Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Nå tar vi 14 :slight_smile:

1 Like

Du får vente litt med de aksjene på 10 kroner dansken :wink: Snart kommer også algoritmene til shorterne og skal starte inndekningen. Da blir det nok full fart.

Jeg nevnte i går at det er åpenbart at styreleder, eiere og nye ledere endelig prater sammen. Dette bekreftes i dag:

Increased involvement by Chairman and other members of the Board
– Chairman will work closely with the CEO and will support IR activities
– Clinical Strategy Committee intensely involved in revised clinical strategy and FDA Type C meeting

1 Like

Dagen er lang endnu, men så langt ser det ud til at min post i markedet kommer til at stå ensom tilbage, når markedet lukker; og vel det.

1 Like

Tror ikke det er bevisst baissing, men viser vel bare at du ikke er helt “in touch with the market” når du nærmest påstår å sitte med fasiten og hevder at en god nyhet vil bli møtt med nedsalg av aksjen. Oppgang var ihvertfall den eneste logiske reaksjon i mitt hode.

2 Likes

Beklager. Mente denne, som står under “Personell changes”:

“Chairman will work closely with the CEO and will support IR activities”

Hvis CEO og styreformann skal gjøre IR, hva skal Malene gjøre?

Enten så erstattes Malene eller så vil chairman påse at meldinger blir lettere å forstå eller formulert på en bedre måte. Altså barnepass av Malene :baby:

1 Like

Samtidig er det ingenting i veien for å uttale seg noe mer ydmykt. Personlig synes jeg det var en svært positiv melding som det skulle i følge noen bety at det er fullstendig mangel på bakkekontakt. Faktum er at reduksjon av kostnader og fokus på primær target reduserer betraktelig selskapets risiko i forhold til kapital frem til en eventuell godkjenning. Dette burde etter min mening vært gjort for lenge siden.

7 Likes

Denne diskusjonen om hvem som fikk sparken og hvem som stakk får vi nok aldri svaret på. Ser den lever i beste velgående.
Kan dele litt mine tanker.

I årsrapporten kan det ligge ett lite tegn på at det som KANSKJE har skjedd er at Bravo måtte gå for å ha vært for hard mot Lisa og at hun forlot skuten av den grunn.

Lisa er den eneste av pengegrisene som fikk redusert lønningen sin i siste griseoppgjør, og det i en periode hvor de andre måtte åpne nye bankkontoer for å få plass til sine ekstra 2-500k i lønnsforhøyelser.


Kan være ett tegn på at hun regelrett er blitt sablet ned av Bravo på performance. I så fall en ansvarsfraskrivelse fra Bravos side og kanskje ett tegn på at han presset henne ut eller at hun følte det som en urettferdig slutning.

Så, Lisa finner seg ny jobb og informerer rett før Q-pres. Bravo får problem med å forklare sine handlinger og blir bedt om å gå. Bravo må gå på dagen og Lisa som har sagt opp kan gå tidlig men overfører avdeling til nestemann.

4 Likes

Så de har nok penger til å fortsette fremover uten å måtte sette en emi?

… jeg hørte formuleringen “plejetung” på job forleden; passer formentligt glimrende på situationen. Så dog hellere, at selskabet kvittede sig med unødige ressourser som i tillæg trækker 2,5 mio NOK + pension årligt.

Ekstremt upassende lønningsniveau; mangler oprigtigt ord for at beskrive, hvordan man kan tillade sig, på vegne af aktionærerne, at bruge den slags penge på at udforme pressemeddelelser.

3 Likes

La oss nå bare krysse fingrene at de endelig tar seg til fornuft og fjerner lekegrinda og lar barnet krabbe ut. Forbaska sløseri av penger

2 Likes

holy fuck for en oppgang de hadde fra 2018 til 2019. Markedet gruser NANO, mens NANO velsigner sine egne.

Eller, kanskje de måtte ha såpass høye lønnsforhøyninger for å ta vare på dem…?

Takk for svar. Det at jeg er negativ til Nano nå og likevel ikke selger må være kognitiv dissonans. Men, jeg håper Lars klarer å overbevise meg. Han har ikke hatt mye taletid og virker mer jordnær enn de to andre. Finger’s crossed.

1 Like

Bare hyggelig. Det vi KAN være vitne til nå er et shift i momentum. Vi vet at momentumet har vært ekstremt negativt, til og med gode nyheter på R&D-dagen ble hamret ned.

Snur momentumet, slik det gjorde i 2016, kan vi fort gå fra kraftig underpriset til mer opportunistisk priset. Vi får se hva de klarer å få til i løpet av callen.

6 Likes

Ser at en del unner seg å være rimelig friske i tonen her, også mot enkeltpersoner.

Tenk, skriv, post er en fin regel :slight_smile:

https://beta.tekinvestor.no/faq

8 Likes

Dagens presentasjon bærer et helt annet preg enn tidligere. Her er det “tyske fingre” ikledd engelsk språkdrakt. Alle mann til pumpene:

– Expand roles of certain key individuals
Move talented people into new functional roles
• Increased involvement by Chairman and other members of the Board
– Chairman will work closely with the CEO and will support IR activities
– Clinical Strategy Committee intensely involved in revised clinical strategy and FDA Type C meeting

Endelig er skuta snudd, nå skal det vind i seilene.

11 Likes

Helt enig. Ble vel egentlig litt vanskelig å skjønne at dette var ironi/understatement fra min side.

Det ironien skulle uttrykke var at lillebrumle var fullstendig i utakt med markedet, og burde ta det såpass inn over seg at han ikke uttrykte skråsikkerhet i motsatt retning.

1 Like

For de som noen gang har vært i forsvaret var regelen på samband:

“Tenk, trykk, tal”.

Eller kan jo markedets reaksjon leses som det jeg hevdet i går, at grepene som er gjort i det siste er tvingende nødvendig, og siste trekk en logisk konsekvens av de første.

2 Likes

Men fortsatt tåke rundt Archer-1. Håper Nieba er krystallklar på dette under presentasjonen.

1 Like

Her gjelder det å få Paradigme i mål. “2 Kohort” i ARCHER vil vel rusle og gå og være ferdig noe forsinket, men dersom Paradigme er i mål vil det være vesentlig lettere å finansiere og rekruttere de resterende i ARCHER. Men håper som deg på at de vil være pedagogisk tydelige. Det trenger et nervøst marked.