Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det er vel det jeg skriver at jeg ikke føler at jeg innehar nødvendig kompetanse til å spå når man bør gå inn og ut. Faren for at en melding kan dukke opp når man er ute er også en “risiko” jeg ikke er så sugen på å ta… Nå gjelder dette for øvrig flere aksjer, ikke “en” aksje…

Det at du ikke forstår og synes det er rart at noen kan ha interesse av - og bruke tid på - biotek, utvikling av legemidler, resultater på utprøvingsstadier og ønsker å “vite” hvordan disse ligger an, samt delta i emisjoner og investere i dette (fremfor å trade/spekulere) får være ditt problem. Jeg synes, og tror mange er enige med meg, at det er rart at dette såvidt er innenfor din fatteevne. Du bør virkelig forsøke å utvide horisonten din og prøve å bli litt mer reflektert.

Hva legger du i “få til noe som helst” og “lang tid”?
Nano har fått til fantastisk mye, så det blir nesten for dumt å besvare en slik påstand fra et nick som åpenbart bare er her inne for å trolle…
Men…, de har altså ført Betalutin gjennom 5 hindringer (oppfinnelse, in vitro, in vivo, safety (normal fase 1) og effekt (normal fase 2)) slik at de bare er ett drøyt år unna avlesning fra en pivotal studie som kan sikre at produktet kommer på markedet. Så løpet som startet i 2008/2009 med oppfinnelsen og har vart i 10-11 år er nå potensielt bare 1 år unna målet. Jeg synes ikke det er lang tid sett i det perspektivet.

16 Likes

Jeg har tydeligvis litt andre prioriteringer enn deg. Med dette mener jeg å faktisk levere verdi til investorene og å få et kommersielt produkt til markedet.

De har sikkert fått til masse lovende resultater, og det er vel også flere pasienter som har fått forlenget livene sine. Kjempebra det, hvis det er det man legger vekt på!

Jeg har tydeligvis et betydelig mer kommersielt syn på investeringer enn mange NANO-investorer.

Eller som de fleste norske investorer, profesjonelle og amatører, forstår ikke biotech-bransjen. Laks og olje er hva folk setter seg inn i

Aha, det er markedet sin feil. Joda, jeg kjenner den fra Funcom :sweat_smile:

Jeg forstår ikke hva din agenda er? En funcom «trader» eller hva enn du prøver å framstille deg som.

1 Like

Vel, vi er jo på et investorforum.

Og jeg vurderer fremtidige investeringer. Nano har falt mye den siste tiden, det har sikkert dere også fått med dere, og jeg fisker litt etter om det er håp om oppgang innenfor rimelig tid.

Så ble jeg fascinert av side opp og side ned med kompliserte medisinske analyser, og lurte på om det faktisk var folk med medisinsk bakgrunn som sitter her inne.

Spørsmålet er besvart - beklager at jeg rørte i andedammen.

Kan ikke du lese siste innlegget til Tyrion en gang til? Virker rett og slett som at du ikke forstår at Nano har vært igjennom ett langt utviklingsløp og nå egentlig er på oppløpssiden før kommersialisering. Det aksjekursen i Nano og andre norske biotek gjenspeiler nå, er slik jeg ser det lav risikovilje. Når Nano la frem resultatene på ASH2018 så var resultatet på børs at Nano gikk fra kr 80 til 50 på noen uker. Samtidig ble det mye lettere for Nano å rekruttere klinikker til paradigme-studiet. Altså en stor forskjell på hvordan finansmarkedene og klinikker tok imot resultatene( finans negative, fag positive). Som Bravo sa på Q4, “vi kan ikke diktere finansmarkedene”. Det Nano kan gjøre er å levere gode studieresultater og ellers gjøre strategisk gode valg nå rett før kommersialisering. Det vil etterhvert gi resultater, også på aksjekursen.

5 Likes

Som sagt har sikkert Nano levert masse lovende resultater. Men som investor hadde jeg blitt svært misfornøyd dersom kursen går fra 80 til 50 i løpet av kort tid. Så dersom kursen skal ned i 10,- så venter jeg heller på det.

Det er tilnærmingen din som er noe i veien med. Begrep du bruker underveis som gjør deg til ikke anna enn uinteresert i casen. TI er en av få forum der Nano blir belyst på en fortreffelig og seriøs måte, både på godt og vondt. Skribentene her er godt opplyst og høyt utdanna, til opplysning. Mange har flere milioner investert og det er så langt av god grunn hvis en legger fakta til grunn. Det finner du blant anna på hjemmesiden til Nano og samtidig blir fakta drøftet godt her.
Litt ydmykhet ovenfor de som er godt opplyst kan i alle tilfelle gjør at du får info med t skje om nødvendig. Lykke til med dine investeringer.

