Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2 2020 - 2021 (NANOV) 1

Verre? Eller som Nieba sier:

Studien ventes
fullført andre halvår 2021, og generering av disse dataene vil kreve at vi
navigerer godt gjennom de nyeste utfordringene med økte COVID-19-restriksjoner.
Vi forventer fortsatt at dette målet vil innfris ved hjelp av
protokollendringene, muligheten for å redusere pasientgruppen, og alle de andre
tiltakene vi aktivt implementerer for å drive pasientrekruttering til
PARADIGME,” sier Lars Nieba, fungerende administrerende direktør i Nordic
Nanovector.

14 Likes

Skuff med kun 3 nye rekruttert, men :thinking:

De skriver jo rett ut om muligheter for pasientreduksjon, så den virker veldig sannsynlig nå…
Og i tillegg er Archer ferdig rekruttert med 2 nye der, så da er den hodepinen ute av veien…!

Litt blanda drops, men selskapet er ennå positive ift til å greie tidslinjen og det er først de to neste q’s man får noen indikasjon på om protokollendringer kan hjelpe på rekruttering…

9 Likes

Synes det høres greit ut. Problemet med mindre pasientgrupper er at man må ha høyere effekt for godkjennelse pga større usikkerhet.

2 Likes

Pluss to innrullert i Archer-1😊

Resultat H1’2021. Det er snart det!

Christine Wilkinson Blanc, Chief Medical Officer of Nordic Nanovector, said: "We are pleased to complete patient enrolment into the second safety cohort of Archer-1. We look forward to the results from this cohort in H1’2021, which will add to our understanding of Betalutin® use in FL patients. The data will also inform our thinking towards further development strategies for Betalutin® in broader FL populations than that being investigated in our PARADIGME trial in 3L FL

4 Likes

Joda, men opprinnelig plan var jo 65 pas i hver dosegruppe og når den ene dosegruppen nå er droppet trenger man ikke rekruttere like mange totalt som tidligere for at valgte dosegruppe har tilstrekkelig med data…

Edit: Tror egentlig effekt er ganske lett å avklare all den tid alternativet med ingen behandling sier seg selv – nå tror jeg N først og fremst går på å få en robust safety- og bivirkningsprofil…

4 Likes

Min største frykt for Q3 var at det var mismatch mellom god vilje og kommunikasjon og faktiske resultater oppnådd.

Heriblant frykt om treg adopsjon av nye kriterier, full stopp i pasientrekrutteringen, utsatt readout til 2022 og fortsatt 120 MNOK i cashburn.

Fakta ble heldigvis at så og si alle 24 land har gjennomført kriterieendringer, pasienter er rekruttert, om dog i lavt antall i absolutte tall, antall pasienter som påkreves ventes vesentlig redusert, cashburn faller godt, readout 2021 opprettholdes som den faktiske forventningen + ferdig rekruttert Archer 2.cohort :clap::clap:

Jeg vet jeg er definert som ukuelig optimist til NANO, men jeg ble ganske lettet over å lese dagens rapportinnhold og ser frem til å høre Nieba fortelle hvorfor de er så komfortable med å gå ut med at de forventer å oppnå kutt i antall pasienter i studiet.

Om kursen stiger eller faller i dag spiller ingen trille, selskapet er helt klart bedre styrt enn på lenge :ok_hand:

24 Likes

Tilogmed FA er smått positive i omtalen i dag, næ hi du sjett :hushed:

3 Likes

Cash til Q321, er de lure nå så setter de neste emisjon sammenfallende med ARCHER-1 data cirka mai.

1 Like

og bekreftet reduksjon av pasientantall…

@Neonsun: Joda, men enrollment complete rekkes nok ikke innen mai :slight_smile:

1 Like

Og enrollment complete på Paradigme. Mye positivt i vente :slight_smile:

@vegar_beider gidder du ?

4mz5k2

7 Likes

Blir kanskje litt i ettertid ja, men hvis de skal bruke 3mnd på å analysere data og likevel guider readout i H2 så må de jo være ferdig seinest i august…

Når slår big farma til og inngår avtale ???

2 Likes

Any time from now on!

3 Likes

Jeg blir aldri helt klok på rekrutteringen. Det er 95 aktive sites, de siste kvartalsrapportene indikerer rundt 0.05 pasient pr. site. Ja det er Corona, ja det er ikke alle som har økt inklusjonskriterier, men fortsatt? Om noe burde Betalutin bli markedsført som det beste alternativet under pandemien på grunn av det minska behovet for behandling on-site.

Flott med Archer og det blir en spennende nyhet på 21 H1, og de redegjør greit for tiltakene for guiding av Paradigme enrollment. Vi får håpe tålmodigheten lønner seg, et år fra nå.

4 Likes

Kan vel forvente oppdatering fra Archer1 i februar allerede?
Alt i alt synes jeg dagens rapport, og den hyggelige meldingen fra A1 er veldig bra.
2021 blir spennende.

3 Likes

seriøst?

1 Like

3 pas screenes for paradigme nå - ref webcast

1 Like

Man kunne absolutt håpet på noe bedre rekrutteringstakt, så det er jo negativt, men ikke kjempeoverraskende tross alt. Det største problemet er vel egentlig når man ser dette i lys av den økende smitteutviklingen på Covid 19 as we speak. Ytterligere forsinkelse virker ikke veldig usannsynlig synes jeg.

…Men, on the bright side, uansett om det blir forsinkelse og behov for enda noe penger i kassa, så er de ca, eller kanskje over, halvveis i pivotal studie. De har vist opprettholdelse av gode resultater i større utvalg og de er i en tidsmessig fase der partner/oppkjøp ikke er noen usannsynlighet. :slight_smile:

2 Likes

Ja det er seriøst.

Det har vært argumentert for det lenge, og Nieba har snakket tydelig om det nå i flere mnd.
Regner det som ganske sikkert at det faktisk er realistisk å forvente en gang i H1.
Det vil trolig gjøre at det ikke trenger mer enn 100 totalt, noe som bør være fullt mulig å få til.
Men alt avhenger jo av hvorvidt protokollendring faktisk genererer økt rekruttering.
Det vet vi ikke enda, så det blir stor spenning knyttet til det de to neste kvartal.