Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

ikke for å være hauss her, men husk at BP bryr seg lite om kringliggender. Algeta inngikk samarbeid med Bayer i 2009, var rimelig tørt i markedene i de tidene også. Det jeg mener er at hvis det kommer en beiler på banen etter de resultatene vi venter kommer inn gode, så kan finanseringsproblematikk være en saga blott. Algeta var i trøbbel en stund de også, ikke glem det… helt naturlig på oppløpssiden, selv om vi har hatt et par skudd for baugen som kunne vært unngått…

2 Likes

Hei NANOere :smiley: Har ikke fulgt med utviklingen her fundamentalt på en god stund, noen som kan gi en objektiv tl;dr for situasjonen i NANO? 13kr er jo fantastisk inngang, alt etter prognosene for fremtiden?

Tror ikke aksjene (deriblant NANO) faller så mye fordi markedet ikke tror at de er mere verdt enn dagens kurs. Det er nok heller slik at når alt faller samtidig (og alle er blitt fattigere på papiret ihvertfall) så er det få igjen til å plukke opp de aksjene som pøses ut fra dem som virkelig har fått panikk. Gylne tider for dem som har sittet på sidelinjen med masse cash, eller som i det minste har ventet med å ta i bruk lånemulighetene.

NANO bør være et kjøp som både er tryggere og har større potensiale nå enn forrige gang aksjen var nede på 12 kr, men den gang var det selskapsspesifikke årsaker til at NANO falt, og mye ledig kapital rundt omkring til å benytte seg av den billige inngangsbilletten. Nå er man derimot inne i en ond spiral der friske penger er mangelvare.

2 Likes

Det som bekymrer meg med Nano er ikke bare kapitalbehovet men rekrutteringshastigheten.
Hvor mange sites har de i Italia f.eks? Nå som det er «all hands on deck» på diverse sykehus og kreftpasienter bes holde seg unna pga. smittefare – hvordan skal de klare å holde guidingen?

Burnrate på cashbeholdning / rekrutteringshastighet / market cap

Er en giftig coctail akkurat nå. Det trengs noen vanvittig bra nyheter for å løse opp i knuten, ellers er risikoen at det blir en stygg utvanning av eksisterende aksjer.

4 Likes

8 av 94 (8,5 %) sites er i Italia.

1 Like

Dette er de (KL og styret) fullstendig klar over, og da håper jeg de jobber som f*** med å finne en løsning som ikke kjører trofaste og eksisterende aksjonærer straka vegen ned i avgrunnen.

Det gjør nok styret og ledelsen alt de kan for.

Men du gjør rett i å huske at det tross alt er de store aksjonærene som kan fortsette å spytte inn penger i emisjoner som styret trenger å tenke mest på for å sikre fremtiden til selskapet

Hvis det er skjønnsmessige vurderinger inne i bildet så er det vel ikke utenkelig at nettopp problemer knyttet til Corona-viruset øker muligheten for at NANO kan få godkjent en søknad om å klare seg med 100 pasienter i Paradigme.

3 Likes

Jojo, men alt er relativt. Selv en liten aksjonær med 500 aksjer og litt cash i bakhånd kan forsvare eierandelen sin ved å spytte inn noen småslanter (gitt at det ikke kun blir en rettet emisjon da).

Den følelsen når det å spytte mer penger inn i dragsuget blir mindre og mindre aktuellt. Mvh liten aksjonær

3 Likes

I tillegg får man vel straks heller ikke Betalutin inn i USA…
Alle påvirkes av dette…
Konsekvensene er umulige å definere nå

1 Like

Det blir vel mer aktuelt hvis Archer-1 fortsatt viser ORR > 90 % og CR > 55 %.

Gjelder stoppen innflygning av medisiner også? Er ikke det å skyte seg selv litt i foten i disse tider?

Tja… nei det gjør det vel sikkert ikke.
Bare en tanke som slo meg, men du har nok helt rett, de stopper vel ikke all innflygning, bare passasjertrafikk.
Men vanskelig å si hvordan flytrafikk/ transport kombinert med belastning på helsevesen vil slå ut.

Utfordrende okke som

Jaja, vi får se hvordan det utvikler seg

Wash up guys, and stay safe :ok_hand:

1 Like

Gjelder ikke vareflyt nei.

Vanskelig å spå konsekvensene for NANO dette, men at det har konsekvenser er det ingen tvil om. Men med tanke på finansiering så tror (og bør) mye av frykten rundt Coronoa være borte på det tidspunktet når det blir aktuelt.

2 Likes

Så en bare på Trumps tale så kunne det jo oppfattes som også varer ble stoppet. Men det måtte jo diverse myndighetspersoner, og også han på Twitter raskt korrigere etterpå :blush: Tror sikkert det kommer mer forsøk på ´å ro seg i land` senere i dag også.

Tror ikke det skjer med så lav aksjekurs.

Jeg tror styret går vekk fra strategien om å ta dette til markedet selv og selger rettighetene for US og RoW.

Det er dødfødt å skulle kjøre på med emisjoner nå for å hente inn de millardene som må til for å nå markedet. Kan fort bli 2024-25 før de evner å gå i pluss.

1 Like

Er rimelig ny i aksjemarkedet og kjøpte meg inn på kurs 26 og 22 i nano samt ett snitt rundt 10 i targo .er trist det som skjer men har hele tiden tenkt langsiktig. Før jeg gikk inn og nå også.har ikke belånt noe men var egentlig egenkapital til ny bolig som ble brukt men som jeg fint klare meg uten.så i disse triste børs tider la jeg aksjene ligge trygt i “skuffa” så får vi ta de frem igjen senere

1 Like

Ja, nå synes det helt utopisk å mene at man skal gå til markedet alene.

Har ment i flere år at det har vært en feil strategi å skulle gå i markedet alene med Betalutin, så nå er det nesten “hell i uhell” at Nano mer og minder trolig blir tvunget til å søke partnere.

Når det gjelder varer til USA fra Europa er dette enda uavklart, men er nevnt som et eventuelt kommende tiltak.

1 Like