Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Ja, altså – bare beit meg i merke i at de i dag utdypte litt rundt at interrim-avlesingen visstnok var litt flytende og ikke et bestemt antall pasienter. Dette var fordi interrim skulle gjøres ved statistisk signifikante resultater (er ihvertfall slik jeg husker det ble forklart).
Derfor tenker jeg jo at denne interrimen potensielt vil være en kraftig derisking av caset når den en gang kommer…

1 Like

Er vel ikke det som er meningen å redde aksjonærene. Kanskje heller for å redde FTF? :slight_smile:

Jeg og mange med meg har vel regnet at interim avlesningen vil være en svært kraftig derisking når det gjelder Betalutins effekt. Nå som det kan se ut som vi kan forvente en viss forsinkelse på full innrullering i Paradigme så vil dette være en viktig milepæl å støtte seg på i den videre vente perioden.

" Å ha vært long i Nano" kommer til å bli et begrep for historien.

3 Likes

“Er du kortsiktig eller Nano i aksjen”?

Ja, jeg også – og med vissheten om at resultatene vil være statistisk signifikante så forsterkes bare verdien av avlesingen ytterligere. :slight_smile:

Har vært inne siden mars 2016, har etter hvert ervervet meg et betydelig antall aksjer, har tradet en del underveis (heldigvis) men aldri vært under 30 K. Etter denne marathonen har jeg bestemt meg å være med til slutten med minst dette antallet. Har betydelig mer enn dette i dag.

3 Likes

Så klart går det ikke an at staten skal begynne å dele ut penger til bioteks i startup med en grådig overbetalt ledelse og med dette fjerne risiko for emisjoner.

Skal liksom selskapene låne 10-talls / 100-vis av millioner fra staten for å kjøre studier. Styre og ledelse heve lønninger på haugvis med millioner og tildele seg lassvis med billige aksjer. Og når studien feiler eller det dukker opp noe nytt og bedre i mellomtiden som gjør at det aldri blir noen inntekter så er det bare å slå selskapet konk på Kari og Ola Normann sin regning… :joy:

Tror dere nanoitter må lenger ut på potetåkern for å få med noen politikere ved sine fulle fem til å åpne for det. Det koster å spekulere i biotek startups og risiko / reward er høy. Emisjoner, forsinkelser, mislykkede strategier og andre failures kan komme på løpende bånd, og i nano sitt tilfelle må det nok til minst enda en stor emisjon og sannsynligvis en forsinkelse bare for å få dra betulatin videre.

2 Likes

Staten trenger ikke redde FTF.
Om FTF tar pengene de har tjent på shorting og investerer i emisjonen på kr 8 så går de nok break even.

Jeg lyttet gjennom presentasjonen i sin helhet en gang til fra der hvor Q&A starter.

Jeg startet å notere punkter rundt
*interim og statistical power
*den bredde støtten og selvsikkerheten de har med seg i sekken når de nå går i dialog med FDA
*hvilken erfaring CMO’ene i styret har fra liknende prosesser i sin tid hos big farma
*hvorfor Egberts er så overbevist om hvorfor FDA vil ønske at flere pasienter skal få denne behandlingen i det stadiet de befinner seg i (3L)
*at cashen uansett vil rekke til innrulleringen er completed fordi cash primært nå går til pasientbehandling. Øker antallet går cashburn opp, drøyer det i tid brennes det tilsvarende mindre
*detaljene rundt Archer og at de selvsagt tror at kombo vil få en sentral rolle, de har bare ikke landet på i hvilken form det vil bli
*at de har Fast Track, det er et resultat av Break Throug som Egberts sier

Men i steden for å skrive ut alt i en lang stil vil jeg anbefale de som er interessert i å sette av 25 minutter og lytt gjennom i fred og ro. Budskapet er suverent, og den beskjedne Lars fra Q4 er nå den selvsikre Lars med ståltro.

Og som en fantastisk avslutning; merk sjargongen når Lars takker for seansen etter Egberts. Han ble plutselig en irishman. Legendarisk :clap::clap:

PS. Jeg er nå virkelig trygg på dette, i morgen skal det akkumuleres!

9 Likes

Hører du @Savepig? No problemz

DnB’s analytiker Ling opprettholder kjøpsanbefaling men setter ned kursmålet fra 36 til 30.

“BUY reiterated but target price cut to NOK30. With less or even no focus on other indications than 3L FL, we consider it prudent to delay the potential launch of the DLFCL indication in our model. For 2L FL (based on the Archer-1 trial), we have also delayed the potential launch in this indication in our model. At the same time, we have lowered the company’s burn-rate for the coming years. It will still need additional funding (in early 2021) on our forecasts.”

2 Likes

Astrup, jeg mener ikke at staten skal gå inn å redde aksjonærer som har tatt risiko. Det gjør jeg faktisk ikke. Heller ikke FTF.

Men om de gikk for en slik “finsk” løsning for utviklingsselskaper, som er skissert av Einarsson, så kan det faktisk være mer svie eller søt kløe, å stå utenfor i påvente av lavere inngang.

2 Likes

Har han nevnt annet enn 3L FL i sine analyser før?

Skulle likt å se denne modellen hans :grin:

Kan ikke si at jeg har lagt merke til det.

Såvidt jeg vet har det aldri ligget noen inntekter fra 2L FL i Ling sine analyse.

Vil endring av inklusjonskriteriene kunne gjøre at sjansen for å få accelerated approval forringes? Tenker at grunnen til at inklusjonskriteriene ble satt så stramme i utgangspunktet har med unmet medical needs innenfor 3L FL R/R å gjøre og dersom disse endres så er det kanskje ikke et reint 3L FL R/R studie mer?

2 Likes

Vel, Fdpt kan vel kjapt se på regulering i forhold til shorting.
Hadde FTF hatt bånd på seg om null short i utviklingsselskaper som naturlig nok ikke tjener penger ENNÅ, så hadde vi ikke vært der vi er i dag kursmessig.
Blir feil i mitt hode at de først skal sitte på en ende på bordet å inndirekte være årsaken til at kursen gruses, for så i neste øyeblikk se på måter å hjelpe finansielt.

Hva med å se hverandre litt kortene her og samarbeide om en helhetlig løsning. Ikke bare på kort sikt men også på lang sikt, for denne type selskaper.

Natta :+1:

3 Likes

Takk for god oppsummering :muscle:

1 Like

Ja, bra oppsummering av TheObserver, han er et stødig kompass.

1 Like