Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Både Copanlisib og Duvelisib har fått AA på bakgrunn av fase II studier.

Da skjønner man at Betalutin med en aldersgruppe på 68 vs de to andre med 62 og 64, OG engangsbehandling viser klare fortrinn og bør være en god AA-kandidat når Paradigme er avlest.

1 Like

Ser bra ut for NANO mtp data ja. Dog er jeg som flere skeptisk til konkurransesituasjonen. Og ikke minst cash beholdningen. Men data er jo soleklart best i klassen

2 Likes

At selskapet kun er priset til ca 1 mrd med det som allerede foreligger av data, cashbeholdning og fremførbart underskudd er for meg uforståelig, og forklarer lett dagens oppgang. Fortsatt er 17 kroner veldig billig for aksjer i et selskap med et slikt enormt potensiale. Jeg har tro på kurser på flere hundre kroner i årene fremover.

Er langsiktig, trader ikke.

6 Likes

Tror Nano har forsvunnet av radaren hos mange de siste par årene og at selskapet dermed fremstår som typisk underanalysert. Når det etterhvert går opp for markedet at vi kan se en ende på den negative spiralen med stadige utsettelser og nye emisjoner, så er det naturlig at vi får en reprising av selskapet. Her er det bare å holde fast. Posisjoner skal stenges og nye aksjonærer skal posisjonere seg :slight_smile:

6 Likes

Hvem er denne @anon35004485 med hylfersk bruker som henger seg opp og argumenterer for at fda møtet skal gå i vasken?

Copanlisib har CR 14% og ORR 58%…

https://www.hcp.aliqopa-us.com

les selv, betalutin er best in class.

6 Likes

Har blitt diskutert endel i dag dette på chatten :smiley: ganske varm i trøya til å ha vært her i 2uker :rofl:
Men jeg tenker vi kan kjøre en poll på hvem det er? Amperaene er på finn? :rofl:

19 % av Copanlisibbrukere får alvorlige bivirkninger og pneumonia er den hyppigst forekommende.

Pneumonia is swelling (inflammation) of the tissue in one or both lungs.”

Ikke en kjempeideell kombo med lungeviruset Covid-19, akkurat.

På hjemmesiden til Copanlisib (og i tabell fra den nyeste selskapspresentasjonen til Nano), så er mDor for Copanlisib oppført med 12,2 måneder. Altså mDor 1,4 måneder lavere enn Betalutin.

7 Likes

Så da har MEIPharma fått en partneravtale på deres ME-401:

Betingelsene:

  • MEI Pharma and Kyowa Kirin will co-develop and co-promote ME-401 in the U.S.; MEI to book U.S. sales on 50-50 profit and cost sharing
  • Kyowa Kirin obtains exclusive commercialization rights ex-U.S.; MEI to receive escalating tiered royalty payments on ex-U.S. sales
  • MEI to receive $100 million in an upfront cash payment and is eligible to receive up to an additional $582.5 million based on the achievement of specified development, regulatory and commerc i al milestones
  • MEI to host conference call on April 14 at 8:00 a.m. ET

https://finance.yahoo.com/news/mei-pharma-kyowa-kirin-announce-110000837.html

Så har man kanskje et clue på hvordan en betalutin-avtale kan bli seende ut…(?) Det er ihv lignende fordeling mange ser for seg kan være aktuelt.
(Nano eier fortsatt ALLE rettigheter til Betalutin OG er kommet lenger i sitt spydspiss-studie for Betalutin… Samt, har snart på plass en interrim-avlesning i pivotalfasen der)

22 Likes

Tilsvarende avtale ville sendt NANO godt over 100, og betalutin er vel ved første øyekast bedre. På tide å få opp øynene for hva betalutin faktisk kan være verdt…

8 Likes

Heller betimelig å spørre seg hvor det blir av nanos avtale. Kommet lengre, sterkere data. Hva er det som gjør at både kols og evt partnere lar nano forbigå i stillhet?

@TyrionIV, hva mener du er facepalm? Hvorfor fikk mei en avtale? Flaks?

7 Likes

Grei ORR, ingen oppgitt CR og må tas daglig oralt.

