Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Som vanlig fra moderatorståsted så er alle begrunnede syn velkomne, men vi ser ofte at noen brukere blir litt for engasjert og dominerer trådene med å ha en stor del av innleggene på kort tid.

Forumet har en veldig god redigeringsfunksjon som det forventes at medlemmer som hele tiden kommer på nye ting bruker.

4 Likes

– Nå har sykehusene laget gode planer for en nødssituasjon med tilstrekkelig intensivkapasitet. Sykehusene skal opprettholde beredskapen, men jeg vil nå gi sykehusene i oppdrag å gå over til mer normal drift der det er mulig, sier helseminister Bent Høie til NRK.

Oppdraget vil bli gitt på fredag, forteller Høie

7 Likes

Helt uenig. Flere brukere har kommentert og gitt sine synspunkter, de har ikke blitt oversett. Til tross for at punktene blir adressert responderer brukeren med en “gotcha” tone mot andre, på tema som ingen har svaret på.

Summert:
“Garantert emi” - Det vet vi ikke. De har tatt grep for cashburn, og de har ikke myndighet for å utføre en emi på nåværende tidspunkt.
“Potensialet er\blir spist opp” - Lignende selskaper har vist at det finnes stor oppside, tvilsomt snakk om 4-siffer som det var våte drømmer om tidligere, men potensielt stor oppside fra 16kr aksjen… Ja, patentet har en utløpsdato, men det gjelder alle, og ingen kan si hvilken effekt det har på selskapet pr. i dag.
“BP er ikke interessert i NANO, ref Bexxar” - Dette kan vell bare BP selv svare på. Det vi vet, er at NANO har jobbet hardt med CMC, og har brukt Bexxar til sammenligning, sannsynligvis for at de kjenner til caset veldig godt.
“NANO er ikke synlig” - Ja, jeg synes også det er rart at Aliqopa er veldig newsworthy, men ikke Betalutin. Går Paradigme og Archer veien derimot, så tror jeg dette løser seg selv.
“NANO insidere kjøper ikke” - Lars er interim, om han blir fast må han kjøpe en god slump, gi han litt tid. Brondberg er en skrivemaskin, og det finnes insidere med betydelige aksjeposter som du ikke drar frem. De har også opsjoner, så hva er vinklingen her? At ledelsen har uendelig med penger og må gå “all in” for å vise deres tillit til selskapet? …

Mangler jeg noe nå?

EDIT: Ja, jeg manglet en.
“Endring av inklusjonskriteriene vil gi dårligere efficacy & risk” - Viser vell at brukeren her ikke kjenner studien, og at NANO retter seg mot de svakeste pasientene og de med DÅRLIGST utgangspunkt, for å treffe på unmet medical need.

17 Likes

NANO marketcap 1 mrd NOK.

Regn det om til USD og fortell at det ikke finnes oppside der. :stuck_out_tongue:

6 Likes

Ja, kan ikke være mye positive nyheter innbakt i hvert fall. Jeg tror imidlertid det kan dukke opp juice de neste uker og måneder. Archer ferdig rekruttert, DLBCL efficacy, Paradigme interrim hvor vi kan få dosevalg. Men nå har jeg håpt og trodd i 4 år så det har vel ikke så mye å si.

4 Likes

Noen som har hørt om disse analysene? Rart at pølsebua NANO blir omtalt som en “top player”, men til stadighet opererer i norsk 3. divisjon :man_shrugging:

edit: stryker ut disse lenkene for ryddighetens skyld

2 Likes

Jepp, det er sikkert kompilering av greier fra her og der, og mye klipp og lim fra faktiske meglerhus; pakket inn i til $1-2000. Om du tror jeg er en kjøper, så misforstår du; jeg er bare ute etter å skape litt småprat, men lufta ble dessverre sugd ut av rommet, og nå er praten vridd til noe helt annet enn NANO (takket være, guess who… :drum:)

1 Like

Vi kan helt sikkert ignorere han typen over her og så starte på nytt fra denne kommentaren :blush: @Evilfreud eller @pd fjerner sikkert de nedlatende kommentarene, og kanskje brukeren også blir snakket til.

