Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Angående sluttpakker så kan man lese følgende i årsrapporten side 89:

In the event of termination of agreement the previous CEO was entitled to 6 months’ pay. In the event of termination of the employment agreement, for reasons directly related to change of control; and no later than 12 months subsequent to the change of control, the previous CEO was previously entitled to a total of 12 months’ salary. Furthermore, the COO Marco Renoldi, is in the
event of termination of the employment agreements by the company for reasons other than cause entitled to 12 months’ pay and the accrued target performance bonus up until the date of notice of termination of employment. CFO Tone Kvåle, is entitled to 6 months’ pay after termination of employment in connection with an acquisition of the company. Apart from the above, no employee, including any member of management, has entered into employment agreements which provide for any special benefits upon termination. None of the board directors or members of the nomination committee have service contracts and none will be entitled to any benefits upon termination of office.

4 Likes

For å være litt retrospektiv:

Det at NANO kunne komme opp i en alvorlig børskorreksjon eller til og med trenge å hente penger i en børskrakk var en risiko som man kunne forholde seg til. Jeg trodde aldri at det seriøst ville kunne true likelihood of approval, kun at det ble vanskeligere og vanskeligere å regne hjem en god risikojustert avkastning for andre enn storfiskene som har mage og vilje til å sitte i det lange løp og være med i emisjoner. Dette risikojusterte aspektet har vært hovedbakgrunnen for at jeg begynte å vekte meg ned i aksjen.

En Pandemi som disrupter kliniske studier over hele verden var en type unknown unknown som jeg ikke engang hadde drømt om… Så jeg vil nok legge til grunn en litt lavere sannsynlighet for at NANO faktisk kommer helt i mål, da hovedsaklig et farescenario at konkurransesituasjonen vil bli så vanskelig at det ikke lenger finner storfisker som gidder å være med å finansiere.

Det sagt. NANO har fremdeles:

Et fast track produkt som fremstår både effektiv og safe for pasienter.
En sterk portefølje av patenter.
En spennende pipeline innenfor flere forskjellige felter som er veldig i vinden.
Fremførbart underskudd så det koker etter.

Så det er fremdeles mye verdi nede i grunnmuren her.

7 Likes

Det viktigste punktet som trekker i motsatt retning er at NANO allerede er latterlig lavt priset. Og for BP som måtte være interessert i NANO så spiller det ingen rolle at NANO har problemer med å sette en emisjon til en anstendig kurs. Nedsiden er som kjent 13 kr. Hvor stor kan oppsiden være? Uansett hvordan man vrir og vender på det så er risk/reward kjempehøy, og beste argument for å la være å kjøpe NANO nå er at det kan by seg en anledning til å kjøpe enda billigere om noen dager/uker. Men det argumentet kan man bruke til evig tid, og da får man aldri kjøpt.

Det som gjør meg forbanna er at kursen er der den er pga strategi og ledelse å ikke svikt i produktet.
Den så jeg ikke komme, men man lærer mens man går.

Kortene tett til brystet eller dette kommer til å bli et kjedelig år er utsagn jeg aldri kommer til å glemme.

Eller er dette bare champagne problems?

2 Likes

Stockman, av alle her inne ønsker jeg deg i alle fall at du får rett. Jeg er for så vidt enig. Det handler jo til slutt om Max ROI. Det som bekymrer meg er at det baller på seg med en x faktor som er svært uoversiktlig og uforutsigbar. Vi som har vært, og er langsiktige har gjerne lastet opp for å snittet ned. Nå begynner i alle fall jeg å bli bekymret. Ikke det fundamentale men hvordan børsen skal ri denne aksjen videre. Jeg håper mest for dere som er trofast at dette går vegen. Jeg unner alle det. Om toget går for meg så får det være, men jeg følger definitivt med. Jeg har ikke midler nå, men drar fort en kanin opp av hatten jeg også om jeg ser at vi går i en positiv retning.

1 Like

Nedsiden er alltid 100%

Eller vil du anbefale folk å putte pengene sine selskaper med lavt kronebeløp på sine aksjer for da er nedsiden bare et par kroner? Mens Aker og andre selskaper med flere 100kr i kurs er skumle fordi det er lengre ned til null. :joy:

Begynner å bli vanskelig å hausse nano nå skjønner jeg. Er det snart spikeren i kista om FDA ikke hører bønneropet om å lempe vesentlig på det som allerede er vedtatt for oppsett av paradigme?

1 Like

Selvfølgelig er det vanskelig å hause Nano nå. Alle får gjøre sine egne vurderinger.

Det er mottatt og forstått. Ingen flere innlegg fra meg skjønner jeg…

Du skjønner sikkert at det interessante er hvor mange ganger større oppsiden er enn nedsiden, og da blir det ganske irrelevant om man tar utgangspunkt i prisen på en enkeltaksje eller selskapets markedsverdi. Realiteten er at vi fort kan komme til å ende opp med 130 kr (og det er slett ikke superoptimistisk), og det er som kjent ti ganger mer enn det aksjen kan falle herfra.

