Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Uten å kunne gå i detalj om aksjonærlister så må jeg si at jeg mistenker short for å sitte klar for å presse ned kursen ved evt oppgang på onsdag. En større aktør reduserer beholdningen kraftig, en annen en blir nesten tilsvarende større, og basert på volumet den siste uka så kan det ikke være noen annen forklaring enn at det er snakk om utlån av aksjer.

Uavhengig av kursreaksjon blir uansett onsdagen spennende!

En annen ting jeg har tenkt litt på er behovet for mer behandling satt opp mot kostnaden.

Så lenge Rituximab var patentbeskyttet så hadde det jo blitt veldig kostbart å kjøre R+CHOP og i tillegg etterbehandle med RIT. Og når i tillegg R-CHOP har høy ORR, så var vel det ikke et skrikende behov for ny behandling heller, selv om R-CHOP-RIT ga en vesentlig lengre PFS.

Men når Rituximab er av patent og det er 3 kopiprodukter på vei ut i markdet, så vil det vel åpne opp for nye muligheter med kombinasjoner med Rituximab og andre produkter på patent, uten at man blåser alle økonimske rammer.

1 Like

Dette er nok et godt poeng, medisiner har jo blitt halvert i pris og mer etter at patentet går ut.

Prisen halveres hver gang det kommer en ny kopi på markdet. Så hvis alle 3 Rituximab produktene blir godkjent så skal prisen ned med nesten 90%.

Dette tror jeg kan være med å skape ny dynamikk i NHL markdet.

1 Like

Det var noen reimbursmentproblemer med Zevalin som også dempet salget:

''Those kind of blunders were minor compared to the nightmares of reimbursement. Bexxar’s original wholesale price was set at $26,000, which sounded expensive to a lot of people a decade ago (although it looks like a bargain by cancer drug standards today). Younes said he didn’t recall any problems with reimbursement for Bexxar at his previous institution, MD Anderson Cancer Center in Houston, TX. But there were complaints from other physicians that they weren’t getting enough money from Medicare to justify prescribing the drug.

Reliable data on pricing and reimbursement are always hard to come by, and it was further complicated in this case because of variations from place to place. But in 2007, a radiologist at Northwestern Memorial Hospital in Chicago, Gary Dillehay, did a survey on the radioimmunotherapies for the Society of Nuclear Medicine. He found that Zevalin typically cost hospitals $22,000 to $24,000. Medicare, at that time, said it planned to reimburse hospitals $21,850 for a course of Zevalin and even less for Bexxar. Corixa, unable to turn Bexxar into a profit center, ended up being acquired by GlaxoSmithKline in 2005.’’

Så bare Betalutin får en bedre reimbursment ordning i 3 FL har de allerede en fordel i forhold til hva Zevalin/Brexxar hadde i sin tid.

Så klinikker hadde kanskje problemer med å få tilbakebetalt alle pengene hvis de brukte Zevalin som ‘‘consolidation’’ etter første linje behandeling. Så lenge Betalutin ikke er godkjent i kombinasjonen med førstelinje, får de heller ikke reimbursment for evt. off-label bruk. Jeg beklager, og vil nødig ta fra deg din herlige optimisme, men jeg tror personlig ikke det kommer til å bli en utstrakt off-label use i denne indikasjon. Men det vil tiden vise! :slightly_smiling_face:

3 Likes

Denne artikkelen var fin om Brexxar og litt om Zevalin: ‘‘Why good drugs sometimes fail’’

3 Likes

Ja, den artikkelen er fin. Har versert på diverse forum noen år.

Men Bruland og RHL brukte jo Bexxar og Zevalin som case study, så sånn sett skal jo ikke Betalutin gå i samme fellen.

Tror ikke Bruland og co sine studier av RITs når de framforsket medisinen er noen garanti for at Nordic Nanovector ikke begår feil i kommersialiseringsprossessen. Det er dog veldig betryggende at Marco har lagt planer de siste 3-4 år for å sikre en god kommersialisering, og eksplisitt kommuniserer at feilene som ble gjort for disse medisiner ikke skal gjentas for Betalutin.

4 Likes

Denne rep. emisjonen vi står foran, er virkelig småskummel.
Riktig er det at det er mulighet til å overtegne. Ikke riktig at det kun er for eksisterende aksjonærer, også investorer som verken har aksjer eller tegningsretter har ifølge prospektet mulighet til å tegne seg for aksjer, men det følger av dette at de ikke er sikret noen som helst rett til tildeling.
Skulle det bli rift om aksjer (ved at kursen stiger for eksempel), så skal alle som har t-retter få tildeling før noen som helst som ikke har det blir tildelt noen som helst aksjer. Det er altså mulig for shorters å tegne. Og med den appetitten de viser for Nano-aksjer, vil de nok gjøre det.

På ingen måte, men at de valgte et annet target enn Rituximab og en payload som er enklere og håndtere, gjør jo jobben til Marco og enklere.

1 Like

Takker for forståelig og nøyaktig presisering.:slightly_smiling_face:

Med all denne energien som legges for dagen for å kamuflere sannheten og for å holde kursen nede, er min resept klar. Jeg overtegner med 10% til et rundt antall.

Noen som vet hvordan man “kjøper” tegningsrettene når de ligger i depoet på Nordnet?

1 Like

https://www.dnb.no/bedrift/markets/emisjoner/arkiv/190220-nano.html

2 Likes

Hvilken forventninger har folket til Q4 presentasjonen i morgen?

At Hegnar skriver som vanlig om bruk av cash som fulle sjøfolk.

Tipper at cashburn kommer til å gjøre et hopp.

Kanskje vi får et hopp i mDOR også?

Jau. Tenker det samme. Cashburn kan bli drøy. 100-110 mill kanskje?

Måske lige i overkanten - men uden tvivl med det større setup de nu har gang i, vil der være en stigning i cashburn.

Det kan måske koste lidt på kursen, men næppe i større grad - selv om man tit overraskes over reaktionerne på markedet :roll_eyes: