@Pablo, jeg har litt problemer med å forstå hvor du vil, eller hva du egentlig ønsker og oppnå med innleggene dine.
Du ber blant annet om innspill på om det er håp om oppgang innen rimelig tid, men klarer samtidig på et smått arrogant vis å gjøre narr av de som bruker mye tid på å sette seg inn i det fundamentale.
Med mindre man kun investerer utelukkende på TA, så er det fundamentale av grunnleggende interesse, og det vil aldri være feil å forstå eller å ha god kunnskap om sine investeringscase. Synes @TyrionIV har redegjort godt for dette i et av sine svar til deg.
Så er det også slik at en av mulighetene til å gjøre gode investeringer er å finne selskap hvor det er en “mismatch” mellom fundamental og finansiell verdi. For å finne denne mismatchen er det av avgjørende betydning å kunne forstå selskapet og forhold som vil kunne berøre selskapet (komkurransesituasjon, forhold til regulatoriske myndigheter osv). For å få denne oversikten er det utvilsomt en fordel å bruke mye tid på en aksje.
Jeg skal ikke fortelle deg om hvorvidt du bør investere i NANO eller biotech for øvrig, til det har vi tilsynelatende helt forskjellige forutsetninger. For min egen del har jeg imidlertid gjort et investeringsvalg jeg føler meg komfortabel med. Så får det heller bare være at mitt valg er gjort på bakgrunn av et formidabelt antall timer med både research i egen regi, samt vurdering av svært mange gode innspill på blant annet Tekinvestor.