Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Kursen stiger når risikoen er tilstrekkelig lav nok. Og da kan kursen stige mye.

“Alle” vet at NANO har et produkt som funker svært godt , men som fremdeles ikke genererer penger. Pengene genereres nok ikke før i 2021-22.
“Alle” vet også at det er lite kliniske data som selskapet skal legge frem i 2019.

De som kjøper idag er de som posisjonerer seg for fremtiden, samt de som mener at bunnen er nådd. Ingen kan spå om selskapet skal ned til 10 kr per aksje, det virker bare svært usannsynlig.

Alternativt kan man vente ned å kjøpe seg inn til 2020. Da fjerner man nedside ved at et annet, bedre behandlingstilbud tar over den potensielle markedsandelen og skaper usikkerhet om Betalutin sin posisjon på det fremtidige markedet. Samtidig mister man også opp siden ved at selskapet plutselig slipper en uventet, svært positiv nyhet.

For deg som er long Funcom så vet du vel godt dette med å sitte gjennom perioder hvor salgspostene flyr mens fremtiden ser lys ut. Så da sitter du kanskje også med en forståelse av hvorfor vi som sitter long NANO kan sove godt om natta.

2 Likes

Nano er høyrisk, som du også har merket har markedet straffet høyrisk aksjer mye.

Hadde det vært annet børsklima ville nok Nano vært priset høyere. Payday komer uansett når eller hvis de kommer imål.

2 Likes

Min forklaring på det er at markedet ikke ønsker å investere i det som er definert som “risiko”-aksjer på nåværende tidspunkt, samt at Oslo børs (markedet) ikke har nok innsikt til å vurdere verdien av å komme forbi regulatoriske hindre og få innvilget regulatoriske privilegier innen biotek.

2 Likes

Den ene er en MZL pasient som per ASH2018 kun hadde 6 mnd, så kan være opp til ca 2 mnd igjen til vedkommende passerer 12 mnd. 18 mnd avlesning vil komme til ASH, og være endelige data, dersom det er fortsatt effekt. Før dersom det ikke er fortsatt effekt. Nå kan det nevnes at MZL gruppen med CR kom alle til 24 mnd merket. Men det er så få pasienter det står(3) om at det hele har høy usikkerhet rundt seg. Pasienten(e) og vi, er uheldig om søknad om BTD sendes med mDoR som ikke er bedret. Dog finner jeg det sannsynelig ut i fra min begrensede kunnskap at når søknad kjennes vil det også innvilges, pga tox profilen til NANO og gruppen de sikter seg inn på.

Forøvrig, ‘don’t feed the trolls’, @Pablo er tydelig interessert i å provosere.

@InVivo

Det er en fundamental trigger, vi får se hva markedet gjør med det.

4 Likes
  1. Kjenner ikke til kursutviklingen i Microsoft på 80-tallet. Regner med at kursen steg etterhvert som de leverte resultater, ikke at den sank jo mer resultater de leverte.
  2. Ehm
  3. Regner med at focuss er en annen som har stilt spørsmål ved kursutviklingen? Er nok ikke meg.

Merkelig spørsmål, og umulig å vite hva du vil frem til. Mener du på et vis at Nano er det nye Microsoft, bare at markedet ikke har oppdaget det ennå? OK, da håper jeg at du har rett i det! Hadde vært fint for Norge med en slik suksess.

Nano blir større enn Microsoft :wink: Betalutin kommer til å kurere farlige sykdommer

På tide med en oppdatering på nyhetsfronten da kanskje:

Targeted Radiopharmaceuticals Summit (TRP) 11-13 June Munich, Germany

Hva nevnes som en av top 5 grunner til å delta:

Overcome the key preclinical and dosimetry challenges to give greater confidence in the clinical results with Jostein Dahle and Marc Robillard

Hvem nevnes som en av “Your Expert Speaker”:

Jostein Dahle, Chief Scientific Officer, Nordic Nanovector

Hva skal han snakke om:

Targeted Alpha Therapy with 212Pb-NNVOO3 for the Treatment of
CD37 Positive B-Cell Chronic Lymphocytic Leukemia (CLL) and Non-
Hodgkin Lymphoma (NHL)
• CD37 is highly and selectively expressed on the surface of mature B lymphocytes
and B-cell malignancies and may become a useful alternative to the CD20
target, due to the emergence of resistance to anti-CD20 therapies
• Alpha-emitting radionuclides have demonstrated good potential for cancer
targeted therapies because of efficient energy deposition along the short alpha
track (50–100 μm) causing irreparable DNA double-strand breaks and localised
cytotoxicity while sparing surrounding healthy tissues
• In collaboration with Orano Med, we have developed a targeted alpha therapy
(TAT) where the CD37-specific antibody NNV003 is coupled to the alpha-particle
generating radioisotope 212Pb and shown that it is a safe and effective method
for the treatment of CD37 positive CLL and NHL in preclinical models

Targeted_Radiopharmaceuticals_2019_Full_Event_Guide.pdf (5,9 MB)

18 Likes

Siste pasient ble dosert i mars ca .Ref Lisa på Q&A på Q2. Pasienten har nok akkurat ikke nådd 9 mnd ved avlesning til ash.

