Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Vil data fra interim bli informert til markedet? Eller kun børsmelding om at interim er passert med en eller to armer (med da ok safety og gode nok effektdata til muligens AA)? Vil NANO eller andre, feks BP, få innsikt i interim data?

Dette er ikke noe nytt JHF2, @Savepig mfl har etterlyst omtale om RIT og Betalutin. Så før dere fyrer dere sånn opp over Glein sin avmålthet, så sett dere inn i hele sakskomplekset.

Og som det står i artikkelen, grunnen til at RIT tidligere ikke har lykkes innenfor NHL er kompleks og sammensatt.

When you look at the whole story, there’s no single reason for failure. There were regulatory delays, manufacturing snafus, strong competition, reimbursement challenges, and issues around physician referral patterns.

Men det sagt så er det viktig å huske på at utviklingen av Betalutin bygger på erfaringene med Bexxar og Zevallin.

3 Likes

Jeg har ikke engang sett pre-klinisk arbeid utenfor NHL for ME-401 - den overveldende brorparten av denne avtalen er tuftet på verdien av NHL og især FL.

Positivt å se hva de fikk til med de data som ligger til grunn. Ikke bare er det en up-front og store milestones, men i avtalen ligger også en split av kostnader knyttet til utvikling.

Nå gjelder det å komme seg over interimkneika med finansene i behold så kan det se rett så hyggelig ut.

2 Likes

Traction hos BP vet vi strengt tatt ikke noe særlig om.

At NANO har ca 1 redaksjonell omtale i året i snitt i utlandet vet vi derimot. Og de har ikke allltid vært positive engang…

Vi kan omtrent telle på en hånd de gangene NANO har vært nevnt på sosiale medier.

Dette er påstander folk gjerne må motbevise

4 Likes

Til sammennligning, hvordan var det med Algeta i tiden før Bayer gikk inn i caset? Var det masse omtale internasjonalt?

Det var jo problemet til feks Bexxar og Zevalin

But there was a catch. Oncologists who saw these non-Hodgkin’s lymphoma patients could prescribe rituximab at an infusion center, along with chemotherapy. These doctors made money on every patient that went through their infusion center. Prescribing Bexxar meant they’d have to forgo that revenue stream, and refer the patient to a nuclear medicine pharmacy or radiation oncologist who could handle Bexxar or Zevalin.

There were complicated logistics with having oncologists refer to another part of the healthcare system they normally didn’t interact with,” Rivera says. “We couldn’t get them to change their habits. The doctor would usually say ‘Oh, I’ll give the patient another course of R-CHOP’ (Rituxan plus a specific chemo regimen) instead.

1 Like

Det der med sosiale medier og “synlighet” på nett, har jeg faktisk tenkt en del på. Ved første øyekast høres det kanskje litt dumt ut - at dette skal være viktig og et satsningsområde for et biotek-firma, men tenker man seg litt om, så burde det være fornuftig å være aktive og synlige både i sosiale medier og ellers på nett.

Hva er det første et moderne menneske gjør når katastrofen/sykdom rammer? Jo - man googler. Man orienterer seg på info på nett, på sosiale medier etc. Jeg tror derfor en tydelig profil og større fokus på for eksempel profilering på google og andre plattformer, vil gjøre det lettere å rekruttere pasienter.

Vi skal tross alt bare ha tak i noen få håndfuller med pasienter. Om enn bare noen få flere hadde kommet til legen sin og sagt “se hva jeg fant på nett - er dette en aktuell behandling?” ville det vært svært viktig for rekrutteringen til Paradigme.

9 Likes

Ja det er min tankegang og. Targovax og BergenBio er jo flinke, pluss Photocure selvsagt.

Men var ikke vi Next in Line da?

Alle som ikke tok det for god fisk for ett år siden ble halshugd her inne :joy:

Skal ikke si den som ler sist etc… for det er jo ikke morsomt at Nano står litt alene igjen på perrongen i disse dager.
Bull det er det noen som sier. Et ikke lov å være uenig i det så da er det sikkert det.

Har intatt observasjonsplass og ser hvordan nye og gamle lam her inne som stiller spørsmål blir kastet ut i veibanen. God underholdning om ikke annet.

7 Likes

https://www.hcp.aliqopa-us.com/dosing-administration/recommended-dosing/

Aliqopa (Copanlisib) doseringsregime:
Dag 1 - 1 times infusjon
Dag 8 - 1 times infusjon
Dag 15 - 1 times infusjon
Fri uke 4.

