Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Ja, jeg har ikke noe til overs for hans oppførsel på HO, men det er umulig å ikke gi kred for denne snutten uansett :blush: Han har fått «rett» hele veien fra 80 til 15 kroner, at han nå er long NANO får man ta som et tegn på at alle egentlig vil være NANO-aksjonærer når alt kommer til alt :wink:

1 Like

Ja han har kjemperett:

At ikke finanstilsynet for lenge siden er koblet inn mot det korrupte dritforumet der folk får fritt boltre seg med multibrukere er helt utrolig.

8 Likes

Agreed! F%&$ Nanovekter.

1 Like

Veldig bra, må sees :joy:

Jeg har sluttet for lenge siden å oppdra andre voksne mennesker, og NV har som flere på TI sin egen agenda. Noen er short, noen har solgt og ønsker lavere inngang, noen har brent seg og er bitre etc etc. De kommer i mange varianter, se bare på innleggene fra 1.april i denne tråden når updaten kom.
Kursmassakre og 10 kroner var ventet, aller helst mye verre og de som ikke solgte ved åpning neste dag måtte være idioter…

Så lenge man selv vet hvorfor man har investert i ulike aksjer må man bare se forbi slik støy. Vi kommer aldri til å bli kvitt det. Jeg trodde TI var en plass uten slike som NV, men de kommer i tilsvarende utgaver her også dessverre.

8 Likes

Hvis du mener at man ikke har noe å hente ved å ha følere ute alle steder hvor det finnes aksjonærer så får du gjerne mene det. Hvis TI er eneste stedet som gjelder for noen så er det OK for meg. Jeg mener at jo mer man får med seg av ytringer om en aksje, dess lettere kan man se et mønster.

Men klart med slike kommentarer fra deg på denne så skal jeg innrømme at jeg er ikke veldig langt fra å kutte bruker på TI også. Mulig jeg fortsetter å lese, men å bruke mer av min tid på skrive? Nei takk

5 Likes

Jeg mener å lene seg på andres resonnementer og ytringer for å fatte en investeringsbeslutning er farlig. Latskap er giftig og forum ingen kur.

Mange ytringer er ofte irrelevante, det er stort sett synsing og fritekst som kan nedsables hvis man etterprøver synspunktene. Problemet oppstår når disse får fritt spillerom og latskapen får lenge leve.

Her kan begge sider av debatten være like ille, kritikere og optimistene. Optimister havner oftest på pallplass og hedres mens kritikere forsøkt neglisjert og latterliggjort. Jeg mener feilaktig hauss er like ille som feilaktig bajs.

Nei, dette ble for «poetisk» og noen mener jeg er passiv-aggressiv, så får gi meg med det:)

6 Likes

Sludder -ingen nysgjerrighet ingen utvikling :nerd_face:. TheObserver er en av de mest saklige og kunnskapsrike på TI :innocent:.

3 Likes

Du et et sentralt anker her, må ikke slutte å skrive!

5 Likes

Jeg er stor fan af dine gode indlæg. Prøv at se på antal likes, og vurde´r om ikke du er værdsat! Der vil altid være negative kommentarer. Jeg læser meget men skriver sjældent,
da jeg ikke har andet end min mening at bidrage med. Jeg har oplevet flere gode skribenter
forsøgt bremset af negative skribenter, nogle gange med held!!
Jeg er selv long, og har været det siden 2016.
Enkeltheden i behandlingen er for utrolig!

5 Likes

Takk for at du bruker mye tid på å skrive innlegg! Veldig interessant lesning! Alle har en agenda, slik er det bare. Men jeg synes ditt bidrag er veldig nyansert. Så stå på videre! :clap: :clap: :clap: :+1:

Helt seriøst @kaei !! Mente du dette ? eller var det med et snev av ironi du skrev dette ?!

Godt spørsmål Dunkel

1 Like

Tilbake til tema nå, folkens :wave:

@TheObserver, for all del ikke stopp å skrive her fordi det blir litt latter på din bekostning.
For meg så representerer du en viktig del av de som investerer i Nano, den delen som ensidig ser etter det positive i alle hendelser og nyheter.

For min del så klarer jeg ikke å se så ensidig på noe etter å ha vært med på ulike “uventede” nedturer i forskjellige aksjer de siste 25 årene. Så jeg ser ofte etter faresignalene (og kan kanskje bli farget av det).

Jeg ser litt over på deg, og kanskje (forhåpentligvis) ser du litt på de som er skeptiske også… selv om du ikke omtaler de i så fine ordlag.

Vi heier uansett alle sammen til syvende og sist på denne karen her:

God Påske!

5 Likes

Alle sider av en aksje har plass på et forum, og så lenge agendaen er aksjen gjennom pros et cons gir saklige debattanter verdifulle inputs på hver sin måte. Jeg solgte jo NANO selv i 2017 og mente nok var nok, da jeg så flere cons enn pro…
På samme måte er jeg steinbull nå, nok er nok, aksjen har for lav mcap i forhold til oppsiden som Betalutin på objektivt grunnlag kan vurderes å ha. Å ha en skarp styreleder og sulten interim CEO på riktig plass gjør det bare enda mer attraktivt.

