Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Definitivt. For meg er bullscenarioet helt klart og tydelig. Beklager hvis jeg har vært uklar på dette. For meg handler det kun om å finne bunnen. End game er for meg klokkeklart, dette blir medisin og dette blir tilgjengelig i markdet.

1 Like

Verdt å lese; når markedet går i bear-modus pleier det å falle 35 % fra toppen. Nå er vi allerede ned 29% globalt på 16 dager, bunnen er trolig ganske nær i aksjemarkedet for denne gang.

7 Likes

Selskapet vil ha rundt 350 mill i cash ved utgangen av mars. På toppen av dette vil de ha rundt 1700 mill i fremførbareunderskudd, noe som gir en tax asset rundt 370 mill (22 % skatt). Ergo er den totale verdien av cash og fremførbart underskudd til sammen ca 720 mill. I realiteten vil verdien av det fremførbare underskuddet avhenge av når en kjøper vil kunne benytte seg av dette. I lys av dette vil Nano’s pipe, med dagens market cap (709 mill), være verdsatt til et sted mellom 0 og 370 mill (trolig rundt 200 mill). Om bunnen er satt må du nesten vurdere selv, men hvis selskapet lykkes med å ta noen strategiske grep for å realisere verdien av Betalutin skal du ikke se bort fra at en inngang på dagens nivå kan gi deg en fin reise.

Foreløpig vet vi svært lite om de strategiske grepene som tas, men at de vil gå mer aktivt til verks for å søke partnere er nok åpenbart. Alt annet vil være for risikabelt.

7 Likes

Per nå så tror jeg ingen vet fullt ut effekten av corona på studier og pasientrekruttering. Jobber selv i fagfeltet og vi vet ennå heller ikke hvordan veien videre blir. Ting endres hele tiden. Min mistanke er at dette vil påvirke rekrutteringen svært så negativt.

1 Like

Jepp, helt enig!

Jeg tror styret, ledelsen og aksjonærene begynner å innse at det totalt urealistiske å ta dette til markedet i US for egen kjøl. Så her vil det tvinge seg frem en elle annen deal med BP, men ikke før interimen og litt mer Archer data.

Det aller mest fornuftige ville vært at den norske stat gikk inn og sponset alle de mest lovende biotech-firmaene, for på den måten å sørge for en robust oppbygning av en nasjonal farma-industri.

Det ville garantert blitt et sinnssykt overskuddsprosjekt for Norge, selv om pengene bare ble donert, uten å få en eneste aksje igjen, med kanskje kun et kriterie: nemlig å ikke flagge ut eller selge firmaet til utlandet.

Det er kanskje ikke regnet som helt stuerent. Men et alternativ ville jo være at staten gav firmaene et rentefritt lån, a la refusjonsordningene for oljebransjen…

1 Like

Ja… Det har vært noe det.

Mest aktuelle innen et kapitalistisk system er kurant låne betingelser med sikkerhet i patentet. Bare 100 mill kr i lån har vært bra for Nano… Men helst 500 mill kr :wink:

Slike løsninger florerer det jo av innen shipping, offshore og annet industri. Ulempen med norsk bio-tech er at det er fryktelig lite ansatte tilknyttet denne næringen (i forhold til nevnte sektorer ovenfor).

Her må Jonas og co bare komme på banen og begynne lobby arbeid. Nano har jo strategi om å “ta produktet selv til markedet”… Så vist myndighetene mener noe om å styrke fastlandsøkonomien med nye næringer så har de muligheten nå… Om de vil sette betingelser på eventuelle salg (klausul fra staten og lånet) så er jeg mer en villig til å akseptere det. Bio-tech er i aller høyeste grad i segmentet “eksport bedrift”. Å styrke handelsbalansen med å ha flere ben å stå på så må jo dette være også bra for landet. (så frem til at selskapet holdes i Norge og ikke blir solgt).

2 Likes

Antistoffene skal legemiddelfirmaet Nordic Nanovector bruke i sin medisin mot lymfekreft.

Kreftmedisinen Betalutin inneholder et radioaktivt stoff koblet sammen med et antistoff som binder seg til mottakere på celleoverflater, spesielt til lymfekreftcellene.

Medisinen tas opp i cellen og bestråler den innenfra. Kreftcellenes DNA ødelegges av strålingen og da dør cellen. Kreftceller i nærheten blir også truffet av stråling, i en slags “kryssild-effekt”.

https://forskning.no/universitetet-i-oslo/kinesiske-hamstre-skaper-arbeidsplasser-i-legemiddelindustrien-i-norge/1640577

1 Like

1 Like

Tipper vi får en ca 2-3 måneder ekstra forsinkelse pga corona.

Håper det kommer en melding snart fra selskapet angående tiltak, nå når det er svimlende åpenbart at rekruteringen kommer til å lide.

Hallo…

Og hva mener Houdini at Nano skal gjøre i disse tider hvor alle parter i samfunnet er i samme båt?

Enig med deg om situasjonen er unik bare for Nano, men nå?

Give me a breake.

2 Likes

Men ærlig talt. Dette påvirker potentsielt alle studiene til Nano. Det burde uansett blitt sendt ut en melding om dette i det meldingen fra LMI kom.

Nå er også corona-situasjonen i Norge temmelig ille i forhold til andre land (Skandinavia er sammen med Italia og Sør-Korea på topp i antall smittetilfeller per innbyggertall). Nano kan i det minste gå ut og bekrefte at de utelandske klinikkene (ekskl Italia vil jeg anta) rekrutterer som vanlig.

EDIT: Skulle stå “ekskl Italia”

Hallo…
Jeg mener alle selskap med respekt for seg selv, sender ut en omså obligatorisk melding. Det jeg tenkte mest på var ang mangel av 3 pasienter. Virker litt teit å stå et lite halvår på målstreken å vente.
Noe som setter selskapet i en litt annen situasjon en «alle andre»
Så dra houdini drar en kanin opp av hatten og opp i rævva på flåsete kommentarer.

1 Like

Tviler på Italia rekrutterer som vanlig når de er i lock-down slik vi er. Der har de i tillegg innført portforbud. Mitt håp er at de bare trenger 3 pasienter og at disse fikses i f.eks USA.

Chill. Selskapet er uansett nødt til å ha fakta på bordet før de informerer

1 Like

Ja, hva skal de si nå?

De burde vente til støvet har lagt seg og de begynner å se konturene av en effekt på selskapet. Hele børsen er i samme båt nå.

Dude, hvis det er en risiko for at studiene blir vesentlig forsinket på grunn av dette så mener jeg at dette er meldepliktig informasjon.

Videre vil jo alle med litt hjernemasse stille spørsmålstegn ved om dette påvirker monitorering av rekrutterte pasienter. Nano er en black box. De har et tillitsproblem og må begynne å lette litt på sløret. Market capen taler for seg selv her. Det er ingen grunn til at vi skal stå i ca 10 kr tre måneder før interim.

Jo? Det er krakk i markedet. Risikoinvesteringer lider da mest av alle. Jeg behandler det foreløpig som en kjøpsmulighet og søker informasjon av IR på telefon og mail. Får jeg høre noe som tilsier at de ikke vil nå markedet så selger jeg heller enn å akkumulere.

Tviler på at de har noe mer fornuftig å komme med nå enn kanskje, hvis og om. Det er mulig de kan opplyse om de har interrimpasientene eller ikke.