Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Tror ikke det var tastefeil. For mange ulike poster i handelen her…

Balansen lå på 35 kr tidlig i auksjonen, det indikerer ikke tastefeil.
Tvungen shortinndekning som nevnt over er en mulighet.
Selskapspesifikk nyhet betyr innsidekjøp, de færreste vil tørre det.

1 Like

Dette er biotek. Plutselig kommer det en kjempenyhet og kursen flyr opp i rakettfart.

1 Like

Det kan komme selskapsspesifikke nyheter uten at NANO er kilden. Hvis en partner ønsker seg inn og dette har lekket ut fra det holdet, er ikke dette noe NANO kan holdes ansvarlig for hvis markedet har snappet opp dette fra partner eller meglerhus som har fått oppdrag om å støvsuge for aksjer.

På mandag får vi se; fatfinger eller skal det snu nå?
Har ingen tro på at dette har noe med FTF å gjøre.

1 Like

Men hva skjer med det store gapet? 11,80 bid 15,79 sell… er det pga folk ble tatt på senga her eller?

Alle de ulike postene er jo fordi det er de som lå på salg opp dit . Er jo 1 kjøper på alt .

Sykt opplegg ! :stuck_out_tongue:

Jaja, ikke overrasket da eg tok tapet på siste rest forgje uke.

Men håpe på repriser, bio sektoren trenger en vinner nå.

@Theobserver ikke noe chitchat på bloomberg eteren heller?

Ble selv “kjøpt ut” på 15.79 i sluttauksjonen. Ville sitte utenfor over helgen…
Forhåpentligvis inne igjen tidlig neste uke :rofl: :rofl:

Jeg mistenker shorterne ser at markedet er i ferd med å snu og skal dekke inn sine posisjoner. Ikke mer sensasjonelt enn det.

Men hvorfor akkurat 15,79 :joy:

Kan det ha noe med dette å gjøre?

6 Likes

@hybrid, nope, så ikke noe rykter som stammer fra norsk hold i alle fall.

Jeg la selv ut noen aksjer på 32 blank i close når den lå og stanget på 35 kroner et lite minutt, men de gikk ikke ut.
Hadde en post fra 10,8 i dag som noen kunne fått med 200 % avkastning på noen timer :joy::joy: Longaksjene skal selges på tresifret, så de får de ikke så billig :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 Likes

For å ta alt som lå i salgsordret?

Det kan jo fort bli redningen til Nano med tanke på kapitalbehov fremover. Forbud mot short en god stund og noen gode nyheter, så ser dette fort veldig lyst ut.

3 Likes

Innsideinformasjon må ikke nødvendigvis komme fra NANO,
Den kan sogar komme fra innsidere her.
Ikke at jeg tror det, men bare for å nevne at alle kilder som gir ulik informasjon av betydning for kursen og ikke deles i offentligheten kan defineres som innsideinformasjon.

He he, trenger ikke unnskylde deg.
Jeg er strålende fornøyd med dagen og med det jeg fikk realisert.

Spennende sluttauksjon, blir enda mer spennende hva som skjer videre på Mandag. Det kan slå ut begge veier.

3 Likes

Spørsmålet er vel om den faller tilbake til dagens normale kurser, før rykket kom …
Veldig usikker…

Trekker fram en gammel sak fra 2011. Hvis de også kaller tilbake så blir det fest på mandag.

“Mens finanstilsynet ikke har noen planer om å innføre shortforbud i Norge, så stanser Folketrygdfondet som er den største aktive investoren på Oslo Børs med utlån av sine aksjer inntil videre, på grunn av uroen i markedet.- Dette er en problemstilling som har et svært beskjedent omfang, sier Aksjedirektør i Folketrygdfondet Nils Bastiansen til Dagens Næringsliv, og legger til at det ikke er aktuelt å kalle tilbake aksjer som allerede er på utlån.Fredag ble det kjent at Frankrike, Spania, Italia og Belgia forbyr shortsalg av finansaksjer i et forsøk på å gjenopprette tilliten til bankvesenet.”

5 Likes

Alright.

Riiimelig pent det. Var det en kjøpsordre på 35kr som trigget oppgangen i slutten her ?

Altså, 35?

Åpningsauksjon på mandag kan jo bli interessant.