Den største fordelen med Betalutin ift bivirkninger ligger i faktumet at det er en èngangsbehandling og at bivirkninger derfor er forbigående og kortvarige i tillegg til relativt milde - i motsetning til behandlinger som må gjentas over lang tid slik som “weekly infusion”, “oral daily” eller “oral weekly” untill progression.
–> Synes dette poenget er underkommunisert og kan gjentas oftere i sammenligning med konkurrenter innen indikasjonen.
Den andre store tingen med Betalutin som er særdeles viktig etter mitt syn er at den oppskalerer cd-20-utsondringen til kreftcellene – det poenget kommer til å bli en veldig stor faktor som kombinert med forbigående og milde bivirkninger gjør den ypperlig å kjøre i kombinasjon med eller i forkant av annen behandling.
Ift type-C-møtet som det ble kjørt hardt på ifbm conference-call etter mld vedrørende strategiendringen, så tror jeg det kan være viktig å ha i bakhodet at det er nettopp endringene og hvordan gjennomføre endringene som denne callen vel skulle handle om, så er ikke unaturlig at de fokuserer en del på dette møtet - synes også man skal huske på at fast-track gir mulighet for hyppig kontakt med FDA og det er, etter mitt syn, ikke unaturlig å tro at disse endringene allerede er noe som er diskutert med kontaktpersonene innen FDA.