Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Hun trekker frem norske eksempler som Pronova og Algeta, som ble kjøpt opp av henholdsvis BASF og Bayer i 2013 og 2014 – sistnevnte avtale var verdt nesten 18 milliarder kroner.

– Vi tror det kommer flere og større oppkjøp enn det. Verden er sulten på helseinnovasjon, sier Akay, som samtidig melder om høy oppkjøpsaktivitet globalt for tiden.

6 Likes

Synd de ikke har Nordic Nanovector i sin portefølje.

1 Like

13 Likes

Ser ut som Telenor sin logo, er de potensielle oppkjøpere?

5 Likes

Få spredd d glade budskap.
Har helt siden 2015 hatt tro på at Roche kommer til å kjøpe Nano når de har nok kjøtt på beina.
Sett at Archer-1 blir d hete i behandling av NHL så må d jo være særs viktig å få eierskap i Betalutin slik at de også får opprettholdt massivt salg av Rituximab.
De er nok ikke spesielt konfertable med alle biosimilarene som har kommet de senere årene. Det taper de store summer på.
Vi får se da :slightly_smiling_face:

7 Likes

news-flash

A video about our paper on how Betalutin counteracts resistance to rituximab has been published in the JNM Podcast!

A new radioimmunotherapy has proven effective in reversing resistance to treatment with the most commonly used lymphoma drug, rituximab. The research is published in The Journal of Nuclear Medicine.

31 Likes

Tomorrow PhD student Marion Malenge will defend her thesis! The defence will start with a trial lecture on “Cellular therapies in cancer: Recent decvelopments and challenges” at 12:15.

2 Likes

Hvis Roche har problemer med rekruttering hvorfor skal ikke Nano oppleve det samme ?

Godt å se at Nano nevnes litt oftere rundt omkring, virker som at selskap og produkt har blitt litt mer kjent, dog er det mye å gå på enda

1 Like

Det er trolig at de stopper rekruttering basert på “portifolio priorities” i Polivy (polatuzumab vedotin) ADC targeting CD79b to treat B cell malignancies.


Kilde: Roche YTD September Sales side 84:

1 Like

Mulig Roche har funnet ut at de like gjerne kan kjøpe Nano når innrullering er fetdig og data er kommet som og styre med dette selv :blush::blush:

6 Likes

Vi ser at kurs di to siste dager har blitt kjørt ned ,tror nok vi ser økt short nå.

Short 2kr under emisjonskurs er tøft gjort, men om man tror på generell børsnedgang vil volatile aksjer som Nano være et godt valg.

1 Like

Helt klart, nå som pandemien skaper mer usikkerhet vil nok mange tenke den tanken.

Har selv vært bear siden mars, har nok tapt mer enn jeg har tjent på den strategien.

Sitter med et snitt i overkant av 21 og bruker heller muligheten til og snitte ned enn og satse på nedgang.

Blir det en stilleperiode fremover fra selskapet er jeg stygt redd for aksjen kan få kjørt seg skikkelig. Men tenker som jeg gjorde i 2016, lar meg ikke vippe av pinnen grunnet et midlertidig krasj. De er nå på oppløpssiden og mine aksjer blir nok med til høydeskrekken tar meg, eller det går i 0.

1 Like

Er det ikke veldig lite sannsynlig med en stille-periode?

Nå skal selskapet effektuere en ny protokoll og kanskje sågar få redusert antallet som skal i studiet, dette mens konkurrentene opplever motstand / utfordringer. Det er en god kombo for NANO.

Det jobbes også med neste cohort Archer og DLBCL, og muligens er ser vi noe utarte seg innen Alpha også, så jeg håper de kan komme med jevnlige drypp fremover.

Jeg tror fortsatt det er en grunn til at de ikke har kansellert rep.emi til tross for at kursen er over 10 % lavere enn tegningskurs. Jeg antar at de kanskje har noe kursdrivende i pipen som skal lanseres før perioden løper ut, de er langt på overtid hva angår å calle off rep.emi.

6 Likes

Hvis de har noe kursdrivende i pipen burde de kanskje ventet med å kjøre emisjon i utgangspunktet? Eller tatt den tidligere?

1 Like

Hvis de venter på en avgjørelse fra FDA om redusert antall så er det trolig ganske i det blå når en slik kommer. Men kommer den før dato for rep.emi forfaller med positivt utfall er det nok verdt å vente dette ut. Det er en hyggelig gest overfor aksjonærene, samtidig som det gir penger i kassa.

Jeg tror ikke kursen vil respondere så veldig positivt uansett på at de kansellerer den, det har jo ingen vesentlig betydning for selskapsverdien.

2 Likes

Vet ikke jeg, men det virker som samme snakket rundt emi/partner etter interim tidligere. Om det blir rep.emi eller ei avgjøres vel på EGF 21.10.

Nordic Nanovector hereby calls for an extraordinary general meeting in the Company to be held on 21 October 2020 at 10:00 CET at the Company’s offices at Kjelsåsveien 168, 0884 Oslo, Norway.

The following matters are on the agenda: (1) an authorisation to the Board to issue the new shares in the Subsequent Offering and, (2) an authorisation to the Board to issue new shares.

Subject to (i) the prevailing market price of the Company’s shares not being lower than the Subscription Price and thereby making a repair offering redundant and (ii) relevant corporate resolutions being passed by the Company, including the approval by the Board and the EGM, Nordic Nanovector will carry out a subsequent offering of up to 2,285,714 new shares in the Company. The Subsequent Offering will, if implemented, be made on the basis of the prospectus prepared by the Company and approved by the Norwegian Financial Supervisory Authority on 25 September (the " Prospectus ") and be directed towards eligible shareholders in the Company who (i) are shareholders as of 23 September 2020, as registered in the VPS as of 25 September 2020, (ii) are not allocated Offer Shares in the Private Placement and (iii) are not resident in a jurisdiction where such offering would be unlawful or, would (in jurisdictions other than Norway) require any prospectus, filing, registration or similar action (the " Eligible Shareholders "). The Eligible Shareholders will be granted non-tradable subscription rights. Over-subscription will be permitted, but subscription without subscription rights will not be permitted in the Subsequent Offering. The subscription period in the Subsequent Offering is expected to commence on or about 4 November 2020, and the subscription price in the Subsequent Offering will be the same as in the Private Placement.

Forrige gang gikk det en uke fra Private Placement fant sted (17.okt 19) til de kansellerte rep.emi (24.okt 19) . De kunne ha valgt det samme nå.

Understreker at det selvsagt er ville spekulasjoner fra min side. Dette trenger ikke å ha noe med virkeligheten å gjøre i det hele tatt, kanskje de bare ikke gidder å fjase med det og lar det skurre og gå.

image

3 Likes

Ja du har rett i det.

Jeg tolker det som om den kan kanselleres når som helst, dog ikke senere enn EGF.

1 Like