Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Hva med å gjøre det motsatte?

Kjøp aksjer fra nervøse hender som selger hver gang de ansetter nye mennesker i NANO med kjernekompetanse på sluttføring og kommersialisering fra tidligere big farma.

Her kommer tunge og skarpe folk på rekke og rad inn i selskapet, men aksjonærene belønner det med å selge seg ut og gi aksjer i fanget til shortere som dekker seg inn.

Tidligere i dag eller i går var det noen som stilte spørsmåltegn over det uforståelige fenomet at NANO hadde løftet seg så «voldsomt» fra 9,5 til 13,5.

At aksjen har falt 110 kroner fra toppen derimot, det klarer «alle» å forstå. Jeg begynte å bruke tid på TI fordi jeg ble fortalt at nivået og innsikten skulle være vesentlig opp fra HO. Det stemmer ikke alltid, hvis det er lov til å si det. Det er mange her inne også som kun ønsker å skape dårlig stemning, ikke bidra så mye med pro eller cons. (Subjektiv oppfatning)

10 Likes

Er drit lei hele Nano egentlig, men kan ikke la være å fortsatt ha aksjer. Har en feeling på at det går bra til slutt. Hva angår Bravo kan vi jo lure på både det ene og det andre ? kanskje han rett og slett gikk på fylla til stadighet og ikke klarte og gjøre jobben sin :slight_smile: Lisa har ikke vært på dem 2 siste presentasjonen ( mener jeg å huske ) og kanskje det er helt familiære årsaker til at hun måtte gi seg ?

Time vill shåv …

“After a handover period” tyder på at oppsigelsen er gjort i fred og fordragelighet.

1 Like

Da burde de jo informert om det på q4 da.

Nå åpner de jo bare for ville spekulasjoner. Det er på tide styret og ledelsen tar grep og oppdaterer markedet om veien videre for selskapet.

3 Likes

De hadde Q4-call for noen uker siden, der sa interim CEO hva situasjonen er. Den informasjonen finnes på transkriptet.

De har også postet på frontpage at de foreløpig ikke er påvirket av pandemien.

Hvilket behov for info skal vi ha utover det som er blitt gjort kjent siden dette?

Mener folk på fullt alvor at det er foruroligende at NANO har ansatt den kompetansen de har gjort det siste året, og at styret tar grep og spiker opp managementet?

NANO henger langt bak tidsplanen grunnet de folkene som nå går. Ikke pga de, som til tross for kjente utfordringer, velger å avslutte andre karrierer for å starte i NANO.

6 Likes

Med all respekt @ezPappi, men å si at han forlot BergenBio til fordel for Nano (slik leser jeg det), det er vel useriøst. Og direkte feil.

1 Like

Det er lov å si, men ikke pent sagt.

Word!
Dagens klokeste kommentar, definitivt!
:+1:

Synes du han virket komfortable og godt forberedt? Var vel ikke mange som følte han hadde kontroll over den situasjonen han var blitt satt i. Ikke for det, jeg likte fyren og tror han er rett mann for oppgaven.

Her må styrleder ta ansvar og kommentere situasjonen i selskapet. Står de fast med strategien om å ta dette til markedet selv? Mener styret og ledelsen at milestones kommunisert på q4 gjelder fortsatt?

Og Archer-1 vet vi er forsinket, men selskapet tvilholder fortsatt på en guiding som ikke lar seg overholde. Helt ufattelig! At de ikke har en mer proaktiv tilnærming i forhold til å gjenvinne tilliten i markedet synes jeg er ubegripelig.

1 Like

Nope, han var ikke komfortabel, han ble kastet rett til løvene, men kom seg etter hvert.

Men han var forberedt, og han var åpenbart blitt preppet godt av styret. Han ble spurt om mulighetene for partner, og var klar på at det kan mye mulig skje etter at interim kommer ut til sommeren. Dette var et svar han ikke tok på eget skjønn og gjetning, men på rettledning fra styret i forkant. Hvis ikke hadde han gitt pinnen videre til CFO.

Man må av og til lese mellom linjene, alt er ikke transparent. Min take er derfor at Lars vet at strategien nå er å parre seg opp for å sikre en kommersiell suksess, så får man se om det betyr USA alene eller ikke.

3 Likes

Kan ikke blir mer enig.

Lisa begynte vel i november 2016. Nano har vært ett stk sørgelig kapittel siden den gang med utsettelse på utsettelse. Fra oktober 2019 til q4-rapporteringen i februar rekrutterte selskapet 0,4 pasienter per klinikkår. Med 94 klinikker og dagens cash burn vil det ta over to år og over en millard kroner å komme i mål. At folk stiller spørsmålstegn ved at det skjer endringer i ledelsen her er for meg helt uforståelig.

3 Likes

Alle dere som nå ser positivt på Lisa sin avgang:

Hva tenker dere hvis det ila et par dager/uker blir kjent at Marco Renoldi slutter brått i selskapet?

Er det bra - eller en tragedie?

Morsomt å lese svarene nå, før det er et faktum…

1 Like

Opp med haken longs!

5 Likes

Haken har vel egentlig aldri vært lengre opp for min del :sunglasses:

Når jeg solgte NANO for første gang tett på tresifret hadde jeg ikke forventet å sitte med så mange ganger flere aksjer med en slik vanvittig oppside som nå.

Betalutin blir medisin som Einarsson sier, og da er dagens mcap et røverkjøp. Det kan godt hende det skal skvulpe litt til for vi er i mål, men hvis man ikke tørr å være long NANO fra dette nivået er ikke biotek sektoren man skal være investert i.

3 Likes

Dersom Marco Renoldi slutter brått i selskapet kan siste mann slukke lyset. Lisa var på sitt beste for flere år siden. Slik jeg oppfatter det har hun hatt ansvaret for protokollen for Paradigme studiet. Her har inklusjonskriteriene vært så stramme at utfallet for Betalutin sannsynligvis ville bli svært bra. Fasiten viser vel at dette var ett feiltrinn siden det sannsynligvis har medført at rekrutteringen til Paradigme har blitt svært vanskelig å gjennomføre på estimert tid. Derfor sitter hun igjen med ansvaret for mye av dagens forsinkelser. Antar at hun internt har fått høre fra Bravo at dette har vært ett feiltrinn. Nå har styret tatt grep, Bravo borte, Lisa borte. Blir Malene borte så begynner det å hjelpe.

3 Likes

Gammelt nytt. ca 177 poster gammelt

177 btw… :joy:

1 Like

Gikk meg hus forbi, men Savepig postet det i chatten.

Følte denne tråden trengte et lite lysglimt også;)

3 Likes

Det er ikke så “uforståelig” at aksjekursen kan gå opp drøye 30 prosent, men det er litt mer krevende å skjønne det i en periode på fem børsdager der de fleste børsene samtidig gjennomgikk det verste fallet på lang tid.

Det har du rett i. Han var tilgjengelig på markedet da NANO ansatte ham. Fremdeles en solid og ikke minst relevant CV: https://uk.linkedin.com/in/domsmethurst
NANO trenger nytt blod og sultne, nye mennesker i ledelsen. De gamle leverte ikke.

2 Likes

Prøv å se det i sammenheng med at de store cowboyene på Oslo Børs som investerer 100 millioner ved å stille 15 millioner i egenkapital plutselig får tidenes børskrakk i fanget og blir kastet ut fordi de ikke klarer å stille sikkerhet.

Det er ikke «verre» enn det, selv om mange lar seg psyke ut av bevegelsene fremfor å utnytte de. Når NANO falt fra 22 til 10 kroner grunnet store tvangssalg er det det mest naturlige i verden at den korrigerer noe opp igjen. Det er ingen motstand opp til 20 kroner. Ryker den så er det åpent opp til 33 som er neste motstandsnivå.

Når man ser tilbake til 2016 når kursen gikk fra 12 til 120 på ett år så er det all grunn til å forvente spenstige tider fremover.

Kanskje kommer det noe fra Dahle & co
også før interim i juni / juli👌

3 Likes