Tull fra moderatorer? Hva mener du?
Ganske morsomt, men slike tall med mening har faktisk effekt som støtte/motstand. Hele runde tall, 13,37, 666, 13,49, 69 osv. Er greit å kunne dem hvis man vil spekulere i sånt. Tjente godt på det i Funcom ihvertfall, men der er nok investorer som vet hva 13,37 er mer overrepresentert. ^^
I lys av situasjonen vi er i, har du gjort noen nye tanker hva du regnes som å lykkes? Røft regna, med en utvanning opptil 33M (1/3) aksjer, og oppkjøp i størrelse Algeta (med dagens dollarkurs) lander vi jo på rundt 300kr pr. akjse. Selv med større utvanning, så er det jo ikke urimelig å regne hundrelapper om BP skulle fatte interesse. Er 13kr aksjen virkelig alt Paradigme og Archer er verdt?
13kr er nok prisen for arbeidet ledelsen har gjort og ikke medisinen.
Tror selv det blir volatilt fremover, men at det blir omkring der vi er nå. Kanskje stabiliserer seg litt lavere før det lader til en fin tur oppover igjen. Dessverre kan det ta litt tid før dette viruset slutter å ta taki i verden, så en kan måtte nok en gang være tålmodig. Heldigvis så skulle finansene til selskapet holde ut året noe vi skal være veldig takknemlige for nå.
Personlig hadde jeg planer om å videre snitte ned på aksjene mine i selskapet, men gladmeldingen om opsjonene gjorde at det ble lagt på is. Likevel, opsjoner eller ikke. De har noen fantastiske produkter som er påvei, og når en eventuell godkjenning er på plass med betalutin er på plass så tenker jeg vi ser helt annen selskapsverdi enn den vi har nå. Så er det bare å krysse fingrene for at det kommer så raskt som mulig og at det trengs så få pengeinnhentinger som mulig og/eller at de kommer inn som følge av partneravtaler.
Ja, det har vært mye virrvarr i ledelsen, og derfor er jeg glad det nå virker til å ha blitt tatt tak i. Mange mente og mener fortsatt at; siden Lisa ikke lenger er med, var det knuten på løkka. Jeg klarer fortsatt ikke se hva hun skulle bidra med videre, og ingen har gitt noen andre svar enn “HUn SeR HvOR DEtTE GåR, BaRE NEdOVER
”. Synes de gjerne kunne lempa ut “stramme belte” Kvåle og Brondberg med det samme; men hva jeg synes om dem, gjør ikke Paradigme, Archer og Alpha37 mindre attraktivt fundamentalt…
Noen som har kontroll på når opsjonene gitt i 2014 (pris 30,5) og 2015 (pris 28) utløper? Tenker at en evnt realisering av disse opsjonene med dagens markedspris gir et veldig sterkt hint om at innsidere sitter med positiv (innside)info som markedet ikke har og en veldig tro på selskapet er verdt mer…
Når jeg anså at 5% sjanse for en “viss suksess” re regnet inn i kursen så innebærer det at en “viss suksess” sender aksjen til 260 kr (13 x 20). 1-2% tilsvarer på samme måte en markedskurs ved suksess på 650-1300, noe som selvsagt er i det helt optimistiske hjørnet, og betinger full klaff over hele linjen.
Finner dette i årsrapporten:
Remaining contractual lifetime of outstanding share options per 31 December 2019
Utgår -------- antall ------ Pris
1 - 2 years — 299 137 — 30,11
2 - 3 years — 529 600 — 28,55
3 - 4 years — 589 371 — 44,75
4 - 5 years — 387 018 — 90,37
Total —1 805 126 — 47,35
Men ikke noen nøyaktige datoer… Antar det kan regnes ut noe fra at 3.november 2014 var datoen Renoldi ble ansatt og de hadde vel antagelig en fastsatt varighet fra den dato… (7 år tipper jeg)
Prisen er vel antakelig gjennomsnittspris også, når jeg sammenligner med hva slags opsjoner ledelsen har for aktuelle år
Helt enig at det var på tide Lisa ble tuppa ut døra etter den treige rekrutteringen. Malene kan også ture ut for min del… Ikke verdig sin lønn i det hele tatt. CEO burde stå for de få børsmeldingene som blir sendt mellom stille periodene.
Stilleperiode betyr ikke at det ikke vil bli sendt børsmeldinger…
Det vet jeg Tyrion, formulerte meg skakk i forrige innlegg.
En ting er opsjoner, noe annet er de nye kravene fra styret:
The CEO will be expected to hold a number of shares representing a market value equal to three times the CEO’s annual base salary …
Så når Lars blir permant CEO skal han altså kjøpe aksjer for 12 - 15 mill.
Det blir en gladmelding
(Blir en 1 million aksjer det hvis han skynder seg litt )
Administrerende direktør Jonas Einarsson i Radiumhospitalets Forskningsstiftelse (Radforsk) ønsket tidligere å få Nano ledelsen i tale.
Noe som ikke passet Nano da. I ettertid har Jonas sagt at flere selskaper er i dialog ang. partnerskap/ oppkjøp av deler eller hele selskaper. Så lurer jeg på følgende: siden ikke Nano har hatt samtaler med Jonas ( podcasten Radium), eller det har blitt nevnt at ny runde ang. selskapet er på trappene.
Kan det bety at Jonas ikke ser det som aktuelt nå, siden Nano er veldig nært oppkjøp og nye eiere og derfor ikke grunn for småprat?
Eller er det bare ønske tenkning fra en slitt Nano eier?
The CEO will be expected to hold a number of shares representing a market value equal to three times the CEO’s annual base salary …
Tror ikke styret hadde skrevet dette i årsrapporten om det var et bud på trappene og oppkjøp var rett rundt hjørnet
Dessverre er ikke dette nye krav. Du finner akkurat den samme formuleringen i årsoppgaven for 2018 og 2017.
Vi får håpe ledelsen ikke driter like mye i aksjonærene som i de vedtatte “share ownership guidelines”.
Edit @TheObserver, Vil oppfordre deg til å sende en henvendelse til styret om dette. Du kan spørre om de tenker å følge opp disse retningslinjene. Store deler av ledelsen er for alle praktiske formål uten aksjer i selskapet. Kvåle og Renoldi er unntaket.
Lest igjennom mestepartene ang NANO på tekvinvest. Noen her som har ide om hvor mye penger NANO trenger og om det foreligger konkrete planer om emisjon.Hva vil i så fall kursen bli ? Takker for innspill.
Emisjon eller partner. Kurs avhenger vel av nyheter før en evt emisjon
Dersom du har lest mesteparten av trådene her på TI , så har du vel antagelig sett det du lurer på , vil jeg tru.
Hva kursen blir vet bare den synske.
Men som MINIMUM bør det hentes inn penger til drift i 2 kvartaler. Så ca 200-250 millioner kroner. Med dagens kurs så bør man ta høyde for minst ca 30% utvanning.