Gjenta syklus inntil progresjon eller inntil for høy toksisitet.

1 Like

Har bodd flere år i USA, og trist som det er, kan jeg si at Glein har mer rett enn kanskje mange her inne tror.

Jeg har også nevnt dette før i denne tråden; det er ikke alltid den beste medisinen som «vinner». Det er tragisk, spesielt med tanke på pasientene. Men det er altså virkeligheten i det.

5 Likes

Jeg tviler ikke på at det kan finnes eksempler på dette, men jeg synes det blir litt lettvint å skulle påberope seg kredibilitet på en slik påstand fordi man hevder man har bodd i USA… Særlig for en person med anonymt nick som har skrevet kronisk negativt om nano i alle sine innlegg på (ihv) denne tråden… (…at vedkommende tidligere (mai19) har vist at han ikke en gang visste at en pivotal fase 2 gir mulighet for markedsadgang gjør meg også tvilende hvor stor autoritet nicket er på området…)

Skal det være verdt å lytte til så kom med svar på dette:
Hvilke eksempler kan du vise til som er relevant for Nano…? Hva gjør din stemme/bakgrunn verdt å lytte til ift medisinbruk i USA og tilgang til beste legemiddel ved alvorlig kreftsykdom? Har du noen dokumentasjon som kan dokumentere din påstand og som kan vise seg relevante for nano? Hvilke av disse eksemplene tar med i betraktning Qol, annet angrepsmål, korte og forbigående bivirkninger? Har du eksempler fra indolente krefttyper (altså hvor man går en linje videre når det er slutt på respons) hvor legemiddelet skys i neste linje også? Hvordan ser forsikringsselskaper på å benytte behandling som blir dyrere totalt når man ser på totalpakken…?

10 Likes

At pharmaselskaper bruker penger på legemiddelkandidater i fase 2 i NHL kan da vanskelig sees på som negativt for NANO. Da er man virkelig fraløpt, og begynner å bli desperat.

Alle har selvfølgelig rett til sin mening. Det er også lov å være negative til noen faktorer og positiv til endringer som inntreffer.

At en av hovedkonkurrentene til Nordic Nanovector får en avtale med et asiatisk pharma med verdi 1000mNOK i up front sliter jeg veldig med å finne det negative i.

  • Det viser at det er villighet blant pharma til å betale store penger for late stage assets.
  • Det forteller noe om hva vi kan forvente av en avtale for Betalutin - siden denne strukturen er det vi har sett for oss hele tiden, og også det selskapet selv sier de er åpne for:
    image
    Malene på mail til meg:
  • følgende utsagn fra @Boykie i MEI-tråden:

“Syns MEIP virker som et veldig spennende case. Ifølge conference callen som ble avholdt i dag, var det flere interessenter i kampen om rettighetene til MEI-401 fra både large cap og midcap pharma”

Ser lett for meg at en så differensiert player i PI3K-havet også kan finne på å tiltrekke konkurranse om en deal.

Jeg ble med ett ganske giret igjen etter en periode hvor jeg har vært skeptisk til casen. Det er på tide å begynne å finne sin plass på aksjonærlisten fremover, med de forbehold om børskrasj og Covid-19-forsinkelser som måtte komme.

Triggerlisten neste 6mnd begynner å se bra ut, hvis det i tillegg stemmer at sykehusene i Norge skal åpne opp for kliniske studier igjen nå etter påske.

7 Likes

Vet du om me-401 prøves i noen form for kombobehandling? Og vil dette også være lisensiert ut i samme avtale?

1 Like

Prøves med Rituximab, ikke spesielt imponerende data så langt

1 Like

Kjøres også med zanubrutinib, kanskje vi får se data i sommer.

Akkurat der tar du helt feil, fordi R/R er den vanskeligste populasjonen å behandle, her har også Nano de dårligste resultatene.

R/R ble valgt pga at her var det størst unmet medical need. Altså for å rettferdiggjøre sin plass i NHL landskapet.

Så sånn sett kan du si at Nano gjorde en litt tøff og djerv beslutning når de valgte R/R.

5 Likes

On the contrary: Om man legger Lymrit til grunn kan man se at Nano hadde valgt ut den vanskeligste test/subgruppen i sine inklusjonskriterier og å løse opp på disse vil la personer man kan forvente bedre efficacy fra inkluderes i studien…

3 Likes

Gul = PARADIGME-populasjonen

1 Like

Innsideinformasjon?

1 Like