dr.S
Du bør helgardere deg og gjøre som meg ved å være langsiktig i både Nano, PCIB, og PHO. I tillegg har jeg meget langsiktige posisjoner i TRVX og BGBIO,
Synes det er helt fair å trade, spesielt med litt av potten, sitte dønn i ro med alt har jo vært en tragisk taktikk sett i bakspeilet. Bare ikke bli en sånn som driver og poster negativt om en aksje hele tiden straks man er ute.
Det er lett å bomme - for endel år siden var jeg inne i Algeta. Solgte meg ut en dag etter en lengre nedgangs og nyhetstørkeperiode, og DAGEN etter gikk kursen opp 40%. Nokså bitter følelse for en hobbyinvestor.
Senere kjøpte jeg meg inn igjen, og satt til de ble kjøpt opp.
Problemet er at det i -sanntid- er nokså vanskelig å vurdere om kursen har duppet, og er på vei opp igjen ELLER om kursen skal videre ned. Når man sitter med fasiten, og ser på historiske data, er det meget enkelt å være etterpåklok.
“Idéen til Xofigo som viste seg å ha nytte hos pasienter med prostatakreft ble unnfanget ved det jeg jeg driver mest med – nemlig primær benkreft – osteosarkom. Men, med en så sjelden sykdom er det vanskeligere å få kommersiell støtte også fordi industrien ikke kan forvente å tjene så mye penger. Vi holder fortsatt på med osteosarkom og er i gang med å lage et nytt preparat. Bayer vil kunne komme til å skjelve i buksene om vi lykkes, fordi vi skal lage denne nye kombinasjonen bedre enn Xofigo”
Noen som vet statusen på dette preparatet? Og vis testingen viser til gode resultater om det blir til et eget firma eller kommer under NANO eller Oncoinvent?
link:
I dag må man kjenne sin besøkelsestid. Her må man gjøre sin borgerplikt og tegne aksjer i godt monn. Er det noe shorters misliker nå, så er det at småfolket skal få flere aksjer til rådighet. Og vi kan få aksjer uten kurtasje til og med. Her tror jeg sikkert det blir overtegning og stor rift om aksjene.
Da fant jeg jammen litt ekstra cash til overtegning også.
Og jammen er det morsomt at dette avstedkommer så mye “hjerne”. Da må det nok ha noe for seg, vil jeg tro?
Det er jo nettopp dette som flere her inne, blant annet meg selv, ser på som en gedigen mulighet.
Norges finansmarked er som kjent relativt ignorante på biotek, og resten av verden er relativt ignorante på norsk biotek. Derav feil prising ift. lignende cases på verdensbasis. Dersom man har tilknytning til akademia, vet man at Norge stiller på verdensfronten hva gjelder radiofarmakologi og immunterapi innenfor kreftforskning.
Tenker vi legger den ballen død. En kunne gått inn i omtrent ALLE trådene og sagt “hvorfor sitter dere og skriver om denne aksjen når vinnerlista til ose ser sånn ut?”
Den som venter på noe bra…
’‘Jeg synes budet er bra. Jeg har vært med i fire-fem år, og har ventet på at dette skal skje, sier Martin Thorendahl, investor og tidligere eier av Malermester Thorendahl, til Finansavisen i dag.’'
Hvor mange av eksisterende Nano eiere her inne med rettigheter deltar i rep-emisjonen?
- Ja, jeg deltar
- Nei, deltar ikke
0 stemmegivere
Overaskende resultat så langt!
Det kan kanskje se lovende ut for at overtegningen skal slå igjennom?
Kursen har vært ganske stabil noen uker nå. Stikker den på torsdag når denne emisjonen er over? Jeg mener å huske at noen har ment noe om dette før. Det er kanskje oppslutningen rundt emien som bestemmer på kort sikt?
Jeg har kjøpt et ganske stort antall aksjer nå nylig, så det hadde blitt mange tusen kroner dyrere hvis jeg skulle satset på å få de i en overtegning i emisjonen. Og jeg ville nok ikke fått en brøkdel av de jeg skulle kjøpe i overtegning, så når det ble snakk om såpass mye penger spart, så sponser jeg heller meg selv enn å sikre penger til Nanos drift, selv om det var planen.
Når jeg tenkte å kjøpe mine ca 300 emiaksjer, så er ikke en krone eller 2 pr aksje all verden, men det blir fort penger når det blir mer aksjer.
Er i samme situasjon. Har tegningsretter for 978 stk . Har handlet 10 K siste 14 dager. Selskapet har så langt ikke vist særlig omtanke for aksjonærer., og det lever jeg godt med. De siste 35 mill i rep emi kan ikke være avgjørende for om vi kommer i mål eller ei. Dersom det blir vårknipe våren 2020 får vi ta en siste dugnad… Tror likevel at dette kommer til å gå veien.
Jeg har gjennomgått alle transaksjoner for Nano hittil i dag. Det er helt klart at det er ALGO-handel som presser kursen årvåkent ned hele tiden.
Dette er kursmanipulasjon, som bidrar til at et lite selskap som Nano, uten løpende inntekter og utbytter, er et måloffer for shorthandel og algoritmisk stakkatomanipulasjon.
Her bør antagelig noen snart gå denne type virksomhet nærmere i sømmene. Nano-aksjen er i stille infoperioder et sant mål for manipulativ handel. At aksjekursen er kjørt ned under emisjonskurs er slående, og bidrar til å spenne ben for viktige emisjonspenger for Nano.
Se selv, hvordan ALGO-handel stadig vekk sørger for å dytte kursen ned ved oppgangsforsøk. Slående og avslørende. 10 tilfelle hittil i dag der ALGO-handel har gitt kursnedgang.
Er det big pharma som ønsker å overta Nano billig som står bak?
Gledelig å se at du er til stede og følger med på hva som skjer.
Ser man til andre aktier, har emissionsniveauet historisk set været meget svært at bryde gennem; det kan være NANO er i særlig situation og tegner sig for en undtagelse. Jeg ser for eget vedkommende mulighed for at handle i en sidelæns trend der siger ca. 40 - 46,00.
Jeg er uenig i at det nødvendigvis er algotrading, der har presset aktien de seneste dage. Muligt det har været medvirkende, men jeg kender flere, der har solgt ud på forventning om eftgerfølgende kursfald.
Det bliver nu interessant at se antallet af tegninger i rep emi.
Om kursen i morgen er under 45, er det smartere å kjøpe i markedet.
Se selv gjennom dagens handler, så vil du se hvem som setter kursene. Likevel, en bevisførsel er vrient. Når ikke enkeltinvestorer lenger offentliggjøres blir det ikke akkurat enklere.
Jeg hadde flere kjøp i dag som dro opp kursen noe, og rett etter hver eneste handel så ble den solgt ned igjen…