Hyggelig at noen setter pris på at observasjoner blir delt, det er mange som bidrar på den måten. Samtidig er det noen som har agenda om å kun oppføre seg nedlatende, noe jeg trodde TI var et fritsted fra. Det er godt å høre at de som er long er det fordi de tror på caset Betalutin, og ikke er avhengig av eller lar seg påvirke negativt av innlegg som styres av andre ting enn innsikt og ønske om å forstå aksjemarkedets mekanismer.

De siste ukene har det florert med tull her, og med en smekkfull kalender blir det da lett å nedprioritere og kutte ut det som ikke var det man trodde det skulle være.

Nå sitter jeg long NANO og TRVX til begge er i mål, så får jeg håpe mange andre også har den tålmoden :muscle: Alternativene innen norsk biotek har jeg ikke funnet like fristende andre steder.

Så folkens; back to topic, og lykke til videre :+1::sunglasses:

edit: ****
Jeg registrer at innlegget fra Kaei fra i går er borte fra denne tråden nå. Ikke skjult, men slettet. Det gir litt mindre mening til å kunne forstå hvorfor jeg har ordlagt meg som jeg har gjort. Om det er administrator eller Kaei selv som har slettet / fjernet vet jeg ikke.

20 Likes

“One hell of a pony”

Merker jeg blir litt forvirret over alt dette snakket om «agenda», ikke at det bare er deg som nevner det. Kan ikke snakke for alle, men personlig har jeg ingen «agenda» når jeg kommenterer angående selskapet, jeg er kun interessert i å diskutere selskapet. Hva som skrives her inne har 0 påvirkning på om jeg kjøper eller selger, hvis folk kjøper og selger etter hva som blir skrevet her inne burde de revurdere strategien sin spør du meg. Oghvis man tror at det som skrives her inne har en såpass innvirkning på kursen at man «prøver å komme seg inn billigere» hvis man skriver noe negativt er det passe naivt. Syns vi bør legge bort dette snakket om agendaer og heller bare diskutere selskapet og markedet som påvirker selskapet.

Syns også det er litt rart at du vinkler det som at de fleste positive innlegg er objektive, mens med en gang noe er negativt har man en «agenda» og ikke forstår markeds mekanismene osv osv.

Sier ikke at du ikke har noen gode poeng her og der, så misforstå meg rett. Og syns det er mye god kritisk tenking her inne. Men å drive og diskutere agendaer, og hvor kursen skal gå, og når folk burde kjøpe osv, syns jeg blir helt usaklig og ikke burde være et tema her inne.

Just my 2 cents.

7 Likes

Noen har solgt fordi de er negative, og er kun interessert i å forstå selskapet og markedsmekanismene. Jeg er selv en av de, men jeg holder meg for det meste til insiderchaten. Det er hevet over enhver tvil at mange tradere blir positive så snart de har en posisjon og negative når de har solgt. Argumenterer du virkelig mot dette?

Så har du de bare har et smålig mindreverdighetskompleks til andre debattanter, og som bruker forholdsvis mye tid på å være negativ i en aksje de ikke har selv engang . Looking at you @Chrkni

4 Likes

Nei argumenterer ikke i mot det. Men skjønner fortsatt ikke hvordan det har noe med «agenda» å gjøre. Hvis man har en posisjon er det vell naturlig å være positiv, eller så hadde man jo ikke beholdt posisjonen sin. Hvis man selger er det jo som regel for at man ikke har tro på caset lenger.

Det virke ganske naturlig så argumenterer absolutt ikke i mot det. Men det betyr ikke at man har en agenda. Hvis jeg skriver et positivt vinklet innlegg (som jeg forresten har gjort flere ganger om Nano her inne) så har ikke jeg agenda om å få folk til å kjøpe eller få folk til å tenke positivt om nano. Eneste målet mitt er å legge frem tankene mine og se hva folk har å si om det. Det samme gjelder hvis jeg skriver et negativt innlegg.

Jeg skjønner rett og slett ikke alt dette agenda snakket, og snakk om folk bør kjøpe og selge osv. Dette forumet er vell for å diskutere selskapet og ikke hvilke motiver folk har osv osv.

Jeg har solgt alle nano aksjene mine, jeg syns det er for mange usikkerhetsmomenter rundt aksjen som har skrevet om før. Syns også selskapet har levert dårlig. Blir spennende å se hva ny interim CEO får til. Jeg skriver ikke det med noe som helst agenda om å få andre til å selge eller «bli skremt» av et negativt innlegg. Skriver kun meningen min om selskapet, akkurat som de som skrive positive innlegg gjør. Og jeg tror de fleste (ikke alle, men de aller aller fleste) operer under samme tankegang. Ikke noe agenda, ikke noe motiv om å skremme folk eller gjøre folk bullish, men for å legge frem og diskutere meningene sine.

4 Likes