Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Sør-Korea forbyr shorting. Burde komme her og

2 Likes

Tenkte på det samme i går og gjorde litt research. Under finanskrisen ble det innført forbud mot shorting i finansaksjer på Oslo Børs, men siden dette rammer såpass bredt så er det fullt mulig at vi får dette over hele linja denne gangen. Krysser fingra!

3 Likes

Noen med di rette kont burde ta kont for å foreslå dette

Akkurat - du søker IR selv for avklaringer. Kanskje på tide med en melding til markedet likevel da?

EDIT: Sorry for kverulering, men jeg begynner å bli temmelig trøtt av Malene. Mener at stillheten etter q4 er uheldig. Aksjekursen kollapset etter dette og det er naturlig at selskapet i en slik situasjon tar noen grep ifht kommunikasjonen med markedet. De har som sagt et stort tillitsproblem, og jeg ting har ikke akkurat blitt bedre i det siste.

4 Likes

Tror kanskje terskelen er lavere for å “berolige” enkeltaksjonærer enn å gi ut en definitiv melding. Er jo ikke som om jeg får noe innsideinfo…

IR er selvfølgelig så profesjonell at Fornybar kun blir servert svada.

1 Like

Enig. Men er ikke Nano i en stilleperiode nå, med tanke på møtet i slutten av månrden?

Det kan også forklare fraværet av insidekjøp i dette fallet…

1 Like

De går inn i stilleperioden i dag, og det er iallefall uheldig. De kunne sendt en melding etter børs i går.

“A two-week quiet period will be held ahead of full year and quarterly reports.”

1 Like

Nordic nanovekter har stille periode hele året ir stillingen er en vits

Jepp! Men man blir jo litt matt av denne kortene-tett-til-brystet-greia. Selv om jeg kan se noe av poenget med det.
Men med tanke på kursfall og forsinkelser, så må de åpne infokanalen for å hente tillit fra andre enn bare shortere.
Bravos uttalelse om det usexy året vi har lagt bak oss var
jo en gavepakke til dem. Har jo ikke sett så mye til champisen vi andre.:turtle::champagne:

Spørsmålet er, enten har de veldig gode nyheter eller veldig dårlige nyheter. Klarer ikke å bli enige med meg selv, hvilken jeg skal velge. Noe er det siden det er stilt :face_with_monocle: fra NANO… Hmmm

Erfaringsmessig fra den siste tiden er det ikke spesielt positivt når det er stille :relieved:

A two-week quiet period will be held ahead of full year and quarterly reports. During the quiet periods, the company will not participate in meetings, seminars or engage with external individuals or groups (including analysts, investors, media).

Det betyr ikke at kurssensitiv informasjon må holdes tilbake.
Den kan formidles i en børsmelding.
Derimot vil de ikke besvare Fornybarkrakks eventuelle telefonoppringning

3 Likes

Tror du har helt rett i at det kan bli svært bra eller svært ille, men det kan nok like gjerne bli noe midt imellom. Siden “svært ille” er det som er priset inn i aksjekursen så vil både “midt imellom” og “veldig gode nyheter” resultere i en svært positiv kursutvikling, så kjøp kan absolutt anbefales for dem som er heldige nok til å sitte med ledige midler eller ikke er overeksponert allerede.

Dette har vi vel ment på høyere nivåer og? :wink:

Det er jo også riktig. Men det blir ihvertfall mer gyldig når kursen ligger på dagens nivå, og markedspotensialet er tilnærmet det samme (forutsatt at Archer blir vellykket).

Ops, måtte nok ut igjen etter 8,5% gevinst i dag, så ikke den komme :partying_face:!
Håper ikke noen her nå blir irritert for å utnytte svingningene.
Er vanskelig å sitte long…
Leter etter en litt lavere inngang nå, muligens intradag allerede…

2 Likes

Er det skyer på himmelen igjen da?

Det er flere av oss som burde vært flinkere til nettopp det. Ta gevinst.

Congrats

2 Likes