Selskapet skal ha hedget seg selv ved å plassere penger i de valutaene utgiftene er i. Dette står i notene i årsrapporten. Derfor har de nok en betydelig FX-gain i q1 som offsettes av tilsvarende økt cashburn (i NOK) fremover.
Fra dagens melding:
> all other clinical trials to be suspended following completion of the current cohorts
Fra Q4 om Archer:
• First safety cohort completed (10 MBq/kg Betalutin®), dose increased (15 MBq/kg) for next 3-6 patients
Å finne en generell definisjon på kohort som oppklarer tvilen i meldingen firnner jeg umulig.
Men sitatet fra Q 4 rapporten viser at NANOs ledelse betrakter de første 3 pasienter i Archer studien for en kohort.
Derav bør følge at de neste 3-6 pasienter er neste kohort.
Er dette korrekt tror jeg kursen i løpet av morgendagen vil nærme seg akkumulert skattegevinst.
Veldig trist at Coronaviruset stoppet eventyret, men ledelsens grådighet og manglende kompetanse har også bidratt til miseren.
Men, en restrukturende emisjon og et par år til vil kanskje gi pasientene Betalutin,
Og vi vet det er god medisin.
Jeg synes grepene de tar virker fornuftige gitt den vanskelige situasjone selskapet er kommet i, og at prioriteringene er riktige, for nå man faktisk gjøre noen prioriteringer.
Og da må PARADIGME være fokus, og man må ha orden på CMC og supply chain.
Følgende blir spekulasjon, men meldingen kan tyde på at en partnerløsning kanskje ikke er om hjørnet, og man tar kanskje best vare på aksjonærverdiene hvis man klarer å utsette pengeinnhenting et kvartal. En emisjon mot gjeldende aksjonærer nå vil jo gi en solid nedadgående spiral i aksjekursen, å hente inn mellom en halv og en hel milliard blant dagens aksjonærer akkurat nå blir tøft, og en rettet emisjon vil kanskje kreve en fullmakt i drøyeste laget på generalforsamlingen. Og da er rette medisin “to preserve cash”, til det er bedre tider for pengeinnhenting.
Jeg vil gjette på at big pharma bryr seg mindre om corona eller ei, har de lyst på noe så går de for det.
Takker for svar. Det blir nok medisin, men i hvilket format tror jeg kan være et greit begrep nå.
Det har NANO sikkert gjort, men poenget mitt var at det kan bli vanskelig å selge inn et lønnskutt på 20% hvis NANOs utlendinger har avtalt lønn i norske kroner, da har de allerede tatt et betydelig lønnskutt i sin kjøpekraft.
Og skulle de ha ha avtalt lønn i Euro er jo det dyrere for NANO sammenlignet med at de har avtalt i norske kroner.
… lad os se, hvordan markedet reagerer; tænker ikke vi ender i plus, men 10,00 blev forsvaret da markedet krakkede tidligere og der er nok mange, der har ventet på denne mulighed (inklussive undertegnede).
Det skal gøre ondt, før det bliver godt, men aktionærerne til NANO har allerede taget en del smerte. Jeg mener det er vigtigt, at ledelsen (og bestyrelsen) viser handlekraft, uagtet en lang reaktionstid, men markedet får akkurat nu afklaring på samtlige (eller de vigtigste) ukendte variabler og det har også en værdi i sig selv.
Lønnen til de som sitter i London er nok i pund osv… De skal ha kontroll på FX-risken. Dette er det minste man kan forlange.
Inntektene lenger nedi gata, som tross alt gjør at Nano har en verdi på børs, er primært i USD, EUR og GBP, så det er positivt for Nano at norske kroner svekkes.
Finner faktisk ikke noe spesifikt om dette i årsrapporten. Finner du? Men jeg vet at Costa hadde avtalt lønn i CHF, og antar at også resten av ledelsen har avtalt lønn i sin lokale valuta.
