«Tusk Therapeutics was acquired by Roche for potentially Euro 655 million
in September 2018.»
Hva er det egentlig som foregår i det selskapet der?
Nope, styret som krever full opprydding i en altfor sendrektig prosess.
Nå er både Bravo og Lisa ute, og proffe folk fra store BP settes inn. Dette er ikke et synkende skip, dette er et skip som har satt stø kurs mot target. Jeg liker at de nå skifter ut et inngrodd management, nå må de bare få gjort noe med IR også, så er de 100 % rigget.
Prior to Tusk, Dr Smethurst has held senior roles at Icon, a global Contract
Research Organisation (CRO), where he was VP Oncology Global Therapeutic Area
Lead and at Adaptimmune/Immunocore, where he was CMO. Dr Smethurst has also
worked for Amgen and AstraZeneca in medical roles of increasing seniority.
Pussig hvordan synet på ansatte endres etter at de forlater NANO.
Stø kurs mot land?
Sorry, men noen ganger må man bare innse at skipet er i ferd med å synke. Litt tullete å lese at enkelte her inne velger å se på dette (at Lisa slutter) som noe i nærheten av positivt. Dette er helt krise.
Hva blir det neste?
At Marco Renoldi slutter og fanbois’ene her inne jubler hemningsløst?
Jeg har kjøpt litt NANO denne uken. Kommer meg ut i null og er overlykkelig over det.
Shit, dette er krise.
han her hadde jo mye knask i posen. djises!
ser vel hvor nano vil bare ved å se på CVen hans
Selskapet har hatt stø kurs mot land i lang tid. Det er betryggende å se at det tas grep.
Litt overraskende er det vel at Nieba kommenterer ansettelsen fremfor styreleder. Han har tydeligvis hatt en finger med i spillet her.
Styret ansetter CEO, CEO ansetter resten.
Lisa var veltalende og oppegående, men hun har vært med i hele prosessen som nå er flere år etter skjema. Å erstatte henne med Smethurst er kun trist fordi Lisa var behagelig å ha på scenen.
Det er fortsatt Dahle og co som står for research og kraften i pipelinen.
Det er uten tvil at nye krefter inn er essensielt for den fasen selskapet går inn i. Å snakke ned Lisa kommer aldri noen til å gjøre, men hun er nok utbrent og klar for nye nytt.
Lisa var ikke bare en av de gode, hun har også vært med lenge og kjenner NANO godt. Tenk hbor mye momentum selskapet nå mister.
Sukk.
Hah, hvilket momentum? Du tenker på økningen fra 0,3 til 0,4 pasienter per klinikkÅR?
Smethurst har også vært i BGBIO.
- V
Tja, selv om ting har gått litt tregt i det siste så vil jeg jo si at det har vært litt momentum i NANO som selskap. Mye flinke folk.
Nå forsinkes innrulleringen av pasienter og de flinke folkene flykter fta skipet. Dette vil bety voldsomme utsettelser, forsinkelser, ny emisjon til gruslave nivåer og en regelrett utvanning av dagens aksjonærer.
Nå synes jeg du hopper litt raskt til konklusjonen. Ingen grunn til at alt skal gå til helvete pga endringer i ledelsen.
Nei, det har du nok rett i…men samtidig tenker jeg at disse flinke folkene som slutter …de slutter jo ikke fordi NANO er på stø kurs mot suksess.
Dette er folk som hadde tjent GROVT på NANO sin suksess gjennom opsjoner og eierandeler…så det lyser utvilsomt en rød lampe på mitt dashbord.
Surr.
Styret tar aktive grep:
En ledelse som ikke lyktes med å ta selskapet dit det skulle må gå.
Både Lisa og Bravo er dyktige mennesker, de som kommer inn nå er spisset mot den fasen selskapet er i.
Dette er betryggende å se, en styreleder som faktisk gjør noe, og ikke bare snakker om å gjøre noe.
Hvorvidt det er de rette folkene som kommer inn vil historien vise.
Merker meg også at denne siste ansettelsen har stort nettverk i UK.
Ikke dumt med tanke på det som ligger foran der.
At han har utviklet ett selskap som ble solgt til Roche er vel heller ikke å forakte.
Lisa og Bravo følger kanskje hverandre
Hva får deg til å tro at Bravo og Lisa går frivillig?
Hvorfor utelukker du at dette er krevd av styret og de største eierne for å sikre kommersiell suksess og at resten av ferden skal gå knirkefritt?
Man har sett at managementet frem til nå ikke har klart dette. Det er nok av større verdi at alle de største eierne sikres sine gevinster enn at det skal gjelde for to av mange ansatte.
Hvordan vet du at de sier opp? For alt vi vet, så fikk dem «lov» å si opp, fremfor alternativet.
Men for all del. Synd å se Lisa gå. Hun har alltid virket solid på presentasjoner osv. Men igjen, vi aner jo ingenting om hvordan de ansatte presterer.
Tror ikke de slutter frivillig…
Det er bra å se at det blir tatt grep nå!
Tror Dominic Smethurst ble ansatt i et skikkelig hastverk. Han var CMO i bgbio i 3 mnd før han ble byttet ut, og så stellet han hagen sin i 18mnd? Merkelige greier…
Ex CMO
Post-exit gardening leave.
Oct 2018 – Mar 2020 1 year 6 months
London, United Kingdom
BergenBio
Mar 2019 – May 2019 3 months
Oxford, United Kingdom