1 Like

Synes @Pablo tenderer til det småtrollete her når han tværer denne diskusjonen så langt ut, men på et punkt slår han inn vidåpne dører, og det er at vi er mengdevis av posterene i denne tråden som har erkjent for lenge siden at å sitte fullt og helt all in i biotek med alle pengene har vært ekstremt dårlig butikk de siste årene, og at å trade rundt en posisjon f.eks 80/20 langsiktig/tradepott kunne være veldig mye bedre butikk.

Å innrømme det rokker derimot ikke ved det faktum er at man kan ha mange grunner til å ha en stor post langsiktig uansett faen:

• Man vil ikke risikere å sitte ute den dagen det virkelig smeller
  • Man kan ha et litt idealistisk approach til selskapene
  • Man kan rett og slett ha tatt en sjekk med seg selv og sett at man ikke er en kortsiktig tradertype, og vil sitte stille i båten.

Det at man til stadighet gjør research og poster har med at det er et spennende felt, og at man holder øyet med konkurrenter og generell utvikling, pluss at det også er et tidsfordriv og en hobby i seg selv.

Edit:

Måtte gjøre et lite eksperiment: Enn så rævva norsk biotech (dominert av NANO) har gjort det de siste årene, så er den faktisk like bra som Funcom. :stuck_out_tongue: Det er de som klarer å trade topper og bunner som har gjort det best, og da har det ikke så mye å si hvilket papir en sitter i.

12 Likes

Du skal få det med teskjeer:
Poenget er at markedet ikke alltid har rett i sin verdivurdering av aksjer sin teknologi.

(Jeg trodde det var åpenbart at det var det jeg ville frem til…)

Det underliggende andre poenget er at aksjer/firmaer er verdt noe selv om de ikke har salg…

Herregud da mann. Som investor er du mer interessert innom kursen skal opp eller ned? Da er du ikke mye til investor, da er du en gambler.

Lykke til.

Ta slikt møl til en annen tråd er du grei.

1 Like

Kliniske studier som inkluderer pasienter med lymfekreft (lymfom) ved Oslo Universitetssykehus:

Har innsett at litt “trading” på store bevegelser neppe er så dumt selv for langsiktige. Det kan f.eks. være at man til enhver tid har 20% som man opopfatter som tradingaksjer i de aksjene man er inne i, eller det som jeg alltid har tenkt, men aldri har satt ut i livet før nå, nemlig å redusere i de farmasiaksjene som har steget og øke i de som har falt. Man støter riktignok på det problemet at aksjer innen en og samme sektor til en viss grad følger samme trend, men siden aksjonærene gjerne er de samme så fører også oppgang i den ene til nedgang i den andre. Mitt første grep i så måte ble riktignok av det mest drastiske slaget, nemlig totalt nedsalg av PHO før kvartalsresultatet, og samtidig tredobling av porteføljen i PCIB og 50% økning i NANO og en solid reduksjon i meglerkreditten. So far so good.

5 Likes

I backtradingens lys kan det påpekes at en kunne tatt ut 20% av beholdning og tippet lotto på de rette tallene også. :wink:
Noen tekniske signaler er tydeligere enn andre, så skal ikke si det ikke er mulig å trade, for all del. Sikkert mange som gjør det bra også, men har du tillit til caset, så tror jeg ikke å gå ut med deler av investeringen vil føles spesielt godt. Spesielt om du får motsatt av ventet reaksjon først.

6 Likes

Mulig du må gjøre det motsatt. Min erfaring er at de tekniske signalene ofte er sterke når kursen er høy og svake når kursen er lav. Tror man får beste odds om man øker når kursen er lav og reduserer når kursen er høy (ihvertfall hvis man samtidig har en annen aksje i ermet hvor kursen i øyeblikket er lav). Faller f.eks. PHO til 33 kr mens NANO har steget til 65 kr så kan en del aksjer flyttes tilbake.

For min del er trikset å prøve å finne den fordelingen som gjør at du ikke helt klarer å bestemme deg for om du håper at kursen skal gå ned eller opp. Betinger selvfølgelig at du også sitter med noe cash til å kjøpe om den går ned :slight_smile:

Tirsdag er seneste handelsdag for at benytte tegningsretter?

dr. Stockmann. Etter snart 40 år i aksjemarkedet er det du beskriver et risikabelt spill. Kan ofte bli det motsatte av den oppskriften du beskriver her! Dessuten ser jeg at du har svært liten fundamental innsikt i Photocure pr. idag. Jeg har fulgt selskapet siden jeg først investerte i 1999, og mener at fremtiden på ingen måte har sett lysere ut for selskapet enn pr. nå.

1 Like

Vel, det oppveies av at jeg ikke trekker disse pengene ut av aksjemarkedet, men plasserer midlene i NANO og PCIB som har like lyse utsikter som PHO, men som befant seg nede i en bølgedal kursmessig. Jeg tror også at det den nærmeste tiden er større sjanse for en oppgang i disse aksjene enn i PHO. Enig i at det ser lyst ut for PHO også, men markedets oppfatning ble ikke akkurat styrket av den siste kvartalsrapporten. Ser ikke bort fra at aksjen skal teste støtte ved 33 kr slik den gjorde etter forrige kvartalspresentasjon.