Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

takk for at du ordlegger det jeg poengtere tidligere angående archer litt bedre. uten paradigme er det ikke grunnlag for å komme seg inn i 2FL.

kjøpte litt idag. heioghå

1 Like

Helt enig, Men det er mulig å ha to tanker i hodet samtidig og drive parallelle løp. Det er ikke sånn at det ene utelukker det andre.

Hvor for må man det ? Må jo være mye bedre å kunne bygge dette opp som den perfekte følgesvenn til Rituximab.

Eneste jeg ser er BTD.

De tre neste månedene ser jeg følgende triggere, hvor hver enkelt vil kunne ha en massiv impact på kursen. På toppen av dette anser jeg en emisjon som utelukket. Mtp at kursen er der den er så snakker vi om et ganske solid investeringscase. Her er nedsiden begrenset.

  • Interim
  • Protokollendringer
  • DLBCL-data
  • Archer 2c-data

Til slutt er det jo også sannsynlig at deler av verden kommer tilbake til en mer normal tilstand igjen på ett eller annet tidspunkt og grafene peker jo allerede i riktig retning i mange vestlige land. Forhåpentligvis kan sykehusene begynne å rekruttere igjen om 2-3 måneder.

3 Likes

En vesentlig ting du ikke har med i caset ditt er børskrakk. Hvor mye dette påvirker Nano gjenstår å se, jeg synes aksjen har klart seg greit mtp. hvor mye indeks har falt, men hvis folk går tilbake til risk-off igjen så tror jeg ikke Nano heller blir skånet.

Rent teknisk ligger både OSEBX og S&P i en fallende trend / bearflag formasjon på mellomlang sikt.

Er ikke alle triggerne du har listet opp estimert å komme i mai / juni? Jeg spør bare fordi jeg hadde tenkt å se hvordan indeks vil utvikle seg ila. april før jeg tør kjøpe mer.

Vi tolker det gjerne litt forskjellig, men jeg mener at det er det rette å gjøre sett situasjonen ledelsen har satt selskapet i. Får vi positive utfall av meldte actions er det enorme triggere og da tenker jeg at det er betydelige sjanser for at spesielt archer blir kjørt igang igjen. Nieba og Egberts har presentert en pragmatisk løsning jeg tror samtlige aksjonærer er tjent med gitt forholdene, dog et par år for sent.

1 Like

Veldig bra poenger her, og jeg tror at i disse tider må man skille mellom god uttalt strategi og reell effekt av tiltak.

  1. Vi vet at rekruttering til 2.cohort i Archer pågår og at data vil komme in due time. Så i praksis; p.t og noen måneder frem i tid ruller Archer som normalt og ønskelig av oss alle. En neste cohort vil uansett ikke bli initiert før man har read out på 2.cohort.

  2. Ved å derimot signalisere til markedet at de setter andre kliniske studier på hold i disse dager, oppnår man at markedet ser at de potensielt tetter pengeslukene og at cashen varer lengre. Effekten blir at markedet kan parkere bekymringene for snarlig verdiforringende emisjoner på dette tidspunktet. Behovet for cash er utsatt til vi har passert flere spennende datapunkter.

  3. Egbert var klar på at inklusjonskriteriene med fordel burde utvides. Investigators ved ulike sykehus har gitt uttrykk for at de ønsker dette, og Egbert sier at de har klare resultater på effekt, bivirkninger og metodikk (1 stk behandling og gå hjem) som hadde vært til fordel for en bredere populasjon enn dagens kriterier.

Min konklusjon er derfor at med disse grepene har selskapet evnet å formidle fornuftige kutt, vise klart og målrettet medisinsk fokus, forlenge levetiden på cashen, og ikke minst at vi har fått ønsket samhandling mellom styre og management.

Samtidig har ikke aksjonærene i realitetene misset noen betydelig fremtidig verdi i det store og det hele.
Vi har snarere tvert imot forbedret sannsynligheten for å unngå en potensielt kraftig utvanning hadde de kjørt full throttle.

3 Likes

Synes at punkt 3 som du tar frem her er undervurdert i og med at behandlerene på sykehus etterspør å kunne behandle flere

Konstruktive innlegg og god stemning på forumet for tiden :smile:

takk for det, nano2019

Stemmer, disse kan fort komme noe senere, men akkurat det er jeg ganske rolig på mtp at de har cash til å sitte over disse milepælene.