Fortsatt mange som nekter å tro at dette kan skje med Betalutin med one-time treatment, færre bivirkninger og bedre CR på vanskeligere populasjon…

Ja vel, tiden vil vise om det var riktig av alle de som har annonsert sine exit her på TI den siste måneden. Jeg tror som dr Stockman sier at risk / reward har aldri vært mer attraktivt, enten kursen er 12, 17 eller 25.

Upfront payment i Mei-dealen tilsvarer dagens MCAP på NANO.

5 Likes

Er vel innlysende at en av vurderingene Nano gjør ift det er at: Jo lenger man tar produktet selv, jo mer verdt vil en avtale være. De har jo ytret v/Costa at BF spurte litt rundt Betalutin allerede tilbake i 2016 og da var strategien å ta produktet lenger på egenhånd enn de da var kommet for å maksimere verdien av produktet, men at de ville opptre opportunistisk ift en evnt partneravtale…

Synes ikke spørsmålet ditt er betimelig i det hele tatt all den tid Nano sin strategi har ligget der lett tilgjengelig og har blitt kommunisert til markedet i lang tid…
In fact; Å inngå noen partneravtale nå like FØR interrim gir ingen mening…(!)

12 Likes

Er bare en ting å gjøre når man får sånne inside scoops på hvor mye penger det legger i en mulig avtale. Kjøpe aksjer før resten av markedet får det med seg og kommer halsende etter.

Asiatiske selskaper er on the move, og de har penger. Dette er veldig interessant, i mine øyne.

5 Likes

Hyggelig å ha deg tilbake i det gode selskap :slight_smile:

3 Likes

…svært betimelig spm. Hvorfor har ikke NANO den type avtale allerede??? Er så glad både Bravo og Rokjaer er historie. De burde tatt grep for lenge siden. 100MNOK burn og dårlig rekruttering så er det godt det omsider ble tatt grep. Håper NANO nå ser verdien av en avtale istedenfor å tyyyyyne slitne aksjonærer med svært utvannede emisjoner hvert halvår.

Disc: Er fortsatt aksjonær med samme antall som fra 2016 :sweat:

4 Likes

Av den enkle grunn at avtalen blir bedre jo mer data de har, og at et datapunkt er rett rundt hjørnet.

Man kan tenke seg at de ønsker mer enn MEI Pharma fikk nå.

7 Likes

Enig… men så er det jo ikke slik at man ikke blir utvannet av å vente på disse dataene heller. Håper det er verdt prisen.

Hyggelig at de(MEI) får det til og at det er håp i biotek enda, men jeg tenker stadig at årsaken til at NANO ikke får samme oppmerksomhet er på grunn av at det er et vanskelig produkt å både produsere og administrere.

Videre så tror jeg behandlere tenner veldig på medisiner som gis ofte og over tid. Et sykehus i US vil heller ha pasienter som kommer innom hver uke, heller enn en engangbehandling som holder pasientene borte lenge. Det er synd å si det, men jeg tror mye av motstanden til Betalutin i US vil komme fra behandlere. Ikke bare er Betalutin ‘‘vanskelig’’ for alle andre enn pasienten, men faktum at andre behandlinger kan gis flere ganger og over tid tror jeg mange syns er helt topp. Jeg tror ikke det er tilfeldig at så mange konkurrenter går for langtidskurer - for en US industri som er litt moralsk skakkjørt er dette veien å gå for både farmaselskapene og behandlerne. ‘‘Simple One Time Treatment’’ er ikke nødvendigvis en punchline for salg i US - det skremmer vekk behandlerne(som Marco tidligere har omtalt som keyholders to the market’’.

Det samme så man med Zevalin og Bexxar - Lymphobob har skrevet om det tidligere. Bahhhhhhhhh, hadde markedet vært så enkelt som at pasientene selv velger sine medisiner hadde vi ikke hatt denne diskusjonen, men jeg tror det oppsummerer situasjonen til NANO og Betalutin akkurat nå.

lymphobob.blogspot.com

Zevalin and Follicular Lymphoma

A blog about cancer in general, and Follicular Lymphoma in particular.

1 Like

Sykehus vil ha pasienter med forsikring i US. Flere eller mindre behandlinger spiller ingen trille i det lange løp. Betalutin trenger EN behandling og prises deretter.

1 Like