Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Er det vanlig at det inngåes partneravtaler tidlig i de kliniske studiene?
Vi har ingen data fra Paradigme tiden enda og andre er “så vidt” startet.

Spør for en venn.

Ja det er supervanlig et det signeres partneravtaler med store i oppstarten av en klinisk studie for en compound.

Det gir en totalt annen risk/gain profil for det lille selskapet. Risiko reduseres til nesten null, men de må jo gi fra seg en god del fortjeneste da. Og for NANO så er de helt sikkert ikke så kin på å gi fra seg rettigheter på teknologien sin akkurat nå, fordi det vil kunne redusere verdien på selskapet mye i et M&A scenario.

Men, for Genmab har det jo fungert ganske bra, selv om de har partneravtale med Janssen…

2 Likes

Jeg trodde jeg tok det. Men jeg tok visst feil da.
Og nå forstår jeg ikke poenget :man_farmer:

1 Like

Ja, Humalutin er jo et kraftig dersiket prosjekt.

CD37 som target, CHECK
Lutetium 177 som payload, CHECK

Og mye av arbeidet med dosering og predosering er jo gjort gjennom Lumrit 37-01, så for Humalutin sin del kommer jo BP til duk og dekket bord.

Jepp, det er en god oppsummering. :slight_smile: CD37 som target og 177Lu som payload er liksom NANO sin første generasjon teknologi oppsummert i en kjempeenkel pakke, den blir mye mer komplisert som oppkjøpsobjekt så snart denne basen ikke er helt fri.

At de har partneravtaler som går på kun bruken av antistoffene tror jeg derimot ikke har så mye å si, for det blir uansett helt andre patenter som må søkes og mye mindre overlapp. Man ser jo bare i det siste at pharmaselskapene lisensierer deler av sin teknologi til hverandre, det er helt vanlig.

1 Like

Du er helt på bærtur.

All pr er god pr - NANO nevnes med et par postere i februarutgaven til DDNews som er presentert tidligere.

DDNews’ monthly print newspaper, which has a circulation of more than 30,000 drug-discovery research professionals throughout North America, is akin to the business section of your daily newspaper, but delivers news that is specific to the pharma/biotech industries.

3 Likes

Denne er verdt å få med seg: Arctic Fund Management - Børslunch

Stikkord:

FDA
Mergers & Aquisitions
Eli Lilly - Loxo
Bristol-Myers Squibb - Celgene
+++

12:40 - Radiopharmaceuticals
Novartis oppkjøp Endocyte, AAA
++(Bayer/Algeta)

Hva sier de om Nordic Nanovector:

14:30 - Nordic Nanovector
Spennende selskap, Vinner i Norge?, Venter data relativt snart, spennende case

16 Likes

Konge, nå var det vel Health cap sin representant som nevnte nano, men vi liker jo veldig godt at Arctic Aurora og Health cap er i studio sammen da.

2 Likes

Det fikk jeg ikke med meg i farten, men takk for opplysningen :blush:

Spennende, takk for linken SkogensKonge

«De holder for tiden på med et registreringsstudie og kommer til å lese av data her relativt snart»

Er ca 12-14mnd relativt snart? Eller roter han med dlbcl? Eller, høyt konspiratorisk, han vet om noe juice?

Selvsagt er 12-14 mnd relativt snart når du tar med i betraktningen at de kliniske studiene ble påbegynt i 2011.

Ingen grunn til å gjøre noe mer ut av det.

Edit:

Vet ikke om det kom ut fryktelig krasst, var ikke sånn ment. Er bare litt for mye spinn som går helt galt av sted og gir folk feil forventninger. :stuck_out_tongue:

4 Likes

Tja. Personlig ville jeg ikke brukt de ordene, men heller noe som «neste år» «om et år» «2020» osv. Men beklager så mye at jeg våget å i det hele tatt dvele litt ved det utsagnet.

Relativt eller forholdsvis bør kun brukes når det refereres til hva det relateres eller forholder seg til.

1 Like

En annen ting.

Her er 4 ferske videoer som tar for seg potensielt nye behandlingsmetoder mot follikulært lymfom. Det forundrer meg stadig at Nordic Nanovector ikke nevnes i disse sammenhengene. Det er som regel spesialister som sitter i disse panelene, de burde jo muligens snart ha fått med seg at det finnes en god kandidat til å revolusjonere behandlingen på denne kant av verden. :thinking:

2 Likes

Ja jeg også synes det er rart at det er så TOTAL radiotaushet rundt betalutin i faglige kretser. Faktisk noe av det som bekymrer meg mest med caset nå, for markedsføring er like viktig i biotech som det er i andre produktsjangre.

Og konkurransesituasjonen er basically omtrent det eneste som kan ødelegge for Betalutin nå.

Edit:

En ting man skal merke seg er at de fleste av disse store KOLsene som intervjues i OncLive som Nathan Fowler og Anas Younes er ofte dypt involvert som lead investigators i produktutvikling som gjøres av deres egne institusjoner, så de har en smule naturlig bias der.

Men samtidig er jeg overbevist om at også disse vil adressere Betalutin etterhvert som PARADIGME kommer frem til readout.

5 Likes

Får satse på at når NANO klasker CR, PR, ORR og QOL i bordet med Paradigme og også Archer, så går jungeltelegrafen fort og markedsføringsbiten blir en lettere oppgave.

Kan det tenkes at det til dels skyldes at Nano er norsk, dvs at vi er et knøttlite land som de fleste i verden knapt vet hvor er? Det gikk jo veien for Algeta, og Bruland & co har vært mye rundt på internasjonale konferanser. Jeg vet fra mitt eget fagfelt at amerikanere dominerer sterkt, selv om det ikke alltid er så fortjent. Nano burde kanskje dratt på noen road show over dammen…

2 Likes