Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

In Nieba (og CD20-oppregulering) we trust.

5 Likes

Noen som har hørt noe fra Øyelegen?
Noe sier meg at utlånerne hans svetter.

Er vel ikke nødvendigvis raset i aksjekursen jeg bruker som argument. Men heller at forskningenresultater blir forsinket og kostnadene det medfører, er vel bedre argumenter.

Norske myndigheter bør ha vel evne til å se evt fremtidige verdier i flere av de norske biotecselskapene som nå kan få vanskeligheter med finansene fremover?

Det er ønsketenkning. Tone Kvåle kommer aldri til å få til noe slik. Hun og Malene burde ta hatten og gå. Kursutviklingen, cash burnen og investormassen taler for seg.

Få inn noen som er kapable til å deale med big pharma, myndigheter og investorer.

2 Likes

Tipper den imaginære køen foran statsministerens kontor av næringer som befinner seg på kanten av stupet, blir relativt lang. Der er ikke norsk biotek.

Ingen av dem vurderer å stenge dørene. Vi VET ikke om noen av dem vil få finansieringstrøbbel. Tror også norske myndigheter per dato skiter en lang marsj i om en eventuell fremtidig emisjonskurs blir veldig lav med påfølgende fare for solid utvanning.
Det er nok andre hensyn som for tiden har prioritet.

Ja, du har nok rett i dine antagelser. Det tviler jeg ikke på, men nå må staten bruke penger, for å prøve og holde aktivt i gang.

Da kan det være betimelig for biotec, å skrike litt, akkurat som underholdningsbransjen har begynt med, for selskaper som driver med sommerfestivaler eller annet innen underholdning, så bør i alle fall de stille lengre bak i køen i forhold til de som f.eks driver med å utvikle medisin.

NANO er etter dagens kursras verdt NOK 709 056 851 og 36 øre.

Minus 470 mill cashbeholdning ved utgangen av Q4 så er pipelinen til NANO verdt 240mill

3 Likes

Sjansen er gylden, bare de smarte vil gjøre rett.

2 Likes

Fy søren du bærer CAPSEN bra ass! KUDOS!

p.s kan jeg også begynne å bruke caps nå?

1 Like

Småprat fra min side, men…
Noen som har tanker rundt hvor bunnen ligger for NANO?

Har god tro på NANO i et langt perspektiv, men på kort sikt ser dette mørkt ut.

Min motivasjon for spørsmål er naturligvis at jeg ønsker en så lav inngangskurs som mulig.

Når marketcap er lik verdi av fremførbart underskudd, så begynner nedsiden å bli ganske liten. Og vi er der straks.

Innrømmelsens tid.
Selv om jeg er målløs, og har vært det over lang tid nå, så har jeg kjøpt mer enn remmer og tøy kan holde i dag til 10,80!

Har aldri(!) eid mer aksjer i Nano enn nå så da er det på tide å se positivt på situasjonen :grinning:

Absolutt alt som kan ha gått galt har gått galt og det kan ikke være mer som skal ut av ballongen nå fra selskapet sin side.
Litt mer ned pga makro og forsinkelser pga Covid-19 er en stor mulighet, men det kommer nok noe stimuli nå snart som skal lette på trykket litt og dra dette litt oppover igjen.

4 Likes

Synes det var litt overraskende at kliniske studier alle har stoppet helt opp allerede.

HELDIGVIS manglet bare Nano 3 pasienter til interrim.

4 Likes

Nå sier FHI at toppen av pandemien trolig kommer mellom mai og august. Er det da trolig at kursen i Nano er høyere i mai enn i dag, gitt at det ikke kommer banebrytende nyheter?
Sitter kun i PCIB og med noen lytteposter i bl.a. Nano. Men synes det er for tidlig å begynne å handle igjen. Vil i alle fall se at falltakten avtar merkbart.
Dessuten; om eller når makro snur, vil biotek konkurrere med veldig mye annet som har falt brutalt.
Men her er det ingen som sitter med fasit. Som jeg ser det en det viktigste nå å holde deler av kruttet tørt, og ikke miste arbeidskapitalen.

1 Like

Er ikkje det informasjon som selskapet i såfall er pliktig å børsmelde?

Positivt er det vel at cashburn minsker når innrulleringen til Paradigme stopper opp.

Nå har vel FHI tatt litt feil de også, så spørs om de har riktig i dette

Joda, det er sant nok. Men det er vel likevel de beste estimatene vi har.

NHL FL er en krefttype som er treg i utvikling (sprer/vokser sent). Sikkert en god del av pasientene som kan/skulle/har muligheten for Betalutinbehandling kan vente på seg mens “lock downen” av kliniskutprøving pågår.

Dette er selvsagt negativt, men ikke håpløst. Dessuten så kan det tenkes at sikkerhetsprofilen til Betalutin nettopp kan komme til sin styrke, når klinikkene igjen åpner for behandling. Betalutin er “one single treatment” noe som reduserer eksponering og sykehusvisitt betraktelig i forhold til konkurrerende behandlingsformer.

Uansett så er Nano nå så skakkjørt på kurs at det ikke ligner grisen. Snart har Nano mer cash på bok en børsverdien. Uansett utvanning så fins det grense på hvor lav kursen kan gå.

PS: Nano har ingen gjeld!

1 Like