Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

La oss dra en morsom, anonym og ironisk poll, for å holde humøret litt oppe før det som for mange kan bli en søvnløs natt…

Hvilken av disse Nano-klassiskerene, som i dag fremstår som tragikomiske, er den beste?

  • On-Track (Costa, Bravo, Lisa m.fl.)
  • Next in Line (Costa)
  • Champagne Problems (Bravo)

0 stemmegivere

Da viser det seg, som flere har fremholdt:

  • at vi endelig har ett styre som tar nødvendige grep.

Paradigme er alt.
Uten Paradigme har vi ingenting, og alt annet er sekundært.
Det er åpenbart at alle ressurser må settes inn på å få den i havn.
Så får vi Archer, og den ligger fortsatt i pipen.

Tipper Malene ryker.

Bravo måtte gå, og det måtte nok Lisa også.
Innstramminger av inklusjonskriterier i Paradigme, for å ytterligere bedre utfallet var en romantisk tanke, men har nok vært katastrofal for rekruttering.

De kommer trolig til FDA med interim, og både antall og inklusjon vil komme til å kunne endres.

Dette er meldingen jeg har ventet på, Egbert lovet noe mer, og han leverer.

I mine øyne er dette positivt.

Men det blir spennende å høre.

Det kan komme utfordrende utspill imorgen.

Jeg tror imidlertid at nå slutter de å kødde.
Nå handler det ikke om sjampis problemer.
Nå skal de redde produktet, og selskapet.

Det er det eneste rette

13 Likes

Håper jeg virkelig, hun tjente 2,5 mill i fjor. Jeg har ikke ord

Yes TeeJay,

Men legg litt merke til hvor viktig det er for en del å tolke melding i negativ retning, slik at om NANO blir kjørt ned i det kortsiktige bilde bør ikke overraske noen, også sett i lys av markedet generelt.

2 Likes

Jada alle har sine bakgrunner for hvorfor man vurderer som man gjør.

Det er jo negativt, at vi har endt opp der vi har.
Vi skulle filet i 2019.
Nå er vi ytterligere forsinket, og det trolig på grunn av dårlige strategiske avgjørelser.
Dyktige folk som nå måtte gå, men de har dessverre ikke forstått alvoret her, eller tenkt at de skulle ta den lange veien.
Det er mulig den veien også hadde ført frem.
Men nå er det andre regler som gjelder.

Alt tyder på at de nå kommer til å gjøre hva som er nødvendig, for å sikre at vi kommer i mål.

Men for all del… vi vet ingenting enda, annet enn at handling står på dagsorden

1 Like

Jeg tenker noe annerledes.
Bravo gikk fordi han selv oppdaget at NANO har sporet av og det er nå en reell fare for at dette ender i grøften.
Lisa sluttet etter egen fri vilje ettersom hun ønsket nye utfordringer.

Tenk om NANO ikke hadde kvittet seg med Costa. Man kan si hva man vil om den karen, men det var han som hentet inn store beløp (700Mnok?) på kurs nok 114.

P. Ling i DNB tok i sin rapport høyde for at Paradigme ble forsinket. Med det anbefalte han kjøp og target 32 kroner.

Det blir interessant å se hva han kommer frem til når de aktivt tar grep ved å inkludere FDA for å øke rekrutteringshastigheten.

1 Like

Hva tenker du om verdsettelsen av selskapet nå som Archer-1 legges på is?
Var ikke hele strategien å bruke data fra alle tre studiene å få innpass i 2FL slik denne sliden viser?

archer8ed_2_690x347

Selvfølgelig bra man tar grep, men det virker som disse grepene burde kommet når Costa gikk av.
Det var jo det vi ble lovet da (eide du aksjer da?) - vi ble lovet at nå skulle ting gå bedre.
Dette føles for meg som brannslukking, noe man gjør fordi man må, ikke fordi man vil.

Basically er Nano redusert til dette:

1 Like

Hvordan kan man på nogen måde forsvare 2,546 mio NOK til Malene Brondberg? Erkender, at dette har været tilgængelig information længe, men jeg var af den opfattelse, at selskabet var mere ansvarlig med udgifterne.

Nogen der tænker at påtale dette under Q&A i dagens cast (generelt, da ledelsen formentligt ikke svarer på spørgsmål om specifikke aflønninger)?

3 Likes

Begge to fikk sparken, ferdig snakka… Lisa fikk kanskje lov til å gå frivillig men hadde hun ikke gjort det hadde hun også blitt tuppet ut. CMO “Slutter” og ila 2 uker etterpå så skal selskapet snakke med FDA om innrullering endringer. Jeg er relativt negativ til store deler av caset også, men du burde klare å skjønne at hun har fått beskjed om enten å gå eller så får hun sparken.

Ps… Jeg sitter fortsatt med mine aksjer enda da det er for sent for meg å selge. Taper heller det lille som er igjen enn å selge på så lave nivåer. Kan tilogmed tenke meg å øke beholdningen idag. Får se hva Nieba formidler til markedet.

2 Likes

Nå synes jeg du overdramatiserer dette.

Jeg tolker meldingen som at andre studier settes på vent for å få kontroll på Paradigme. Uten Paradigme kommer de ingen vei. Når de er on track med rekruttering til Paradigme så har de nok av tid til å kjøre ferdig Archer. Fase 3 starter neppe opp før i 2022.

Merk at de også skal gjøre ferdig Archer 2c. Når safety er godkjent for denne cohorten så er trolig interim passert og protokollen endret. Da vil det være naturlig at de ganske kjapt setter i gang med å rekruttere de siste 16-19 pasientene til Archer.

Ganske kjapt, betyr det samme som ‘‘on track’’ eller?

Dette er så dramatisk som det kan få blitt, så det er vanskelig å overdramatisere dette egentlig.

Har du tenkt på hva som skjer hvis Nano IKKE får endret på inklusjonskriteriene?

2 Likes

Du må gjerne mene jeg overdramatiserer dette, men jeg synes det er dramatisk. Det er første gang som Nanoaksjonær jeg vurderer å kaste kortene. Jeg sliter med å se oppsiden i caset jeg kjøpte i 2016. Misforstå meg rett, det er absolutt en oppside i Nano, medisinen virker osv - men den har blitt ganske mye redusert ifht. det jeg opprinnelig tenkte når jeg kjøpte aksjene.

Hvor mye er Betalutin i 3FL verdt uten 2FL osv? Det er andre steder jeg kan tjene pengene i mellomtiden og heller komme tilbake til Nano hvis de f.eks får godkjent protokoll endring fra FDA.

Men jeg vil høre hva Lars sier først… :slight_smile:

3 Likes

Dette er Prosjektledelse 101. De fokuserer på de prosessene som er kritiske for å komme i mål. Paradigme MÅ landes så fort som mulig, da søknadsprosessen vil ta tid. Med rekrutteringshastigheten de hadde FØR covid-19 så ville det ta to år å komme i mål. Derfor er jeg svært tilfreds med at de setter alle kluter til for å få denne studien i land.

Hva som skjer hvis de ikke får en protokollendring? Nei, dette spørsmålet har jo vært like relevant siden q4-rapporteringen. Før det var ikke protokollendring et tema en gang, så det er litt rart at du først spør om dette nå? Uansett, jeg håper som alle andre at antallet blir justert ned til 90-100. Jeg holder en knapp på at en av armene blir parkert - protokollendring eller ei. Så får en eventuell protokollendring som fører til raskere rekruttering komme som en bonus på toppen.

Uansett, slike studier handler om å skape resultater som er statistisk signifikante. Dette gjør at FDA er ganske firkanta, men også forutsigbare. Derfor tror jeg Nieba og Co har en klar plan når de først ber om et møte med FDA, og når de går ut og melder dette på forhånd så oppfatter jeg at de er rimelig sikre på å få dette igjennom.

Jeg er happy med at ledelsen tar grep og tror dette får et positivt utfall. Lykke til i dag Nano-longs!

7 Likes

Sa ingenting om at det var negativt at de jobber med prosjektledelse, det oppleves bare for meg som noe for sent. Disse grepene burde vært tatt for lenge siden. Men water under the bridge…

Jeg spør ikke om dette? Jeg sier bare oppsiden i caset har blitt redusert (for min del) og at jeg tenker jeg kan eliminere noe mer risiko ved å avvente mer kjøp til protokollendringen er godkjent :slight_smile:

Lykke til i dag ja!

2 Likes

Blir ekstra podcast også til mandag:

God morgen. Vi tar ikke påskeferie helt enda og spiller inn en podkast mandag 6. april også.

Hovedtema da blir vårt porteføljeselskap Nordic Nanovector sin nye strategi om å konsentrere seg om utviklingen av Betalutin til behandling av lymfekreft framover. Selskapet presenterer strategien i en webcast i dag kl 10 og sendte ut følgende børsmelding i går: https://bit.ly/2UziLOg

Har du spørsmål etter å ha sett webcasten i dag, send dem gjerne inn til oss her, på Twitter eller på mail til eka@radforsk.no.

9 Likes

Det må jo være positivt. De ville vel ikke stilt opp her hvis det omtrent ikke er håp igjen.

Ingen som har sagt at det ikke er håp igjen.

Men det er ekstremt negativt at Archer-1 settes på hold.

Nå står caset og faller på at protokollendringene går i boks.

3 Likes

Blandede signaler … markedet synes umiddelbart at tage godt imod meldingen, mens flere her på NANO tickeren er mere skeptiske.

(dette fra level 2 ca. 08:42 … ændrer sig sandsynligvis inden markedet åbner, men det er da en slags indikation … selv ligger jeg og venter på 10,00 blank)

1 Like

@Nocturne, siden du spør om jeg var aksjonær i 2016, så er svaret både ja og nei.
Jeg var med å hentet kapital til selskapet i forbindelse med IPO, og kjøpte aksjer med 12 mnd bindingstid. Jeg benyttet anledningen når den falt til 13 kroner høsten 2015, og tok på bra med aksjer. Høsten 2016 var bindingstiden over, og i løpet av perioden hadde aksjen gått fra 12 til 80 kroner. Jeg gikk all out på 96, og satt uten aksjer frem til midten av 2018.
Etter den tid har jeg kun akkumulert, og har fått snittet meg ned litt over midten på 20-tallet.

Som det blir nevnt av andre; Archer blir ikke annullert! Vi får om en stund data fra Archer 2.cohort, da ser man enda bedre enn de første 3 pasientene effekten av Betalutin+Ritx. Jeg tror den vil vise seg å være sterk, og studiet vil komme i gang igjen på et senere tidspunkt.

Nå er ikke tiden til å hente penger, nå er tiden til å stramme inn Paradigme og ta kontroll over rekrutteringen. En avklaring med FDA om mer kurante kriterier for å øke hastigheten er et klart tegn på at ny erfaren kompetanse i selskapet ser løsninger der andre ikke gjorde det.

Hva er NANO verdt? Det vet vi først når interim er avlest. Blir begge armene klarert så vet vi at det blir medisin. Da er dagens MCAP i alle fall en vits.

Jeg er ikke redd for at praten med FDA vil backfire i disfavør av NANO, da hadde de ikke gått den veien. De går den veien fordi de ser klare fordeler med å gjøre endringer i kriteriene.

Det eneste jeg finner vagt, og som jeg håper de gir klarhet på i dag, er formuleringen rundt “timely manner” hva angår complete enrollment og filing. Det fikk man ingen svar på i går.

8 Likes