Jeg tror mye av det er lureri ja, men finnes jo helt klart analytikerfirma med god research og pondus også, så det er verdt å sjekke ut før man konkluderer. Mener at @vegar_beider fant ut at en av de analysene ble laget og solgt av en eller annen i et kott i India :joy:

2 Likes

ADDRESS:

  • S no. 72/1/A/6, Floor No. 1, Harikrishna Building, Samarth Nagar, New Sanghvi, Pune-411027 India.

Folkens. 12 mars meldte LMI at de ville stanse rekrutteringen til nye studier. Dette er nå knappe 5 uker siden.

I dag ser jeg at Oslo Universitetssykehus (inkluderer radiumhospitalet) og Ahus Nordbyhagen er nede i grønn beredskap, og Høie meldte i morges at sykehusene nå skal tilbake i normal drift igjen (kommer mer info i morgen).

Dette gir oss kanskje en pekepinn på hva vi kan forvente i andre land fremover, eksempelvis i US og UK hvor Nano har mange sites. Husk at vi bare trenger 1-2 pasienter til i Archer 2c, og interim og protokollendringer kan komme anytime. Legg til at populasjonen i Paradigme har få eller ingen behandlingsalternativer, så ser dette meget bullish ut.

1 Like

Det er helt riktig.

På den restriktive siden, så antar jeg at studier ikke er primærområde for oppskalering av drift igjen, men okke som:

  • Det virker rimelig å anta at markedene snart kommer til å se at dette ikke blir så galt som folk fryktet.

Jeg tror hvertfall det, som jeg har sagt en stund.

Det er mye som tyder på at man er i ferd med å få dette «under kontroll», at beredskap er oversizet, så man er langt unna en kapasitetsbelastning som ikke kan håndteres med kjappe vendinger.

At driften kommer tilbake til tilnærmet normal før sommeren ser jeg på som ganske sikkert.

Det innebærer sannsynligvis også at forskning gjenopptas.
Lite mening i å ha en haug med leger fristilt fra forskning, for å gå og sparke grus.

Jeg ser lyst på sommeren og høsten for biotek, hvertfall betraktelig lysere enn for få uker siden.

5 Likes

Røk på en litt tight stoploss i dag :frowning:

Blir spennende å se utviklingen videre. Jeg skal inn igjen, men håper på en litt lavere inngang. Ikke i tvil om at i takt med åpning av samfunnet generelt vil det også bli lettere å gjennomføre kliniske studier. Dog også viktig å ha i bakhodet at vi alle sammen må bidra til at det holder seg slik. Skal ikke mye til for gjentatte nedstengninger om smitten eskalerer. Ikke urealistisk med pågående smitte det neste året, med varierende grad av påvirkning på alle aspekter av samfunnet

Vet ikke om den her varit opp før men jeg har ikke sett den før nå, selv om den er fra 23/3.
https://www.fda.gov/about-fda/oncology-center-excellence/message-patients-cancer-and-health-care-providers-about-covid-19

1 " We continue to expedite oncology product development."
2 “We recognize that modifications may be required in clinical trials
(Er kanskje ikke inklusjonskriterier de tenker på her men…)

Sånn omtrent 22-23 minutter ut i den her videon sier forvalteren av Swedbank Robur Medica at FDA kommunisert at Onkologi er et prioritert område.


Interessant inn mot Type C møtet blir det uansett.
9 Likes

Var nok et godt kjøp, men ledelsen har mye å bevise til sine eiere. Mange sier at nieba og egbert virker ivrige etter å rydde opp og få fortgang i interim, men dette har vi hørt før. Denne gang medførte dette til flere forsinkelser og nå en frysning av jackpoten archer etter at cohort 2 er ferdig.

3 Likes

Lars Nieba om andre studier enn paradigme på presentasjonen på webcast 2. April:

"We will pause other clinical studies post completion of the current cohort. In more detail that means Archer-1 and DLBCL, we will still recruit on the current cohort and then we will have a deeper look into the result.

Om svarene på Archer-1 i spørmålrunden på webcast med Lars Nieba, Jan Egberts og Malene Brondberg 2. April:

Malene B: “Can you maybe, Lars, say a little bit more about the Archer trial. How many patients do you expect to enroll before the trial is put on hold?”

