Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Kan virke som enkelte betrakter emisjoner som en hvilken som helst inntekt. Men i virkeligheten er emisjon på lave nivåer brutal utvanning. I etterpåklokskapens navn så skulle man benyttet den første oppgangen til 129 (før shorterne hadde rukket å komme på banen" til å skaffe selskapet en milliard heller enn en halv milliard.

1 Like

Har ikke med skyldfølelse å gjøre, men ønske om å støtte opp om selskapet. Da bryr en seg litt mindre om et par prosenter fra eller til. Men tydelig at mange ikke har følt det fristende å støtte når de kan få billigere over børs siden ikke flere aksjer ble kjøpt.

Ikke snodig en plass…

Få de på børs så skal du se hva som skjer.

1 Like

Hvorfor støtte opp under utvanning på lave nivåer?
Kjøpte man over børs så bidro man til mindre utvanning og billige aksjer til en selv.

Aksjen har potensial til å ligge betydelig høyere hvis ARCHER-1 viser lovende resultater. Og da kan de 30 millionene Nano ikke fikk inn under reppen hentes på mye høyere kurser.

3 Likes

Om en butikk selger en vare til 100 kroner og en annen til 110 kroner, så går du i den billigste butikken og handler. Du støtter ikke den andre butikken med 10 kroner ekstra for å være grei. Vil tro de fleste her tenker sånn også.

2 Likes

Jeg støtter gjerne lokalt næringsliv på den måten. Så lenge det er innenfor rimelighetens grenser. Folk hjemme klager ofte at butikker legger ned. Når jeg spør de når tid de sist der så blir det stilt. Vil man ha lokalt nærligsliv så må man være bevist på sine valg. Samme gjelder for selvbetjeningesautomater på butikker.

Så sammenligningen blir litt off spør du meg :wink:

7 Likes

Der jeg vokste opp var det definitivt slik at å støtte nærbutikken selv om den var dyrere var noe en gjorde og fremdeles gjør.

@InVivo aksjen burde ligget betydelig høyere gitt kjente resultater og fremskritt over siste år. Markedet har ikke priset opp, og selskapet så emi som nødvendig å få på plass. Ikke gamble på økonomisk usikkerhet globalt eller hva som måtte være årsak. Jeg kjøper heller for penger som går i lomma til NANO direkte, enn over børs som går til trader X eller algo Y.

Hehe, jo. Det er faktisk ganske mange idealister som velger å støtte næringsliv av en eller annen sort, fordi de har grunner til dette som går utenpå noen få kroner og øre fra eller til.

Men resultatet av repemien har jo seff bevist at de fleste ikke tenker sånn.

5 Likes

Vanskelig å vite hvordan det skulle bli gjort… max 10 % utvanning som var innvilget av generalforsamlingen. Om de skulle ha dobbelte antall aksjer utstedt, så måtte de innkalt til ny generalforsamling og hatt mye lengre tidsbruk før emisjonen kunne bli satt og risikert at prisen falt i løpet av den tiden… Så vet ikke hvor etterpåklokt det egentlig er…

Jeg sier at HVIS rep emi var en del av pakken så kunne de like gjerne kjøre begge to.

1 Like

Sorry, da står vi fremdeles uten peil på om rep emi var en god ide eller ikke. Relativt uviktig uansett. Vi lar denne ligge.

3 Likes

Eier du aksjer i selskapet?

At de gjennomførte rep. emisjonen er jo egentlig genialt gjort det så lenge det finnes folk der ute som er villige til å betale mer for aksjene i en emisjon enn over børs :smile:

Det var også valgfritt å delta, og rep. emisjonen ble nok bestemt i sin tid for å være helt sikker på at småaksjonærene ikke gikk av hengslene for at noen store fikk kjøpt seg inn med rabatt. Nå fikk alle kjøpt til 45.-

Markedet har bestemt kursen i mellomtiden. Det eneste som lå i kortene var jo at kursen aldri ville gå over 45 inntil rep. emisjonen var gjennomført. Og det har jo vært en liten stund nå med bl.a. en Q presentasjon som uansett innhold ikke ville ha klart å bryte kursen opp igjen. Det er den eneste feilen jeg mener de gjorde - å ha denne emisjonen liggende som en klam hånd rundt kvartalspresentasjonen.

5 Likes

Ikke akkurat noen “kjøpefest” her , etter at denne rep emisjonen er over ?
15780 aksjer omsatt på 45 min er jo ikke “full fyr i teltet” akkurat :slight_smile: Men den stiger saaaakte oppover da …

Hadde du forventet det?

Noen og enhver blir jo mette av en emisjon + rep emisjon.

Redd den skal ned litt, før vi skal opp. Endelig en test av 38? Da fyller ihvertfall jeg på enda mer.

3 Likes

Glede er at alle oss småsparere over tid, får kjøpe billige aksjer over drifts og spare budsjettet.

Overraskende nok har jeg fått kjøpt mer en 5000 aksjer til en så billig pris jeg på et tidspunkt ikke trodde var mulig.

Helt enig. La oss håpe den holder seg på dette nivået en stund til slik av vi dødelige får fylt på når lønningen kommer!

1 Like

Den har da vært lenge nok nede på dette nivået nå. Hadde jo en god og lang dupp ned her i høst også. På tide å sette kursen nordover nå.

1 Like

Joda, for all del. Men når ting for alvor begynner å skje neste år så er det jo fint om man har fått rasket med seg mest mulig.

Ser Sissener kommer med ei skikkelig bredside mot “dumme politikere” i dag. Er så hjertens enig. Jeg skulle gjerne sett han i samme slengen hadde nevnt litt om FTF praksis når det gjelder utlån for shorting. Kanskje litt om behovet for satsing på fremtidsrettet biotek også. Vi kunne trenge noen som kunne være talerør.

1 Like