCHER-1 og DLBCL. Får Nano suksess på et av disse feltene, så fremstår 250 som gi bort pris, da mener jeg 500kr bør være mulig med dagens aksjeantall.

ARCHER-1 er nok moderat priset inn i det suksesscaset mitt, skal sies. Hvis Betalutin kun skal være et helt nisjepreget 3L FL produkt, så er jeg redd det blir for snevert til at det enkelt finner sin kommersielle plass i verktøykassen til legene.

1 Like

Men tror du Betalutin kan brukes ‘‘off label’’ i feks 1L DLBCL, hvis safety når viser seg å være ok?

Tenker da at man slipper å kjøre en stor studie, men baserer seg på ar RIT viser seg å ha god effekt i kombo med Rituximab, R-CHOP etc, og at Betalutin blir godkjent gjennom Paradigme.

Tenker at det kan være en mulighet etter at du postet dette:

Jeg tenker at RIT som verktøy har et bredt anvendelseområde, det ser jo ut som det kan brukes over hele linjen.

Hva med Humulatin? Dersom Nano blir kjøpt opp så får en eventuell kjøper også dette med seg i sekken. Her ligger det jo også et stort potensiale, som man skulle tro ville være med å øke prisen?

Det skal så enormt mye til for at leger skal begynne å tukle med førstelinjebehandling at det har jeg nesten ikke med i noe bullscenario engang.

Humalutin er ikke engang påbegynt kliniske studier, så det blir veldig teoretisk hvor mye man får betalt for det i et M&A scenario. Generell erfaring fra biotech er at det er kun assets som er langt på vei i kliniske studier som blir priset inn på noen signifikant måte.

1 Like

Og hvor lang tid har shorters og deres drabanter på seg nå? Ukene og månedene går raskt, og vi er ca 1 år unna Betalutin trer inn på markedsarenaen for alvor.

Jo, men da må selskapet få opp dampen å sette fart på hele pipelinen sin. Enn så lenge ser det ut som alle ressurser settes på Betalutin.

Vil du ha flere emisjoner :wink:

Og her ser vi styggedommen. 7 store shorterfond har interesse i Nano. Flere av disse har vært ut/inn over/under 0,5% mange ganger. Er det noen som fortsatt tror at disse fondene har fått dekket seg inn?

GSA CAPITAL PARTNERS LLP 483 727 0,88% 20.02.2019

WORLDQUANT LLC - < 0,5% 19.02.2019

MARSHALL WACE LLP - < 0,5% 11.12.2017

PDT PARTNERS, LLC - < 0,5% 10.04.2018

OXFORD ASSET MANAGEMENT LLP - < 0,5% 22.06.2018

BOGLE INVESTMENT MANAGEMENT, L.P. - < 0,5% 17.07.2018

NUMERIC INVESTORS LLC - < 0,5% 20.03.2018

Drar du frem registreringer tilbake til 2017 ?

Ja - jeg tror de har dekket seg inn nå :smile:

Helt enig,
Humalutin må opp og gå igjen snarlig, hvis ikke vil ikke verdien av den gjenspeiles som fortjent ved ett eventuelt oppkjøp.
Ser ikke noen grunn for å gi poop og di*k av den meningen.

(Nå antar jeg at det tæres på patenttider helt unødvendig også for Humalutin sin del, selv om jeg ikke har helt kontroll på dette…)

1 Like

Jeg tror ikke du helt tok poenget mitt? Kanskje du ikke ville ta det?

Synes det er riktig at alle ressurser settes på Betalutin nå, så lenge ressursene er begrensede… enn så lenge…
En partneravtale med en ganske god up-front kunne gjort susen ift å få i gang Betalutin på MZL og Humalutin og evnt andre ting i pipeline som kan være aktuelt å starte opp/få fortgang i.

7 Likes

Overtegnet emisjon med 230 prosent, det totale kjøpet omfatter da 2,5% av portisen min.

3 Likes

Forsåvidt enig, men det burde være mulig å en ekstra ball i luften også. Men skjønner ikke at det skal være så vanskelig å tease en partner til å hoste opp litt peng.
Blir sikkert enklere hvis det kommer litt gode ARCHER-1 sata.

En ting er at et fase 1/2 studie for Humalutin ville koste minst 100 millioner som er en ikketriviell andel av NANO sin cashbeholdning, en annen ting er at de kanskje rett og slett ikke har manpower til å gjøre dette på en god måte uten at det vil gå ut over execution i de andre studiene og forberedelser til kommersialisering.

2 Likes

Hvordan ser et regnskap for et slikt studie ut egentlig? Hvor går pengene?

Nå har de jo 67 klinikker oppe, så det ville man tro dro ned kost.

En partneravtale hadde vært fint. Selv om Humulatin p.t kun er en teoretisk gullgruve er det jo litt surt å “gi vekk” det potensialet i en eventuell oppkjøpsavtale nå. Med litt støtte fra en partner kunne man kanskje fått stablet dette på beina og gjort seg mer attraktiv med to produkter kontra ett. Men slik det ser ut nå gir det jo absolutt mening å prioritere Betalutin.

2 Likes