3 Likes

Uansett, mitt siste innlegg. Bais eller haus. Jeg forventer at alle på dette fora ikke er premature nok til å tro at man hauser eller er negativ for egen vinning. Det får dere ta på egen kappe. Dog, det er jo i vår natur å være optimistisk når det er relevant. Når vi er negativ så er man enten et troll, eller så kommer trollene på banen.

Den informasjonene jeg søker er at det går vegen, men i morgen går det i dass. Alt annet er fornektelse, med mindre som jeg sier, en kanin i hatten.

Dette var selvsagt den «Extensive update» som Egberts refererte til for et par uker siden i korrespondanse med en av aksjonærene. (Det var ikke Annual Report)

Så kan man vel spørre seg selv om hvorfor Egberts følte behov for å nevne at det skulle komme en slik?
Fordi den var full av negative nyheter som ville gruse kursen, og gi en heads up til denne aksjonæren?

Eller kan det tenkes, siden de også kjører en webcast på dette, at de mener at de her går et stort skritt i riktig retning, og viser at med nye krefter ombord gjør de grep som andre burde gjort for lenge siden?

Jeg sier som Lars; jeg ser frem til å bli oppdatert :ok_hand:

3 Likes

Jeg leser kun en ting ut av melding. De prøver å holde emisjon på avstand til et bedre marked. Når det er sagt så kommer jeg til å fortsette å sitte, som jeg alltid har gjort.

7 Likes

Jeg kommer også til å sitte og ser frem til å bli oppdatert i morgen :crossed_fingers:

1 Like

Ny Radium podcast ute i dag, så langt jeg har hørt ingenting spesifkt om NANO. Og podcasten kom ut tidligere enn melding i fra NANO.

Rundt minutt 47 og utover, så snakker Einarsson litt om evt noe om mulige endringer / lettelser i fra FDA som er verdt å høre på.

https://soundcloud.com/user-972208711

La oss dra en morsom, anonym og ironisk poll, for å holde humøret litt oppe før det som for mange kan bli en søvnløs natt…

Hvilken av disse Nano-klassiskerene, som i dag fremstår som tragikomiske, er den beste?

• On-Track (Costa, Bravo, Lisa m.fl.)
  • Next in Line (Costa)
  • Champagne Problems (Bravo)

0 stemmegivere

Da viser det seg, som flere har fremholdt:

• at vi endelig har ett styre som tar nødvendige grep.

Paradigme er alt.
Uten Paradigme har vi ingenting, og alt annet er sekundært.
Det er åpenbart at alle ressurser må settes inn på å få den i havn.
Så får vi Archer, og den ligger fortsatt i pipen.

Tipper Malene ryker.

Bravo måtte gå, og det måtte nok Lisa også.
Innstramminger av inklusjonskriterier i Paradigme, for å ytterligere bedre utfallet var en romantisk tanke, men har nok vært katastrofal for rekruttering.

De kommer trolig til FDA med interim, og både antall og inklusjon vil komme til å kunne endres.

Dette er meldingen jeg har ventet på, Egbert lovet noe mer, og han leverer.

I mine øyne er dette positivt.

Men det blir spennende å høre.

Det kan komme utfordrende utspill imorgen.

Jeg tror imidlertid at nå slutter de å kødde.
Nå handler det ikke om sjampis problemer.
Nå skal de redde produktet, og selskapet.

Det er det eneste rette

13 Likes

Håper jeg virkelig, hun tjente 2,5 mill i fjor. Jeg har ikke ord

Yes TeeJay,

Men legg litt merke til hvor viktig det er for en del å tolke melding i negativ retning, slik at om NANO blir kjørt ned i det kortsiktige bilde bør ikke overraske noen, også sett i lys av markedet generelt.

2 Likes

Jada alle har sine bakgrunner for hvorfor man vurderer som man gjør.

Det er jo negativt, at vi har endt opp der vi har.
Vi skulle filet i 2019.
Nå er vi ytterligere forsinket, og det trolig på grunn av dårlige strategiske avgjørelser.
Dyktige folk som nå måtte gå, men de har dessverre ikke forstått alvoret her, eller tenkt at de skulle ta den lange veien.
Det er mulig den veien også hadde ført frem.
Men nå er det andre regler som gjelder.

Alt tyder på at de nå kommer til å gjøre hva som er nødvendig, for å sikre at vi kommer i mål.

Men for all del… vi vet ingenting enda, annet enn at handling står på dagsorden

1 Like

Jeg tenker noe annerledes.
Bravo gikk fordi han selv oppdaget at NANO har sporet av og det er nå en reell fare for at dette ender i grøften.
Lisa sluttet etter egen fri vilje ettersom hun ønsket nye utfordringer.

Tenk om NANO ikke hadde kvittet seg med Costa. Man kan si hva man vil om den karen, men det var han som hentet inn store beløp (700Mnok?) på kurs nok 114.