Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Evt vi kan tenke at NANO ikke ønsker å gå all in for en partneravtale som ikke er signert

1 Like

»I look forward to keeping you updated on our progress."
Stoler på sjefen, laster til ripa fra morgenen av.

3 Likes

Med dette grepet kjøper man seg bedre tid til å fremforhandle en eventuell partneravtale før det blir nødvendig med noe emisjon.

Blir spennende å høre mer i morgen.

2 Likes

Jeg har jo før hevdet at 4 saker må være på plass for at objektet skal være salgbart

  1. Det må være effektivt
  2. Det må være sikkert
  3. Man må eie det.
  4. Man må kunne lage det.

Og slik jeg har sett det så er de fleste endringene siste tiden innrettet på å få orden på CMC og supply chain, altså punkt 4, ved siden av rekrutteringen da.
Og alt dette virker selskapet å adressere korrekt.

Om dette er signaler selskapet har fått i samtaler med mulige partnere aner jeg ikke.
Den konklusjonen burde man uansett kunne tenke ut selv.

Som sagt er det fra min side en spekulasjon skråstrek magefølelse ut fra det jeg leser i meldingen. Og det er at cash preservation og fokus på core activities er det viktigste nå. Og da tenker jeg at man ønsker å komme i en bedre forhandlingssituasjon på et senere tidspunkt.
Jeg tenker at en partnerløsning fortsatt er det det aksjonærene vil foretrekke, også på nåværende tidspunkt.

4 Likes

Nei, dette går mot emisjon. Men de vil utsette den til verden har kommet litt på sporet igjen.
Og man kan ha et håp om at den foreløpige siste kohort på 3-6 pasienter i Archer vil kunne gi litt entusiasme.

1 Like

Hvis vi ser vekk fra det fundamentale. Så skal jeg grave frem 10 punkter som gjør at Nano definitivt kommer til å falle i morgen.

  1. Jeg tenker at 20% permitteringer er piss i havet.
  2. Jeg tenker at reduksjon i «staff» forsinker ytterligere.
  3. Hva med burnrate og forpliktelser?
  4. Hva med markedet generelt og Corona?
  5. Hva med nervøse medaksjonærer og likviditet?
  6. Hva med andre trygge og sikre havner å plassere pengene sine nå?
  7. Hva med usikkerhet og la oss si relativt dårlig track record fra ledelsen?
  8. Hvorfor forsvant Lisa og Bravo?
  9. Hvorfor er det ingen innside handler?
  10. Hvor ender emisjonen om ikke BP kommer på banen?

Om ikke det kommer en kanin opp av hatten i morgen faller kursen massivt. De store sitter sikkert trygt men har også midler til downtrading. Man skal ikke kimse av disse enkle mekanismene.

Spørsmålet er jo når vi skal gå «all» inn, emisjoner overstått og lys i tunnelen.

Ikke undervurder dine medaksjonærer, de drar fort kursen i dass inne biotec vs andre veien.

2 Likes

Angående sluttpakker så kan man lese følgende i årsrapporten side 89:

In the event of termination of agreement the previous CEO was entitled to 6 months’ pay. In the event of termination of the employment agreement, for reasons directly related to change of control; and no later than 12 months subsequent to the change of control, the previous CEO was previously entitled to a total of 12 months’ salary. Furthermore, the COO Marco Renoldi, is in the
event of termination of the employment agreements by the company for reasons other than cause entitled to 12 months’ pay and the accrued target performance bonus up until the date of notice of termination of employment. CFO Tone Kvåle, is entitled to 6 months’ pay after termination of employment in connection with an acquisition of the company. Apart from the above, no employee, including any member of management, has entered into employment agreements which provide for any special benefits upon termination. None of the board directors or members of the nomination committee have service contracts and none will be entitled to any benefits upon termination of office.

4 Likes

For å være litt retrospektiv:

Det at NANO kunne komme opp i en alvorlig børskorreksjon eller til og med trenge å hente penger i en børskrakk var en risiko som man kunne forholde seg til. Jeg trodde aldri at det seriøst ville kunne true likelihood of approval, kun at det ble vanskeligere og vanskeligere å regne hjem en god risikojustert avkastning for andre enn storfiskene som har mage og vilje til å sitte i det lange løp og være med i emisjoner. Dette risikojusterte aspektet har vært hovedbakgrunnen for at jeg begynte å vekte meg ned i aksjen.

En Pandemi som disrupter kliniske studier over hele verden var en type unknown unknown som jeg ikke engang hadde drømt om… Så jeg vil nok legge til grunn en litt lavere sannsynlighet for at NANO faktisk kommer helt i mål, da hovedsaklig et farescenario at konkurransesituasjonen vil bli så vanskelig at det ikke lenger finner storfisker som gidder å være med å finansiere.

Det sagt. NANO har fremdeles:

Et fast track produkt som fremstår både effektiv og safe for pasienter.
En sterk portefølje av patenter.
En spennende pipeline innenfor flere forskjellige felter som er veldig i vinden.
Fremførbart underskudd så det koker etter.

