Greit å kanskje puste litt med magen. Om ti dager får vi vel annual report 2019, og da blir det sikkert informert mer om hvilke konsekvenser viruset vil ha.
Nano kommer til og ta grep… Vær dere trygg!
Poenget mitt er at 140 mill i kvartalet vil synke drastisk, selv om man beholder alle ansatte.
Nano er i en kritisk situasjon hvor samtlige aksjonærer står i fare for å miste det de har investert i selskapet. Til tross for dette gjør de ingenting for å berolige markedet. Ikke ett innsidekjøp, ikke én melding. Ikke kom og fortell at dette er god håndtering. Det kan ikke bli dårligere.
Synes det er fascinerende å se panikken og markedsreaksjonene. På fredag etter «tabbekjøpet» var folk helt i hundre og mange på insiderchatten angret på at de hadde solgt / ikke kjøpt mer på 10-tallet. Nå gir markedet oss en ny mulighet i dag men de samme folkene kjøper ikke.
#psykologi
Håper at om et år fra nå så kan vi smile og glede oss av at vi benyttet oss muligheten å kjøpe på 10eren.
No må du hjelpe meg til å forstå hva du mener…
Slik jeg forstår deg så virker det som om noen skal stjele Nano… Om investorer må selge grunnet belåning har ingen ting med Nano som selskap å gjøre…
At det blir utsettelse ja, at man må revurdere strategi ja (partner) , men Nano skal ingen plass…
Selskapet vil ha problemer med å finansiere seg videre på disse nivåene og med dagens cash burn. Derfor må selskapet ta grep. Jeg tror vi kan være enige i det og lar det være med det.
Men for å snu problemstillingen på hodet…
Hva tenker vi kan være et realistisk minimum pris på selskapet, om de trapper opp på kontorene til “topp 10 BP”?
Uansett hvordan vi snur og vender på det så ligger det verdier i selskapet. Cash - skattbare nedskrivninger - Patenter og clinisk data.
Jeg tror at en budrunde på Nano kan fort havne på 3-4 mrd NOK som minimum…
Skal man legge ut noe pa Salg pa15-16kr Idag på sluttauksjon og håpe på at fredag gjentar seg
Hehe, skader vel ikke å prøve
Jeg må bare takke for billige aksjer på 9.60 i dag btw
Det har nok mange NANO-aksjonærer sagt og tenkt flere ganger det siste året, uten særlig hell.
Hm, har ikke fått med meg at Nano har vært på ATL tidligere i år?
Fra e24
“…To eksempler på slike selskaper er Targovax og Nordic Nanovector . Førstnevnte utvikler en virusbasert kreftvaksine, mens sistnevnte utvikler legemiddelet Betalutin. Begge hentet penger før corona-krisen, men overlever likevel ikke mye lenger enn et drøyt år hvis dagens pengebruk fortsetter i samme tempo.”
Dette begynner å se skummelt ut for NANO.
Vedr. snak om midlertidig lukning af børserne. Her fra danske Børsen:
De globale aktiemarkeder bliver mandag sendt i dørken med fald på 7,5 pct. til det tyske Dax-indeks og 8,6 pct. til det franske CAC-indeks, og der ses nu større og større sandsynlighed for, at aktiemarkederne kan blive lukket i en længere periode.
Det vurderer Sydbanks makroanalytiker Mathias Dollerup Sproegel over for Ritzau Finans.
De amerikanske aktiemarkeder har allerede været lukket i kortere intervaller på 15 minutter i sidste uge, idet de i første omgang bliver handelsstoppet ved bevægelser på mere end 7 pct. Dernæst er der også handelsstop på bevægelser på 13 og 20 pct.
Aktiemarkederne bliver lukket, idet den store uro gør, at forskellen mellem den pris køberne og sælgerne vil give, er for stor, og derfor lukker man i håb om, at de kan finde et fælles niveau.
Mathias Dollerup Sproegel vurderer, at en fuldstændig nedlukning af USA også kan medføre, at banker og aktiemarkeder bliver lukket, og det kan skabe så meget nervøsitet, at aktiemarkederne i Europa også kan blive lukket.
Den amerikanske centralbank var søndag aften ekstraordinært ude med den første rentesænkning på 100 basispoint siden 1982, og lovning om 700 mia. dollars i aktivopkøb. Det var dog kun meget kortvarigt med til at stille investorerne tilfreds, og de amerikanske aktieindeksfutures åbnede i et lille minus, som hurtigt blev vekslet til et fald på 5 pct.
Den manglende positive effekt af centralbankens hjælpende hånd betyder, at markedsdeltagerne nu kigger mod politikkerne efter finanspolitisk hjælp.
De næste godt 24 timer kan ifølge Sydbanks makroanalytiker måske byde på hjælp fra politikkerne.
Det drejer sig blandt andet om telekonferencen mellem finansministrene i eurogruppen mandag klokken 15. Yderligere er der mandag også et telekonference mellem G7-landene, og tirsdag, er der et møde mellem finansministrene i EU.
Ingen endringer i shortregisteret etter raidet på fredag…
Hva er konklusjonen da…Fat finger ?
Det er også lagt ut nytt rapporteringsregime på short posisjoner hos finanstilsynet
NEW REPORTING REQUIREMENTS FOR NET SHORT POSITIONS THAT REACHES OR FALLS BELOW 0.1% - VALID FROM MARCH 16TH 2020
EFTA’s Surveillance Authority (ESA) and the European Securities and Markets Authority (ESMA) have on March 16TH 2020 decided to lower the reporting threshold under SSR article 5. The new temporarily reporting threshold is 0,1% (previously 0,2%) of the issued share capital.
Har ikke tørt annet enn å kjøpe noen få på 10 i dag, fikk meg en kjipp på fredag
Care of haematology patients in a COVID‐19 epidemic
Furthermore, it is possible that as an epidemic worsens, healthcare provision will be critically stretched, and therefore all activities that place further burden on those resources will have to be justified. For this reason, the delivery of treatments likely to increase immunosuppression, or increase the risk of intensive care support being required may not be possible in some healthcare settings.
Examples where treatment could be deferred may include maintenance rituximab in follicular and mantle cell lymphoma. Ideally, oral chemotherapy should be used where possible to avoid unnecessary hospital visits.
Enig med deg.