Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

En ting er logistikken, en annen ting er at Betalutin ikke knekker immunforsvaret, slik at pasienten har bedre muligheter til å overleve andre sykdommer…

Uff, dagens oljesmell kan muligens ha vært denne pågående krisens Lehman Brothers øyeblikk.
Krever å ta noen steg tilbake og analysere hva som kan skje fremover i Nano.
Selskapet blir ekstra utsatt når investeringsviljen uteblir i kriser.

Mye desperasjon å spore her om dagen.
Ikke rart i det hele tatt, og veldig naturlig at fokuset blir som det blir

Først, la oss bare reellt sett akseptere:

• Det er en umiddelbar kapitalkrise i makro som er eskalerende i øyeblikket. Det kan snu imorgen, eller det kan fortsette
    Det vet ingen

En kapitalkrise er spesielt utfordrende for kapitalkrevende selskaper i oppstart.
Nano befinner seg fortsatt her.

Allikevel, er vi forbi det innledende usikkerhetsstadiet, så å reise kapital vil gå greit.

Utfordringen for meg personlig, er egen utvanning.
Hvis de ikke lykkes ila få måneder å lande en fornuftig avtale eller to, så frykter jeg at styret vil be om mulighet til å kjøre en 50% på GF.

Det vil kanskje være den største utfordring for meg og andre småinvestorer som har vært med for lenge.
mcap delt på stadig økende antall aksjer gjør selvfølgelig endemålet mindre attraktivt.

Allikevel folkens, dette er ikke tiden for å få panikk.
Nedsiden i nano er begrenset, med mindre det mislykkes, og det gjør det neppe.

Oppsiden derimot, er enorm, selv med utviklingen som har vært.
Ila 6-8mnd vil bildet være mye klarere, og jeg vil på det sterkeste anbefale selv de mest usikre å avvente roligere farvann før man gjør de endelige beslutningene

Nano har dessverre ikke lyktes på ledelsessiden så langt.
Det er mange grunner til det.

At styret nå faktisk gjør at så drastisk grep som å dumpe CEO dagen før Q, og samtidig opprettholder guiding, OG signaliserer protokollendring.

Det gir grunn til optimisme.
Hva det fører til kan vi ikke vite, men at de gjør alt for å snu situajonen, er helt sikkert.
Alternativet kan de ikke leve med.

Jeg velger å ha tillit(til tross for…)

Så får man gjøre opp regnskap i desember:
Kjører vi, eller gikk det skitt.

Lets see guys.
Keep faith, og ikke la det bli en spiral av negativitet som drar energi og mot av oss alle.

8 Likes

NANO-caset oppsummert i to linjer det der. Har blitt fryktelig vanskelig å finne god risk/reward for de som ikke kan være med i emisjoner.

1 Like

Ja, med mindre en åpenbar strategi endring blir partnere:
Hvis jeg ikke husker feil, var det veldig tydelighet på at Alpha er up for grabs ift partner, så de kan komme igang?

Alpha kommer til å sjokkere verden igjen… nano verden.
Så at de kommer igang der er sv stor viktighet!

Risk rew kan fortsatt være meget god, men hvis du alt sitter med 50-60-70 minus på papiret er 50% utvanning utfordrende.

Det tror jeg også gjelder for de største som spyttet inn store summer i 16, og igjen i 19.

Ikke vet jeg:
Klokkertro på selskapet…

Hadde jeg hatt fri kapital… ja da hadde jeg plukket her nede(ett sted)

Men det er vanskelig å spå i glasskulen her folkens

Gode ting kommer fremover.
Men hva det utløser tør ikke jeg å peke mot.

Forskjellen på nå og tidligere er at vi vil kunne sitte over en rekke milestones før kassa er tom. Basert hvor de var per q4 pres (47 pasienter) og hvor de skal (50), så er vi garanterte å få interim om noen måneder. På toppen av dette kommer de andre triggerne. Dette er smått utrolig sett i lys av dagens kurs og gjør risk/reward meget attraktiv.

2 Likes

Nordic Nanovector ASA - Financial calendar

Tror du ikke de vil avvente og bruke samme partner på begge? Dette gjør salg av hele selskapet mindre komplisert når den tid kommer.

Jammen faen det er da også noe å sende sms for…

1 Like

Endelig plinger det litt over 0700. Duh!

Annual general meeting flyttet fra 17-30.04.20

Skvatt litt om morgenen jeg og :crazy_face:

1 Like

Ny dag, nye muligheter. Corona er for lengst lagt bak oss og øynene er rettet fremover mot en stadig svinnende short og sommerens readouts.

Nå haster det å komme seg inn i aksjen hvis man vil være med når det smeller! Ting kan faktisk skje når som helst, og det kan slå ned som en bombe i markedet.
Betalutin har potensiale til å spare helsevesenet for hundrevis av sengeplasser som sårt trengs av coronapasienter. Det er opp til selskapet å få denne infoen ut til sites så fort som mulig men det tipper jeg de har kontroll på.

Legg til at FDA kan gi tillatelse til at færre pasienter trengs i studien, så er dette en kursbombe som venter på å eksplodere. De lave nivåene gjør at sjansen for en 10-ganger er seriøst tilstede i aksjen.

Kursmål 120kr aksjen innen WHO KNOWS WHEN?!

3 Likes

Tror ikke verden er helt enig. På ene hånd sier du corona er lagt bak oss, på andre sier du at Betalutin vil spare plass på sykehuset pga. alle pasientene smitta av corona. Enig at mye kan skje, men det har vell også vært vårt mantra siden 2017. Melder de om rettighet til ny utvanning så er vell 120kr mer realistisk for oppkjøpspris.

Hvorfor skal de melde dette før så mange milestones? Det vil jo isåfall være fordi Healthcap ønsker å kuppe hele selskapet, men det virker litt søkt basert på hvordan Healthcap opererer. Slik jeg forstår det går HC tidlig inn i selskaper, tar de på børs og holder eller i beste fall forsvarer sin posisjon til de kjøpes opp. Healthcap er vel heller ikke nedsyltet i kapital i disse tider. De har en stor portefølje med andre selskaper som er i samme posisjon og er helt avhengig av å ha med seg andre investorer.

De kontrollerer også kun omlag 10% av selskapet, og jeg tviler sterk på at de øvrige 90% går med på en slik utvanning.

Hva er alternativet?

1 Like

Kanskje jeg formulerte meg litt feil (misforstod sjerkyll)?, men jeg tror ikke investorene går med på en større utvanning enn 20%. 20% utvanning må de selvfølgelig ha mulighet til når de går i partnerforhandlinger, men det er helt hinsides dårlig håndverk å legge opp til en større emisjon rett før alle disse triggerne (som vi vet at kommer fra juni og utover).

1 Like

På hvilket nivå tror du de kjører emisjon nå? Eller tenker du at en partner gir mer igjen til aksjonærene? :stuck_out_tongue:

1 Like

20% på dagens MCAP er som å pisse i buksa for å holde varmen i Sibir. Det gir halvannet kvartal drift og man sitter igjen med emi-spørsmålet straks emien er gjennomført. Minst 50% må til. Forhåpentligvis kan dette gjøres etter Archer og interrim er gjennomført på litt hyggeligere kurser.

Eventuelt få på plass en partneravtale med OK upfront rett etter interrim. La oss håpe at det jobbes på spreng for å ordne dette as we speak.

1 Like

Min eneste bekymring her er at Healthcap gjør det som er typisk i denne type situasjoner - legger opp til en rettet emisjon på 50% på en svært utvannende kurs. Dette har vi sett har skjedd en rekke ganger på OB, spesielt i shipping/oljeservice, men Healtcap har nepperåd til å miste investorenes tillit på denne måten. Videre kontrollerer de en mindre andel av selskapet og kun én representant i styret, så jeg tviler på at de får gjennom dette.

Dersom det kommer opp et ønske om å hente 50% så håper jeg vi klarer å mobilisere nok til å unngå dette!

1 Like