Tror det er 2.linje…(?)
Kan hende? Men syns kriteriene for inklusjon/eksklusjon var mistenkelig likt det NANO kjører. Pasientantallet likeså.
Synes det ser ut som tredje linje, ja. Vi får undersøke litt.
"Inclusion Criteria: All subjects
2. ≥2 prior systemic treatments for follicular lymphoma."
Kan se ut som 3.linje, ja…
Forventet read-out i januar 2020 - rekrutterer i 15 land, ser det ut for… (Bare sånn for å vise at Nanos 23 land med godkjenning for å rekruttere er veldig bra)
Er en randomised kombi bgb-3111 og Obinutuzumab vs Obinutuzumab monotherapy
bgb-3111 er en BTK-inhibitor med de bivirkninger og den livskvalitet det medfører og Obinutuzemab som er “humanized anti-CD20 monoclonal antibody” (altså noe lignende rituximab) må tas 3 gangeri måneden første mnd og deretter en gang i mnd intravenøst… Blir jo litt sykehusbesøk med denne behandlingen…
Er jo en kombinasjonsstudie inneholdende en cd20-antibody og jeg synes sånn sett den ligner på Archer-studien… Nano vil nok også ønske å sjekke ut kombinasjonsbehandling med Obinutuzumab etterhvert dersom den viser seg mer potent enn rituximab i prekliniske faser.
Denne studien kan nok helt sikkert få AA pga ORR om disse er bra (bedre enn monobehandling) med overkommelige bivirkninger, men det er allikevel noenlunde samme størrelse på markedsandel å grabbe til seg for Betalutin vil jeg påstå selv om denne studien skulle gjelde for 3.linje.
Betalutins nisje for dem som ønsker en engangs behandling med minimale og forbigående bivirkninger med stor responsrate og god varig respons (især for CR-pasientene) er ikke utfordret av denne behandlingen såvidt jeg kan bedømme…
Jeg tror igrunnen de fleste som har vært gjennom 2 eller flere behandlinger vil velge å prøve Betalutin som neste behandlingsløsning dersom de forstår bivirkningsprofilen – så får de heller prøve en de andre godkjente behandlingene i neste linje etterpå om det kommer til det…
Jeg tror resultatene som er nevnt i artikkelen er fra dette studiet:
https://www.emedevents.com/c/medical-conferences-2019/targeted-radiopharmaceuticals-summit
For de spesielt interesserte
Ser ut til å stemme bra det. Da er linken ovenfor til fase IIb som foregår nå.
Ser at Zanubrutinib (BGB-3111) har blitt innvilget BTD for pasienter med MCL som har hatt minst en tidligere behandling - i januar i år… https://globenewswire.com/news-release/2019/01/14/1691295/0/en/BeiGene-Receives-U-S-FDA-Breakthrough-Therapy-Designation-for-Zanubrutinib-in-Mantle-Cell-Lymphoma.html
Interessant. Zanubrutinib skal også testes i kombinasjon med MEI Pharmas ME-401 i rundt 70 pasienter. Trialen til MEI skulle ammendes for å legge inn denne armen, men det er ikke blitt gjort enda.
Det koker i havet.
Men fremdeles er denne komboen ikke veldig langt foran Betalutin som monoterapi mtp. effekt. Om man ser på tox og simplicity er Betalutin fremdeles kvantesprang foran av det jeg kan lese. Ingen grunn til voldsom bekymring, og jokeren blir å finne ut av hva Betalutin kan utrette i en lignende kombo. Med mild tox skulle man tro at kombinasjonsmulighetene er store, også utover standard Rituximab.
Kjenner jeg blir litt jelly på Beigene som kan kjøre et helt vilt bredt klinisk løp. Man burde hatt milliarder.
Stemmer det!
Var det ikke her det var umulig å få finne ut av efficacy???
