Ja, tror jeg forstår. Hvertfall fristende tid å snitte ned på. Selvom jeg forstår risken.
Du finner som regel market cap på de sidene som viser kurser… Men om du vil regne ut selv er det å gange kursen med antall aksjer…
Ikke snitt ned nå hvis du fikk lyst av en anonym post på et forum en dag aksjen var opp 20%
På DN investor står markedsverdi på alle selskaper listet på OB.
Multiplisert
Irrelevant med usynlige kilder. Da kan moderator få informasjonen også da
Leit å si det, men Corona viruset kommer til å ha en så innvirkning på, ikke bare økonomien i Norge, men i verden, at et selskap som NANO som har 0 inntjening (det i seg selv er ikke noe krise), men som har så kort tid igjen med cash, kommer til å slite. Blir ikke lett å gjennomføre en emisjon fremover, og da snakker jeg flere måneder frem i tid.
Tipper det er noe med skrivestilen hans som trigger folk. Hele innlegget er jo generelt og kunne vært skrevet på biotekaksjetråden og ikke på Nanoforumet.
Men tenker jo AGENDA med en gang
Ikke at jeg flagget det.
Det blir moderert temmelig sort/hvitt på å holde korona som tema inne på de koronaspesifikke trådene om det temaet. Så ingenting rettet personlig mot korona.
Så man kan ikke omtale Korona i andre tråder selv om det er i lys av enkeltselskaper?
Jeg mener innlegget var godt innenfor «småprat»
Korona vil ha påvirkning på alle selskaper, det å samle det til enkeltgrupper blir som å nekte å snakke om oljeprisen i selskapsspesifikke tråder
Ingen agenda her. Mener rett og slett det var relevant til selskapet, men alt som har med corona, uansett hvor relevant det er til selskapet, får man ikke nevne i andre tråder.
Vil også legge til at det ikke er «generelt» når jeg referer spesifikt til NANO sin penge situasjon. Dette er ikke likt for alle biotech ettersom flere biotech er fulle av cash og kan ri av en bølge hvor verdensøkonomien sakker.
Coronafrykt er i stor grad priset inn i aksjemarkedet allerede, så det kan jo slå begge veier i fortsettelsen alt ettersom hvor tungt viruset slår inn i verdensøkonomien. Heller ingen naturlov at det burde påvirke farmasiselskaper så sterkt som det har gjort til nå i Norge. Ser man til USA så er farmasiselskapene blant de som har kommet lettest fra børstumultene. Følgelig enig i at Corona-diskusjon bør forbeholdes sine egne tråder.
Det blir nesten litt fordummende om corona ikke kan nevnes som en viktig faktor for videre utvikling i ulike selskap. Viruset påvirker selskapene forskjellig. Diskuterer man reiseliv, er det veldig merkelig om man må overse corona-effekten i f.eks en Norwegian-tråd. Det samme med selskaper med høy emisjonsfrekvens, som Nano.
“Toppen” av viruset er ikke nådd, og vi vet ikke ringvirkningene enda. Kursutviklingen til NANO vil fortsette å svinge. Skulle global infrastruktur bli videre påvirket, så kan vi slettes ikke utelukke at dette ikke påvirker rekrutteringen til et selskap som NANO. Teppet har ikke falt for dette dramaet, ikke i nærheten.
Det er et annet godt poeng jeg ikke tok med. Corona viruset kan absolutt påvirke rekrutteringen. Skjønner ikke hvordan dette ikke er relevant til NANO småprat-tråden selvom Corona nevnes.
Det kan også være at det ikke påvirker rekrutteringen, og siden det tydeligvis allerede har påvirket kursutviklingen så vil det isåfall slå ut positivt. Corona vil være en faktor i kursbildet, men vi har ingen forutsetninger for å spekulere noe særlig i om det vil være et pluss eller minus når aksjen allerede har mistet godt over halvparten av sin verdi som følge av Corona-viruset.
Det er greit å snakke om corona i andre tråder så lenge det oppleves relevant. Jeg har gjenopprettet innlegget det gjaldt i dette tilfellet.
Jeg er helt enig, @even44 . Kapitalmarkedene tørker ut i disse tider og alle selskap som er avhengig av å hente cash i markedet vil bli rammet.
Samtidig er det slik at det fortsatt vil være er mye penger som skal settes i arbeid. På grunn av den forventede nyhetsstrømmen fra Nano de neste to kvartalene så kan Nano fort bli et selskap som skiller seg positivt ut. Vi vet at interim kommer i juni/juli. Dette gjør også DLBCL-dataene. Videre vil det fortløpende komme inn data fra Archer som de kan velge å dele med markedet. En potensiell partner vil i forhandlinger uansett være underlagt en NDA og vil kunne få innsikt i dataene fortløpende. Dermed kan det plutselig dukke opp en partneravtale selv om vi ikke har fått innsikt i dataene. Heldigvis kan Nano melde alt dette før de må hente penger.
Jeg mener at risikoen rundt corona er priset inn (og vel så det) i aksjen i dag. Nedsiden er begrenset og oppsiden er enorm.
Når det kommer til corona’s påvirkning på rekruttering, så synes jeg fortsatt at det meldes mye her inne uten at det gis noen begrunnelser. Dette blir for meg baissing, og da må det være lov å flagge innleggene (det er ikke jeg som har flagget dem da). Kom med en forklaring på hvorfor dette vil pårvirke rekrutteringen negativt, så skal nok innleggene få stå.
Du har helt rett, kan hende det ikke får en påvirkning. Men dette blir spekulering på likt nivå som alt annet som diskuteres her inne. Veldige lite er basert på harde fakta her inne. Da hadde det vært veldig lite og skrive om.