Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Noen her som har prøvd å bruke data fra Lymrit til å regne ut hvor mange pasienter man anslagsvis trenger for å få en statistisk signifikant ORR (bedre enn 40%?) i Paradigme? Det skal vel være nok data tilgjengelig i posteren fra ASH til at man kan gjøre en slik øvelse og på den måten kunne anslå når interim leses av?

Ok, så det er på det rene at casen står og faller på beintøff konkurranse med Aliqopa
så alt kan ryke pga det?

Ja, det er derfor aksjen stiger 17% i dag…

Hvilke data har Aliqopa?

Nei, det er ikke på det rene…

1 Like

Jeg håper på Nano og er inne, men et svar på mitt spørsmål kunne også vært;
ja, det er derfor den har falt ned til 14 fra 120

1 Like

Slik jeg forstod dette tidligere (det har vært kommentert av selskapet før), vil man kunne få conditional approval (det er jo det er snakk om her) på et subset av populasjonen i 3-linje selv om andre konkurrenter oppnår endelig godkjenning for hele
3L før Paradigme er ferdig. Populasjonen blir da mindre, men det er jo ikke sikkert det betyr så mye, siden man ikke sikter seg inn på hele 3L uansett. (Alle vil jo uansett ikke være aktuelle for Betalutin). Det er jo da rimelig å anta, at det subsettet man da får godkjenning for, vil samsvare noenlunde med den gruppen pasienter som er det største marketed for Betalutin i 3L uansett. Så reduksjonen i markedspotensial trenger ikke bli så stor.

Uten at jeg vet, så kan man spekulere i om dette eventuelle subsettet blir STØRRE ved at inklusjonskriteriene til Paradigme nå forhåpentligvis utvides? Noen som vet? Det vil være logisk, siden det aktuelle subsettet for Betalutins conditional approval, gitt at andre får full godkjenning først, jo vil basere seg på populasjonen som inngår i Paradigme.

Men selvfølgelig, må man ut i fase III studium, blir veien lang. (Men Betalutin blir høyst sannsynlig godkjent da også, men tiden vil gå voldsomt.)

Merk: Fase III må man gjennom uansett, men uten conditional approval etter pivotal fase II (=Paradigme) kan man ikke selge medisinen samtidig som man kjører fase III.

For eventuelt nye lesere :grin:

Ja, jeg tror vel bivirkningsprofilen og safety-profilen kan forsvare en AA på bakgrunn av Paradigme innen 3FL uavhengig av om Aliqoba får regular approval på forhånd.

5 Likes

Ja, dessuten stopper jo rekrutteringen opp for Bayer også.
Der må jo pasientene inn hver 3 uke, så det er jo verre for dem egentlig .

6 Likes

Fra R&D ved prof.Zinzani:

4 Likes

Fantastisk CR på Betalutin.

2 Likes

Har copanlisib bedre mDOR enn NANO? Hvilke av disse har fått AA?

Ja, de har 14 dagers bedre mDOR med pasienter som i snitt er 6 år yngre.

Både Copanlisib og Duvelisib har fått AA på bakgrunn av fase II studier.

Da skjønner man at Betalutin med en aldersgruppe på 68 vs de to andre med 62 og 64, OG engangsbehandling viser klare fortrinn og bør være en god AA-kandidat når Paradigme er avlest.

1 Like

Ser bra ut for NANO mtp data ja. Dog er jeg som flere skeptisk til konkurransesituasjonen. Og ikke minst cash beholdningen. Men data er jo soleklart best i klassen

2 Likes

At selskapet kun er priset til ca 1 mrd med det som allerede foreligger av data, cashbeholdning og fremførbart underskudd er for meg uforståelig, og forklarer lett dagens oppgang. Fortsatt er 17 kroner veldig billig for aksjer i et selskap med et slikt enormt potensiale. Jeg har tro på kurser på flere hundre kroner i årene fremover.

Er langsiktig, trader ikke.

6 Likes

Tror Nano har forsvunnet av radaren hos mange de siste par årene og at selskapet dermed fremstår som typisk underanalysert. Når det etterhvert går opp for markedet at vi kan se en ende på den negative spiralen med stadige utsettelser og nye emisjoner, så er det naturlig at vi får en reprising av selskapet. Her er det bare å holde fast. Posisjoner skal stenges og nye aksjonærer skal posisjonere seg :slight_smile:

6 Likes

Hvem er denne @anon35004485 med hylfersk bruker som henger seg opp og argumenterer for at fda møtet skal gå i vasken?

Copanlisib har CR 14% og ORR 58%…

https://www.hcp.aliqopa-us.com

les selv, betalutin er best in class.

6 Likes

Har blitt diskutert endel i dag dette på chatten :smiley: ganske varm i trøya til å ha vært her i 2uker :rofl:
Men jeg tenker vi kan kjøre en poll på hvem det er? Amperaene er på finn? :rofl: