Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Så det blir ett bett på at det kommer inn noen utenfra med penger før den tid?

1 Like

Nja,…

Tenker kursen snur den dagen man kan regne hjem top linde data i 2021.

Så markedet vil ha argusøyne på rekruteringen fremover, og eventuelt en reduksjon i antall pasienter i Paradigme.

1 Like

Dette er da ikke noe nytt. Slik er det i biotech pre kommersielt. Det har vi visst lenge. Men nå nærmer det seg noen milepæler som kan gjøre det enklere å gå med partnere.

Det står jo i børsmeldingen.

Og som svar til at det er sånn biotech drives, så er jeg smertelig klar over det. Men å kalle det for «Happy days» når kursen ligger og vaker under 16 og vi vet de må hente inne mere penger snart igjen, med mindre mann satser på partner eller oppkjøp, så blir det litt feil for meg.

2 Likes

Jeg tipper rep emi er så godt som de facto aflyst da aktien som bekendt er bundet ud på 15,42 for nærværende (13,48% rabat). Personligt har jeg købt i puljer á 2.500 @ 16,05 og 15,50 og er svært tilfreds med dette.

1 Like

Vi kan jo klage på ditt og datt så lenge vi greier, men det er jo lurt å prøve å se fremover rundt andre ting enn emisjoner. De kommer uansett.

Det er selvsagt en risiko her, f.eks med at nye kriterier kan føre med seg dårligere data, flere AEs etc, men risikoen er kalkulert. Ser man på zevalin så hadde de VELDIG løse kriterier i forhold til betalutin, sannelig fikk de inn pasienter og det ble medisin.

Husk; DLBCL, Archer-1, Alpha37, Humalutin, samt arbeidet i MZL.

Ta og med; Høyere innrulleringstakt, potensielt lavere pasientantall.

Ta høyde for; Potensielt større spredning i data, samt AEs mtp på nye kriterier, kapitalsituasjon og generelt sett “stang ut”… Sistnevnte går på psyken til hver enkelt hvorvidt man tror det skjer. En personlig teori er at dosevalg ved interim henger sammen med c-møtet iom begge viste efficacy og statistisk signifikans.

Ledelsen er nokså kapabel og har vist handlekraft de siste snart 7mndene. Er vel ingen grunn til å tro at de plutselig lener seg tilbake?

1 Like

Det er ingen hemmelighet at selskapet ikke PR nå er finansiert til å nå målstreken med Betalutin. Dette er allerede kjent i markedet. Hvorvidt restfinansieringen blir gjennom en emisjon, det vet vi ikke. Det vi vet er at dersom det ikke kommer mer kapital på bordet, så blir det ikke noe av Betalutin. Men så langt har de største eierne bært villige til å skyte inn kapital. Det ville være merkelig dersom disse skulle trekke seg unna rett før målstreken passeres. Følgelig mener jeg det er helt sikkert at NANO får nødvendig finansiering til å ta Betalutin helt til mål.

Og det er jo for svingene det som betyr noe. At det må kapital til for å ferdigstille jobben er en dyd av nødvendighet. Problemer hadde det vært dersom det var fare for at selskapet IKKE skulle få finansiering. Det mener jeg ikke er tilfelle.

Så spørsmålet er om det er bedre å eie f.eks 10% av er selskap som ikke får ferdigstilt produktet, enn å eie 8% av et selskap som kommer i mål og går over i kommersialiseringsfasen? Svaret burde være innlysende.

På samme måte burde markedet anse det som positivt at NANO er såpass interessant og troverdig at større aksjonærer fortsetter med å skyte inn kapital. Når aksjekursen synker til godt under emisjonskursen, så forteller det meg at NANO har mange aksjonærer som ikke skjønner sitt eget beste og som selger sine aksjer til en latterlig lav pris. Jeg vil ikke bli synderlig overrasket dersom flere av disse aksjonærene vil angre bittert når vi kommer til høsten 2021 og selskapet går over fra utviklingsfasen til kommersialiseringsfasen med Betalutin.

6 Likes

Blir kjekt å ha Photocure-style diskusjoner på nano tråden :slight_smile:

2 Likes

16,5 var ikke billig, prøver med mer på 15.5 også får en bare fylle på nedover, ved medisin om et år så burde avkastningen banke det meste .

tas på 9-10 kr denne, pga mulig ny emi 1h 2021.

Hvis det er en ting jeg har lært gang på gang er å holde kruttet tørt i tradingpotten. Her blir det mange kjøpsmuligheter i månedene fremover…

Ja, men eg har ikke startet å kjøpe på traderposten , long biten må inn først.

Jeg har en stor tradingpott ift. longpott i nano. 80/20 tror jeg. Før var det motsatt, men det nyttet ikke.

For mange er det trist å se på aksjekursen

3 Likes

Markedet sender et klart signal til ledelsen om at her er man misfornøyd med gjennomføringen av emisjonen. Men det er fort en irrasjonell forståelse. Har markedet alltid rett? Det er en upresis påstand, siden det gjelder kun i øyeblikksbildet. Nano nå vil kunne hente seg inn etter hvert . Ingenting tyder på at ikke Betalutin skal nå markedet.

3 Likes

Ledelsen bryr seg ikke , di har fått penger til videre drift ,samtidig varslet di neste penge innhenting ,og ga klar beskjed til markede at di bare kan herje videre med dag til dag kurs . Småaksjonærer bryr di seg ikke om

Kjøp når ingen vil ha :wink:

8 Likes

Ser jo ut til at short herjer enda, for hver 10øré opp selges det ned

Håper da virkelig ikke ledelsen tenker særlig mye på småaksjonærene, nei. De har forhåpentligvis viktigere ting å ta seg til.

Man kan kritisere timingen, men nå har de cash nok en god stund til, og mye kan skje.

Og ingen klager på emi i det øyeblikket de lander en partner, noe jeg har god tro på at de gjør før jul. :slight_smile:

6 Likes

En glemt godbit!

1 Like