Hvilken vei markedet beveger seg, det er en annen diskusjon.

God helg, Nano-longs!

3 Likes

Det var mange her som påpekte hvor dyster onsdagens melding var. De som ikke solgte på dette kunne umulig være ved sine fulle fem.

Nå har vi hatt to røde børsdager siden onsdagens melding.
Samtidig har NANO steget fra 12.96 til 14.20. Det er en oppgang på roughly 10 %.

Dette viser det et par ivrige" haussere" prøvde å få frem; NANO gjør det eneste riktige med dette, og viser at nå er alle PÅ ballen, fremfor å sparke rolig i grusen og se en annen vei (ref historikk med et passivt styre blant annet)

Håper flere som har solgt seg ut i frykt av nærstående emisjoner og dårlig historikk, men som tror på Betalutins plass i markedet, finner tilbake til sine posisjoner igjen.

God helg :raising_hand_man:t3:

4 Likes

… afventer fortsat (frustreret) på 10,00 med ordre på ca. 40.000 stk, men forventer at trenden fortsætter næste uge; det er næste ikke til at bære … blandede følelser :wink:

1 Like

Det er litt som når man velger å selge ut 1/10 av en beholdning fordi kursen har steget en del. Da er man så snever at man håper kursen faller tilbake fremfor at 90 % av verdiene skal øke :wink:

Derfor lurer jeg på, som et eksperiment, om jeg skal ta ut 10 % av NANO-beholdningen så jeg kan være litt småforbannet over at jeg var så dum at jeg solgte aksjer like før det tok av :sweat_smile:

1 Like

TheObserver - Takk for gode og konstruktive innlegg!
Men hvordan forklares det i praksis at alt annet enn paradigme-studiet settes på hold men at Archer-studiet vil gå videre og komme i mål som tidligere planlagt?
Er det trolig at man vil komme ut med resultatene før jul i år som tidligere uttalt?

Takk for det Senior,

Archer-studiet slik det var tiltenkt gjennomført med endelig read out omtrent på samme tid som Paradigme forventes ikke lengre å skje. For å kjøre i gang et fase III studie var det det samlede resultatet av disse to som skulle legge listen for studiet. Samtidig skulle man kunne søke market approval for 3L behandling i monoterapi Betalutin. Sistnevnte går som planlagt, men det blir vanskelig å legge opp et fase III studie før man ser endelige effekt på Betalutin + Rtix, så en approval for 2L blir noe forsinket. (I alle fall med den info vi sitter på pr i dag)

Det som IKKE vil ha en effekt, og som uansett ikke vil bli påvirket av beslutningen på onsdag, er read out og innrulleringen på 2 cohort i Archer. Her mangler det fortsatt 1 eller 2 pasienter, og dette vil ikke påvirkes av beslutningen NANO tok da jakten på pasientene fortsatt pågår, og de skal få den tiltenkte behandlingen. En read out her vil komme trolig ikke komme før til høsten / årsskifte, og det betyr at selskapet i praksis har god tid med tanke på oppsettet for de siste pasientene som skal inn i tredje cohort med økt pasientantall og optimalisert dose.

Så etter en fantastisk 1 cohort med 3/3 CR, så kan vi like fullt glede oss til at det vil komme en ny runde med Archer-tall i løpet av 2020 med mindre Covid 19 stopper prosessen helt opp.
9 pasienter i Archer er nok ikke statistical power som Egberts sier, men det er klart alle aksjonærene håper at Betalutin skal gi en signifikant virkning til Rituximab som selges i bøtter og spann. Det ligger store muligheter i dette markedet (2L), og det vil komme, men med forsinkelse.

2 Likes

… med den forskel, at jeg ikke har solgt :wink:

Takk for informativt svar TheObserver!
Blir spennende med resultatene fra Archer 2 cohort rundt årsskiftet da disse kan bevege kursen betraktelig.

6 posts were merged into an existing topic: Småprat

Bra kvalitet her nå.

Takk Obs og JHF2

1 Like

Hei
Vedr Archer Cohort 2.
Ser at noen skriver at vi får data derfra på slutten av året på de nye 3-6 personer . Er det ikke innen juni som gjelder ? Kan noen si va som er det rette ?