Lars N: “As we mentioned in the Q4-call for the archer-1 trial, we are two patients away from the final cohort, ehm, from that current cohort. Can be one or two, ehm, its not a lot of patients that we still need to recruit for that one and then we will evaluate the data.”

Malene B: “How does the decision to put Archer-1 on hold affect the planned accelerated access to second line FL to confirm the phase 3 trial.”

Lars N: "This year we have looked into more detail how to move ahead with Betalutin and, ehm, we think that Betalutin is a very potential drug and it can be more seen of as a stand alone possibility. So, we feel, that going into things like consolidation on another area will give up some of our potential. The Archer-1 trial is very important for us, because the combination with rituximab is very safe, an give us enormous , ehm, potential. The question which we now need to think and is thought out of with the opinion leaders is how to best position betalutin. And that we are currently working on that, and we will come back at the next occasion in more detail in how we want to position betalutin in the second line FL.

Malene B: “We have a follow up question on the Archer-1. Just to clarify, what is the plan, how many do you need to enroll in the last cohort, and maybe a little bit about the timing for of it. Lars?”

Lars N: "As mentioned the timing is a little difficult for me currently as we are in the covid situation. Our patients are high risk patients. On average, I think, we have around whatever 68 years old patients, might even be a little older. As we would need to carefully look at we really can go to the hospital. So, its really only a few number of patients, which we still need for Archer-1, but giving any timeline when the recruitment will be done is in the current situation very difficult. What was the other part of the question?

Malene B: “How many patients we need in the last cohort?”

Lars N: "As mentioned to my knowledge its one or two patients in that we need.

Malene B: “How many patients de we have when cohort 1 and 2 is fully recruited. Is it six or nine patients? Can you say something about that?”

Lars N: “Im sorry, I need to follow that up, and I don’t know that by heart, no.”

Gleder meg til den dagen jeg/vi (og Lars Nieba?) får mer klarhet i the grand mysterium Archer-1.

2 Likes

Fremstår som en litt merkelig formulering hvis det kun er 3 pasienter i cohorten. Høres ikke merkelig ut i en setting hvor det dreier seg om 6 pasienter. Tror også vi ser en “hvit løgn” her. Høres jo ganske utrolig ut om Nieba ikke skulle ha innsyn i om det gjelder 3 eller 6 pasienter. Når det er såpass sentralt for oss aksjonærer så burde det neppe være mindre sentralt for ledelsen.

1 Like

Det var generelt en veldig merkelig setting rundt hele den avklaringen på Archer.
Det virker nesten som om Lars har mistet Archer helt av syne i sitt fokus på Paradigme.
Veldig snodig seanse akkurat den delen der.

Han er uansett åpenbart ikke veldig up to speed på den klinikken der.

Hvorfor, kan man bare spekulere i.

Uansett, så er det spennende å se hvor de lander ift posisjoneringen av Betalutin, også ift 2L .

Vel bare tilsynelatende riktig. Nano fullfører også Archer-1 så raskt de klarer. Både Archer-1 og paradigme er viktige. Archer-1 kohort-2 vil nok være fullført lenge før Paradigme uansett. Det er altså Paradigme som haster mest rent operasjonelt. For aksjekursen kan kohort-2 av Archer-1 bli veldig viktig. En god kohort-2 vil jo gi svært godt samlet resultat, siden kohort-1 ga 100% CR. Archer-1 kan dermed ha stor direkte betydning i forhold til partnerdiskusjoner og emisjonsspørsmål.

1 Like

Ja helt klart, og helt enig Merlin.

Det jeg mente var:
At når Lars ikke klarer å svare på hvor mange pasienter de mangler(av totalt 3 el 6) og det er snakk om 1 el 2… så virker det som om Archer er helt ute av hans synsfelt.

Det syntes jeg jo er lit snodig.
Deriblant ja, fordi det åpenbart er viktig for Nano, selv om Pardigme er pri 1

3 Likes

Wow. Nano får bittelitt oppmerksomhet

2 Likes