2 Likes

Der er vist én her, der ikke har forstået at der ofte kan være stor forskel på markedets værdi på børsen og selskabets fundamentale situation; dette er tydeligt i NANO og en række andre biotekselskaber på OSE.

Det er entydigt shortselling der har sænket NANO og OSE er endvidere berygtet for den manglende regulering.

Hehe, det skal jeg love deg at jeg vet alt om. Stikkord: Funcom

Men som investor så er jeg altså interessert i om kursen skal opp eller ned. Hvis det ikke er noe konkret som taler for at kursen skal opp innen de nærmeste månedene, så går den som regel ned.

På den annen side så noterer jeg meg fagfolkenes urokkelige tro på at dette skal bli business.

Caset tas opp til vurdering.

Hold deg langt unna Pablo, dette kan fremdeles ta tid og kursen kan falle ytterligere. Så slipper vi forhåpentligvis å ha deg på nano-trådene også, vinn-vinn :blush:

4 Likes

Bare å holde seg unna om du vil ha kjapp verdi. Kan bli et magert år.

4 Likes

Når kan neste trigger forventes?

3 Likes

Har noen år i helsesektor på rumpa, så interessen for feltet er styrket, men har vel bare rundt 2 år på universitetsnivå innenfor denne sektoren. Går andre veier med utdanning om dagen.

Du sier at det er lang vei til det er håp om noe som helst. Innen biotek er 12 år noe som for kun ‘kort’ tid siden var forventet utvilkingstid for medisiner fra klinisk fase startet til produkt på marked. NANO er vel i 10. år således, og mange fallgruver forsert.

I biotek-verden er NANO i siste etappe. Det er kort vei til mål. Men om du ikke er åpen for å sitte i årevis med din investering, tror jeg du bør unngå biotek. Det er en trading-favoritt i aktive perioder, så sikkert mulig å ha en ren teknisk tilnærming til caset i slike perioder om du ønsker.

@tcb888 Det er neste kvartalsrapport skulle jeg tro. Forøvrig en trigger som kan komme ikke ført på juice-lista der, er BTD/PRIME. Skulle mDoR bli endelig kan det nok gå relativt kort tid til søknad sendes, og ~60 dager senere kan en betydelig regulatorisk støtte være på plass.

6 Likes

overhengende sannsynlig at BTD og Prime kommer ila året også :slight_smile:

1 Like

@Pablo, jeg har litt problemer med å forstå hvor du vil, eller hva du egentlig ønsker og oppnå med innleggene dine.

Du ber blant annet om innspill på om det er håp om oppgang innen rimelig tid, men klarer samtidig på et smått arrogant vis å gjøre narr av de som bruker mye tid på å sette seg inn i det fundamentale.
Med mindre man kun investerer utelukkende på TA, så er det fundamentale av grunnleggende interesse, og det vil aldri være feil å forstå eller å ha god kunnskap om sine investeringscase. Synes @TyrionIV har redegjort godt for dette i et av sine svar til deg.

Så er det også slik at en av mulighetene til å gjøre gode investeringer er å finne selskap hvor det er en “mismatch” mellom fundamental og finansiell verdi. For å finne denne mismatchen er det av avgjørende betydning å kunne forstå selskapet og forhold som vil kunne berøre selskapet (komkurransesituasjon, forhold til regulatoriske myndigheter osv). For å få denne oversikten er det utvilsomt en fordel å bruke mye tid på en aksje.

Jeg skal ikke fortelle deg om hvorvidt du bør investere i NANO eller biotech for øvrig, til det har vi tilsynelatende helt forskjellige forutsetninger. For min egen del har jeg imidlertid gjort et investeringsvalg jeg føler meg komfortabel med. Så får det heller bare være at mitt valg er gjort på bakgrunn av et formidabelt antall timer med både research i egen regi, samt vurdering av svært mange gode innspill på blant annet Tekinvestor.

9 Likes

Helt klart!!

Her er greia, det er to veldig motstridende faktorer som spiller inn:

1. Her sitter det en gjeng med investorer som er hellig overbevist om at det nå omsider nærmer seg en kommersiell løsning, og dermed en gevinst (regner med at dere tross alt er interessert i å tjene penger).
  2. Markedet er veldig uenig med dere, og sender aksjen stadig lengre ned jo nærmere man visstnok kommer dette målet.

Enten så tar investorene her inne grundig feil, eller så tar markedet grundig feil.

Enhver som har lyst til å investere i denne aksjen bør gjøre seg opp en formening om hva som er tilfellet.

1 Like