Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

De har 1-2 pasienter igjen. Når disse er bahandlet tar det ca 3 måneder til data foreligger. Ergo kommer dataene om 3 måneder eller senere, avhengig av når siste pasient behandles. Mer vet vi ikke.

Jeg skrev at jeg antar mot høsten (sept eller senere gitt noen utfordringer p.t), men senest mot årsskiftet.
Er vi heldige får vi pasientene på plass i løpet av mai / juni, da er vi der aug / sept :+1:

En fersk aksjonærliste for NANO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

OM Holding ser ut til å kaste kortene sine…dette kan bli ille.

2 Likes

Kan det bli ille for NANO eller for OM Holding tror du? Begrunn gjerne svaret.

Er du litt rask nå? Kan han bare har lånt ut til short? Man kan se jo se at det er levert inn i Zero og hos FTF.

OM har solgt 100K. Nordnet livsforsikring har kjøpt 300 K. Begge deler kan vi leve med.

Hvordan vet du at han kun har solgt 100k?

Dette forklarer mer det store, ubegrunnede fallet i aksjen enn det er et dårlig tegn.
OM kastet kortene i Storebrand også på 35 kroner, uten at det gjenspeiler potensialet til Storebrand.

Med 1.3 milliarder kroner i belåning er det et under at ikke alle hans posisjoner er stengt ned for flere uker siden.

1 Like

True that!:ok_hand:

Vi som ikke kjenner OM godt personlig kan ikke gjøre stort annet enn å referere til den siste tilgjengelige oversikten som viser at OMs andel er redusert med 100K.

Samtidig har vi sett i media at OM har blitt tvunget til å selge seg ned i en rekke selskaper, mens inntil nylig var eierposten i Nano intakt.

Fyren var jo omtrentlig en angel investor i oppstartstiden for 6-7 år siden. Dette er nok ikke bra, uansett grunnene til salget. Hvis 2,5 mill aksjer skal lempes ut de neste ukene, vil presset på kursen bli enormt.

Siste tilgjengelige oversikten viser vel at han har redusert med 388.081 aksjer…

Alt for tidlig å slå fast at han skal selge alt.

Giringen til øyelegen har vært noe vi har nevnt som en risiko helt tilbake til 2016. For alt vi vet skal han bare skrelle ned mange posisjoner for å få porteføljen sin ned på et risikonivå bankene kan leve med.

I hvilken tilgjengelig oversikt finner du det tallet?

Dagens liste

I dagens liste som Stocktalk har lagt ut leser jeg 100K. Her har han igjen 2 565 000 aksjer.

OM tapte mot shorterne. Fin mulighet for større fisker som vil få mulighet til å akkumulere på disse nivåene. Og en fin mulighet for oss til å kjøpe mer før de positive nyhetene begynner å tikke inn. Vi får håpe det kommer inn noen mer seriøse aktører som kan bidra med å pushe styret og ledelsen videre i riktig retning.

Dette er jo såklart langt i fra fasitten. Han er belånt til ørene, og har har solgt seg ned i så å si alt før han tok litt av nanopotten ut. Ekkelt at shorten får dekket inn gjennom han.

edit: 60% belånt var han i utgangen av 2019. Han har mått skrelt massivt av lakseaksjene/storebrand beholdningen sin. Han har snitt i nano på 40+. Jeg tror og håper at han kun selger det han må.

Noe som vet om han har tatt noe av vacci beholdningen?

2 Likes