Så det er fremdeles mye verdi nede i grunnmuren her.

7 Likes

Det viktigste punktet som trekker i motsatt retning er at NANO allerede er latterlig lavt priset. Og for BP som måtte være interessert i NANO så spiller det ingen rolle at NANO har problemer med å sette en emisjon til en anstendig kurs. Nedsiden er som kjent 13 kr. Hvor stor kan oppsiden være? Uansett hvordan man vrir og vender på det så er risk/reward kjempehøy, og beste argument for å la være å kjøpe NANO nå er at det kan by seg en anledning til å kjøpe enda billigere om noen dager/uker. Men det argumentet kan man bruke til evig tid, og da får man aldri kjøpt.

Det som gjør meg forbanna er at kursen er der den er pga strategi og ledelse å ikke svikt i produktet.
Den så jeg ikke komme, men man lærer mens man går.

Kortene tett til brystet eller dette kommer til å bli et kjedelig år er utsagn jeg aldri kommer til å glemme.

Eller er dette bare champagne problems?

2 Likes

Stockman, av alle her inne ønsker jeg deg i alle fall at du får rett. Jeg er for så vidt enig. Det handler jo til slutt om Max ROI. Det som bekymrer meg er at det baller på seg med en x faktor som er svært uoversiktlig og uforutsigbar. Vi som har vært, og er langsiktige har gjerne lastet opp for å snittet ned. Nå begynner i alle fall jeg å bli bekymret. Ikke det fundamentale men hvordan børsen skal ri denne aksjen videre. Jeg håper mest for dere som er trofast at dette går vegen. Jeg unner alle det. Om toget går for meg så får det være, men jeg følger definitivt med. Jeg har ikke midler nå, men drar fort en kanin opp av hatten jeg også om jeg ser at vi går i en positiv retning.

1 Like

Nedsiden er alltid 100%

Eller vil du anbefale folk å putte pengene sine selskaper med lavt kronebeløp på sine aksjer for da er nedsiden bare et par kroner? Mens Aker og andre selskaper med flere 100kr i kurs er skumle fordi det er lengre ned til null. :joy:

Begynner å bli vanskelig å hausse nano nå skjønner jeg. Er det snart spikeren i kista om FDA ikke hører bønneropet om å lempe vesentlig på det som allerede er vedtatt for oppsett av paradigme?

1 Like

Selvfølgelig er det vanskelig å hause Nano nå. Alle får gjøre sine egne vurderinger.

Det er mottatt og forstått. Ingen flere innlegg fra meg skjønner jeg…

Du skjønner sikkert at det interessante er hvor mange ganger større oppsiden er enn nedsiden, og da blir det ganske irrelevant om man tar utgangspunkt i prisen på en enkeltaksje eller selskapets markedsverdi. Realiteten er at vi fort kan komme til å ende opp med 130 kr (og det er slett ikke superoptimistisk), og det er som kjent ti ganger mer enn det aksjen kan falle herfra.

3 Likes

Uansett, mitt siste innlegg. Bais eller haus. Jeg forventer at alle på dette fora ikke er premature nok til å tro at man hauser eller er negativ for egen vinning. Det får dere ta på egen kappe. Dog, det er jo i vår natur å være optimistisk når det er relevant. Når vi er negativ så er man enten et troll, eller så kommer trollene på banen.

Den informasjonene jeg søker er at det går vegen, men i morgen går det i dass. Alt annet er fornektelse, med mindre som jeg sier, en kanin i hatten.

Dette var selvsagt den «Extensive update» som Egberts refererte til for et par uker siden i korrespondanse med en av aksjonærene. (Det var ikke Annual Report)

Så kan man vel spørre seg selv om hvorfor Egberts følte behov for å nevne at det skulle komme en slik?
Fordi den var full av negative nyheter som ville gruse kursen, og gi en heads up til denne aksjonæren?

Eller kan det tenkes, siden de også kjører en webcast på dette, at de mener at de her går et stort skritt i riktig retning, og viser at med nye krefter ombord gjør de grep som andre burde gjort for lenge siden?

Jeg sier som Lars; jeg ser frem til å bli oppdatert :ok_hand:

3 Likes

Jeg leser kun en ting ut av melding. De prøver å holde emisjon på avstand til et bedre marked. Når det er sagt så kommer jeg til å fortsette å sitte, som jeg alltid har gjort.

7 Likes

Jeg kommer også til å sitte og ser frem til å bli oppdatert i morgen :crossed_fingers:

1 Like

Ny Radium podcast ute i dag, så langt jeg har hørt ingenting spesifkt om NANO. Og podcasten kom ut tidligere enn melding i fra NANO.

Rundt minutt 47 og utover, så snakker Einarsson litt om evt noe om mulige endringer / lettelser i fra FDA som er verdt å høre på.

https://soundcloud.com/user-972208711