Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Uten at jeg kjenner forholdene i Nano veldig godt så burde det hvertfall vært lagt opp slik at ledelse og styre er incentivert til å ivareta aksjonærenes verdier. Det kan virke som at det ikke er tilfelle i Nano

1 Like

norsk lovgivning skal vel være “incentiv” nok?

Skulle tro det.

Til tross for at stemningen er gjennomsyret av pessimisme så er jeg desidert på den positive siden av skalaen. NANO tar nå skikkelig grep og jeg er overbevist om at vi snart får mange fine meldinger.

4 Likes

ditto! velger å tro at fortsettelsen blir bra. blir overrasket hvis de nå, på TREDJE forsøk, greier å fumble ballen nok engang…

Det gjenstår å se.
Ønsker først av alt å se en energisk CMO i Lisa og noen positive innrømmelser den 27e Mars.

Hvis Bravo gikk pga uenighet om strategi må noen stille seg opp og selge inn den nye strategien og veien videre til oss. Om han ble bedt om å gå pga dårlig rekruttering eller informasjonsflyt så fortell det til oss slik at vi vet at det er noen som har tatt de grepene vi har hatt behov for å ta. Begge disse vil være positivt.
Nå ser det ut som om det famles i blinde.

og, studieprogresjon er nok mer avhengig av innsatsen til ICON enn den enkelte leder i Nano. Grepene de må ta er overordnet og det må være tydelig at de ønsker å sikre verdiene for aksjonærene sine.

5 Likes

Hva skjer?

Forøvrig kan jeg love dere at det nå tas tak, fra topp til bunn, et forsøk på å snu situasjonen. Alle kluter settes til og Rommel forventer det ytterste av alle ansatte for at selskapet skal gjenopprette tilliten i markedet. Opprettholdes guidingen ved q1, så tror jeg vi har sett bunnen.

image

Men der kommer ikke webcast da

I årsrapporten kan de komme med tydeliggjøring av (ny) strategi og/eller kommentarer om hendelsene som har skjedd i “Letter from…”/Insight delen som føres av CEO eller styreformannens penn.
Lisa vil jeg se giret på neste webcast.

Lisa was unable to come due to family issues. Sykt hvor opphengt du skulle være i det, da.

“personal reasons” takk.
Sykt hvor unøyaktig du skal være da :wink:

@vegar_beider vet nå ikke helt

Skal vi bruke spalteplass på dette?

“Before starting, I also would like to introduce the team with me here. So it’s Tone, our CFO; Marco, our COO; and Malene, who is the VP of Corporate Communications. I would like to apologize, Lisa, our CMO, she unfortunately could not attend this meeting due to personal reasons.”

fra transcript Q4.
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-nano-ol-earnings-160719201.html

Og du refererer til ett frihåndsinnlegg fra en bruker på forumet?

Du synes kanskje ikke det er viktig, men jeg synes det var ett uheldig sammentreff at det skjedde akkurat den dagen under de gitte omstendighetene.
Behøver vel ikke være sykt opphengt noe selv om det er noe som jeg ønsker å se ikke er ett tema.

1 Like

Jeg ønsker ikke noen hanekamp om dette, men det er mitt syn på saken at du har hengt deg opp i den minst viktige detaljen fra Q4 for å lage mer drama.

Det er rimelig lett å skjønne likheten mellom personal reasons og family matters. Så lett at man ikke engang trenger å spørre, nesten, og i hvertfall ikke bruke det som synonymet på problemene til selskapet…

1 Like

Jeg er fremdeles veldig emosjonelt investert i selskapet fordi Betalutin er en medisin som fremstår som om den er spesialdesignet for min svigerfar hvis han skulle få tilbakefall, han lever stabilt med lymfekreft på snart tiende året etter vellykket rituximab behandling.

Men ja, jeg er rimelig deprimert på vegne av aksjen, både fordi jeg ikke synes selskapet leverer særlig bra lenger på en del sentrale parametre (for all del bra på flere andre!), og fordi Oslo Børs og Folketrygdfondet er 100 ganger med opptatt av at utenlandske shortaktører skal tjene penger på aksjen enn investorene. Oslo Børs stockwatch lot Funcom bli manipulert til en alvorlig mye lavere verdi enn selskapet burde hatt, og jeg mener vi ser nøyaktig det samme for NANO.

Så jeg tok konsekvensen av det for lenge siden og begynte å rigge porteføljen min bort fra NANO og over til andre aksjer som hadde potensiale for å gi en fornuftig nedside/oppside ratio. Dette har jeg vært helt transparent på hele tiden. Ingenting hadde gledet meg mer enn at jeg så at dette endrer seg.

8 Likes

Fikk svar fra selskapet om det…hun er ok.

1 Like

Dersom det stemmer at du sitter på den informasjonen så hadde du nok fått langt mer troverdighet om du skrev litt om hvordan du fikk vite det. Blir litt sjanseløst å bare kaste rundt seg med sånt

3 Likes

De sa det jo og på q4 . Ja jeg skulle skrevet det i meldingen. Men var så på farta. Og jeg regnet med at dere tar alt jeg sier som god fiske. Ettersom jeg aldri har feilinformert om noe som helst her:)

1 Like

Veldig bra!

Trenger ikke link til absolutt alt som skrives, men når du bare kommer med små drypp og hint uten referanser, så lurer man jo på gehalten i det som formidles.
Det sagt, så vet jeg jo at du er hel ved, så jeg tar det du skriver for god fisk, men ikke sikkert alle andre gjør det.

Synes ikke man trenger å være så hemmelighetsfull om at man har en åpen dialog med IR og øvrig ledelse i børsnoterte selskaper. Vi ser jo at Pcib-gjengen har hatt stor suksess ved å ta aktivt eierskap og kjøre en tett dialog med ledelsen og styret. Tror det kan komme mye positivt ut av at småaksjonærer i Nano samles og starter en konstruktiv dialog med ledelse og styre.

2 Likes