At nano skal gruses imorgen kl 9 er jo 100% riktig
Lønn i sveitserfranc hadde vært deilig ja. Euro og dollar har steget rundt 20% mot kroner siste året, mens sveitserfranc har steget nærmere 30%. Costa hadde vært en dyr mann nå ja.
Skjønner ikke hvorfor noen vil selge etter denne meldingen, dette var jo akkurat det vi ventet på. Fasit får vi morgen, men jeg mener dette var helt riktig grep av ledelsen i posisjonen selskapet er i per nå.
Unøyaktig informasjon angående archer 1
Ingen hadde ventet utsettelse av denne.
«Følgende blir spekulasjon, men meldingen kan tyde på at en partnerløsning kanskje ikke er om hjørnet»
Kan man snu litt på det, og tenke at Nano har fått signaler om å bli mer «streamlined» før partner vil være med på laget?
Det hadde vært interessant med en poll hvor man sjekket hvor mange som;
A) Selger på meldingen
B) Kjøper på den
C) Gjør ingenting
Jeg tror den mest riktige beslutningen tas etter man har hørt webcast. De som gjør noe kjøp eller salg før den tid famler ganske i blinde (selvsagt med uventet utfall begge veier. Kjedelig å selge på 12 hvis den løper til 18 etter callen)
Evt vi kan tenke at NANO ikke ønsker å gå all in for en partneravtale som ikke er signert
»I look forward to keeping you updated on our progress."
Stoler på sjefen, laster til ripa fra morgenen av.
Med dette grepet kjøper man seg bedre tid til å fremforhandle en eventuell partneravtale før det blir nødvendig med noe emisjon.
Blir spennende å høre mer i morgen.
Jeg har jo før hevdet at 4 saker må være på plass for at objektet skal være salgbart
- Det må være effektivt
- Det må være sikkert
- Man må eie det.
- Man må kunne lage det.
Og slik jeg har sett det så er de fleste endringene siste tiden innrettet på å få orden på CMC og supply chain, altså punkt 4, ved siden av rekrutteringen da.
Og alt dette virker selskapet å adressere korrekt.
Om dette er signaler selskapet har fått i samtaler med mulige partnere aner jeg ikke.
Den konklusjonen burde man uansett kunne tenke ut selv.
Som sagt er det fra min side en spekulasjon skråstrek magefølelse ut fra det jeg leser i meldingen. Og det er at cash preservation og fokus på core activities er det viktigste nå. Og da tenker jeg at man ønsker å komme i en bedre forhandlingssituasjon på et senere tidspunkt.
Jeg tenker at en partnerløsning fortsatt er det det aksjonærene vil foretrekke, også på nåværende tidspunkt.
Nei, dette går mot emisjon. Men de vil utsette den til verden har kommet litt på sporet igjen.
Og man kan ha et håp om at den foreløpige siste kohort på 3-6 pasienter i Archer vil kunne gi litt entusiasme.
Hvis vi ser vekk fra det fundamentale. Så skal jeg grave frem 10 punkter som gjør at Nano definitivt kommer til å falle i morgen.
- Jeg tenker at 20% permitteringer er piss i havet.
- Jeg tenker at reduksjon i «staff» forsinker ytterligere.
- Hva med burnrate og forpliktelser?
- Hva med markedet generelt og Corona?
- Hva med nervøse medaksjonærer og likviditet?
- Hva med andre trygge og sikre havner å plassere pengene sine nå?
- Hva med usikkerhet og la oss si relativt dårlig track record fra ledelsen?
- Hvorfor forsvant Lisa og Bravo?
- Hvorfor er det ingen innside handler?
- Hvor ender emisjonen om ikke BP kommer på banen?
Om ikke det kommer en kanin opp av hatten i morgen faller kursen massivt. De store sitter sikkert trygt men har også midler til downtrading. Man skal ikke kimse av disse enkle mekanismene.
Spørsmålet er jo når vi skal gå «all» inn, emisjoner overstått og lys i tunnelen.
Ikke undervurder dine medaksjonærer, de drar fort kursen i dass inne biotec vs andre veien.