Vel, jeg er 100% sikker på at det du her skriver raskt kan vise seg å være helt feil. Dette kan gå rett i dass, helt uten “drahjelp” fra Corona & Co.
Stikkord: Innrulleringen til Paradigme stopper helt opp. Hva skjer da?
Vel, jeg er 100% sikker på at det du her skriver raskt kan vise seg å være helt feil. Dette kan gå rett i dass, helt uten “drahjelp” fra Corona & Co.
Stikkord: Innrulleringen til Paradigme stopper helt opp. Hva skjer da?
Jeg er 100% sikker på at det KAN gå bra også
Fra spøk til alvor, hvis Paradigme stopper opp så stopper alle andre konkurrenter også opp. Alt blir satt på hold, ansatte kan permitteres men har få andre steder å gjøre av seg enn å vente til oppstart igjen.
Spørsmålet da er hvor lenge man kan vente før man permitterer. Hvor lenge holder cashbeholdning til å lønne de ansatte om alle kostnader ved det kliniske uteblir?
Og ikke glem, siden det kliniske er outsourcet jobber de fleste ansatte i Nano med andre ting i forbindelse med å gjøre seg klar.
Blir det krise og låst dør om de må utsette det kliniske enda en gang i 6-12 mnd? Har jo allerede utsatt flere ganger.
Hva tror du skjer da? Jeg er interessert i hvordan logikken til en som ønsker så billig inngang som mulig er på det området
Hva gjør onkologer med de pasientene som er R/R og som gjerne vil leve litt lenger? Det er jo behandlet ca 50 pasienter og tipper det er mange som har hatt god effekt av Betalutin hittils. Dvs at det er mange onkologer på sykehus som er med i studiet som har observert dette nå. Skal de heretter bare sende FL R/R kreftpasienter hjem igjen for å dø nå da? Synes det høres merkelig ut så fremt ikke produksjonen og transporten av betalutin stopper helt opp.
Hjemmebesøk av onkologen med en sprøyte Betalutin høres ut som en god løsning for disse.
liker at du er bull vegar!
Kan noen svare på hva dette innebærer:
Sykehus legger begrensninger på monitorering, audit og inspeksjoner i kliniske studier?
Betyr det at de slutter å følge opp pasienter som allerede er inkludert?
Noen som har vært i kontakt med selskapet om dagens melding fra LMI? Det virker for meg som at Malene sover i timen - nok en gang. De burde definitivt meldt dette til markedet og kommentert hvordan dette vil påvirke studiene og guidede milestones.
Jeg tenker at interim sannsynligvis vil avleses som planlagt, da de fortsatt kan gjennomføre monitorering (med visse begrensninger). Videre innrullering kan imidlertid bli påvirket negativt, men dette kan neppe være varige tiltak. Samtidig er bare et fåtall av klinikkene i Norge. I Archer er faktisk bare 1/6 klinikker i Norge. I Paradigme er kun 3 av 94 i Norge. Det hadde vært interessant å vite hva selskapet selv mener og om de eventuelt ser på tiltak for å øke rekrutteringen andre steder.
Det er vel ikke lenge før de fleste andre steder er som Norge, eller verre.
Nettopp. Samtidig er det slik at corona tåler varme dårlig. Det er primært den nordlige halvkule som har blitt rammet av corona. Det går mot vår i Europa/USA og dette roer seg nok. Derfor stiller jeg meg litt tvilende til at det blir total shut down i kliniske studier i mange måneder fremover.
Det var beroligende.
Vær så god.
Hvis innrulleringen stopper helt opp får NANO og dets aksjonærer et megaproblem. Da går vel mest sannsynlig kassen tom og det MÅ komme en kriseemisjon (rettet emisjon) hvor de store investorene får/har mulighet til å være med og sikre at deres posisjon ikke vannes ut. Småaksjonærer vannes glatt ut og de må ta til takke med en ørliten rep.emisjon.
Det er nå mine tanker.
Nettopp derfor vil jeg vente med inngang til vi ser bunnen. Jeg er villig til å vente så lenge at jeg misser bunnen og heller kjøper på vei opp.
Det må jo finnes en bunn i dette.
Nå er erfaringen fra samtlige emisjoner i NANO at aksjen lar seg kjøpe billigere over børs enn i emisjonen etter noen dager.
Så småaksjonærer vil sannsynligvis ikke bli vannet ut ved en rettet emisjon, gitt at de har reserver på bok og mot til å bruke dem.
Du unngår jo glatt alle andre mulige finansieringsmuligheter i ditt resonnement
Er det HELT utenkelig dersom “alle” kjente sektorer får krise hjelp fra staten at kanskje bio-tech sektoren også får hjelp?
Ikke vært dumt med f.eks 100 mill lån fra staten med gode betingelser.
Tror nok du bør være litt mer nøye med hva du ønsker deg, staten har jo lånt ut nano i årevis
Ja, det har du helt rett i.
Mine tanker rundt dette er noe mangelfulle, men det er også grunnen til at jeg spør om deres tanker.
Jeg finner fascinerende at du ønsker å kjøpe aksjen, men kun argumenterer for et bearscenario. Siden du ønsker å kjøpe må du jo se et bull scenario også ikke sant? Det er de momentene jeg savner fra deg og dine likesinnedes resonnementer.
Det er fullt mulig å mene at selskapet er i trøbbel men det hadde blitt hakket mer seriøst om du også hadde diskutert muligheten for avtale på interrim, Archerresultater som kan være fantastiske, etc etc.
Folk glemmer (som jeg gjorde i dag), at de bare mangler 3 pasienter til interrim og potensielt 1 pasient til Archer. Hvis begge deler lander før H1 2020 er omme og resultatene er slik vi håper, kan de kjøre emi på langt høyere kurser enn dagens.
Partneravtale o.l. er selvfølgelig også up for grabs, men jeg innvesterer basert på at de lander data innen gitt guiding, på tross av Korona (i.e. jeg økte posisjonen i Nano i dag).
Snart kommer våren, som ser ut til å smelte coronan,
Men først er det dugnad for alle.
Håper at folka i Nano har klare hoder. Og gode lunger.