Det er en next gen BTK-hemmer, som virker på samme mål som ibrutinib. BeiGene skriver ganske utfyllende om deres strategi for dette legemiddelet i deres siste annual report. Det virker som hovedsatsingen er innen CLL/SLL og MCL, men de planlegger også pivotale studier innen FL, MZL og WM, så dette er en bred satsing innefor flere B-celle lymfomer.
Monoterapi effekt (tror jeg?) innen FL, DLBCL etc.
Pooled safety
Ingen CR innenfor MZL altså. Der klarte Betalutin 44% med samme N!!!
Ellers ligger jo effekten langt bak Betalutin som monoterapi.
Kjekt at du fant frem til monoterapi-data. Perspektiv.
Men desto mer interessant ville det vært for NANO å få frem data fra andre kombinasjoner enn Rituximab. Det begynner å bli ganske mange muligheter for cocktail.
Yess, på ASH før jul fikk vi jo presentert prekliniske DLBCL data med Betalutin kombinert med BTK hemmer.
Litt flåsete spørsmål kanskje, men har dere som diskuterer i tråden her medisinsk bakgrunn?
Eller har dere bare lært dere all verdens faguttrykk etter å ha sittet stuck i NANO i årevis? No offense altså.
Må man være fluefisker for å investere i laks? Reder for å investere i shipping? Postmann for transport? Bankmann for finans? Gamer for gaming? Lege for biotek? Geolog for olje?
Det blir litt glissent i selskapskistene rundt omkring om man kun kan investere på bakgrunn av formell kompetanse.
Heldigvis er det utrolig hva man lærer bare man bruker nok tid og krefter.
For min del så har interessen for biotek tiltatt siden jeg deltok i første emisjon i Nano i 2009 og uttrykkene og forkortelsene har kommet til etterhvert på veien. Synes det er interessant å prøve å sette seg inn i selskapene og ha detaljkunnskaper etter beste evne for å på den måten ha bedre kontroll på investeringene mine. Interessen for biotek generellt har kommet derfra og spredd seg ut til andre biotek. Og for min del er det betryggende å vite at pengene er investert i teknologi som etter min vurdering har gode muligheter for å lykkes… (så kan det jo selvsagt settes spørsmålstegn ved hvor god min vurderingsevne er )
Utgangspunktet mitt for å investere i diverse biotek er jo at jeg har troen på teknologien og i aller første instans hadde troen på RHL/Bruland i Nano sitt tilfelle og den troen har jeg fortsatt i dag vurdert ut fra de resultater som er vist i utprøvingen – og derfor sitter jeg med aksjer i biotek jeg har greid å sette meg ganske godt inn i (Nano,Pcib,Pho og Oncoinvent) og vil ikke si at “stuck” blir riktig å kalle det… Ihv all den tid trading er veldig fremmed for meg per i dag…
Jeg innser at jeg nok kunne/burde brukt litt tid på å prøve å lære meg litt mer tekniske signaler og handlet mye oftere på topper/bunner og maksimert profitt/aksjebeholdning, men interessen min fanges nok lettere av selve forskningen og hvilke mulighetere som den kan åpne…
Joda, hver sin smak. For min del så virker det litt rart å bruke så mye tid på å følge en aksje uten å benytte seg av de store mulighetene som finnes til å tjene penger/akkumulere mer aksjer på kurssvingninger. Nano har svingt ekstremt i mange år har jeg registrert, og det er vel fremdeles lang tid til det er håp om å få til noe som helst.
Håper det blir medisin av det en eller annen gang. Det har dere som har skrevet tusenvis av innlegg dag ut og dag inn fortjent
Ja, også dem som faktisk trenger medisinen fortjener den !! For det er medisin …
Å backtrade er enkelt. I det ekte liv er det nok en gamble uansett hvordan man gjør det.
Har du fått med deg hvorfor Nano har svingt ekstremt? Hva er lang tid i dine øyne og hva mener du med “noe som helst”?