Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Samme her, blir nesten litt redd når jeg snart begynner å gå i pluss.

1 Like

Er det sånn Eirik Jensen- kodespråk?

Noe spennende under bilen tro?

Vet vi sikkert om Nano ikke vil delta på AACR eller ASCO i år? Første del av AACR (i “virtual format”) pågår vel i disse dager og tittel på abstractene til Asco slippes i morgen.

Føler meg rimelig dum her jeg røk ut på en stoploss på den lille dippen sist uke. Forsåvidt også samme i bergenbio…

Så blir spørsmålet, ny inngang eller vente…

Som jeg sier med min ringe posisjon: Spiller du ikke vinner du ikke. :stuck_out_tongue:

Fint driv om dagen.

La oss håpe på en ny vår i nano!

Utsiktene for å åpne for forskning på sykehus igjen burde jo også ta seg opp igjen.
Høie beordret jo senket beredskapsnivå, og drift er tilsynelatende tilbake til normalt.
Hadde vært fint med en oppdatering av hvordan dette ser ut på forsøkssiden etterhvert

1 Like

Er det ikke del av spillet da? Forsøke å øke sin posisjon gjennom trades? Slo feil ut nå, men fikk ihvertfall økt i targo.

Litt farget av min negative holdning til aksjemarkedet generelt. Ser ut som om ting øker fordi øk. Men rimelig argument at folk flytter pengene fra andre sektorer til biotek.

Har stadig tro på at flere av de norske selskapene, herunder nano har god teknologi og vil lykkes, men jeg håper nå på en liten nedtur så jeg kan fylle opp igjen :slight_smile:

Hva er greia med å ønske en aksje ned for å fylle på?
Man kjøper jo aksjer fordi man ønsker/mener den skal opp.
Om man har solgt på en lavere kurs en der aksjen er nå er jo det bare positivt at aksjen går videre fordi aksjen da er sterkere enn man trodde, og det er jo bare positivt.

Markedet bryr seg lite om dine kjøps- eller salgskurser, det bare du og din redsel for å innrømme “feil” som hindrer deg fra å tjene mere penger

13 Likes

Sant nok. Også derfor jeg har registrert meg her og forsøker å lære av folk som har holdt på med dette lenger og kan mer :slight_smile:

BGBIO som drar opp hele sektoren? RT 19.09, omsatt for over 1mill etter 6minutter

Virket usannsynlig for kort tid siden, men nå er det langt mer enn en drøm at støtten på 20 kr kan gjeninntas.

1 Like

Nei, det virket ikke usannsynlig, men majoriteten på TI mente det var det.

Det er to forskjellige ting, og viser det faktum at når bare mange nok blir negative / lar seg psyke ut og selger til tross for at man er medeiere i et medisinsk produkt som med stor sannsynlighet blir kommersielt, blir oppsiden eksponentiell for de som er kontrære og handler på strategi fremfor magefølelse og dårlige nerver.

“Alle” ventet på at NANO skulle ned på 10 kroner igjen, som om det var den største selvfølgelighet her i verden.

10 Likes

Jeg er reelt enig i det meste du skriver, men omvendt må jeg også sige, at der ligger en slags implicit “it could only go one way” i din retorik, hvilket jeg ikke deler; der er ingen garantier i aktiemarkedet, endsige slet ikke i biotek.

4 Likes

Er ikke overrakset over at vi så 10 kr med dårlig rekruttering og et studieløp som så ut til å ta evigheter. Er mer overraksket over at reprisingen (om den kan kalles det) har tatt så lang tid. Den nye ledelsen (Nieba og Egberts) tar åpenbart noen grep som sannsynligvis vil ha stor impact på selskapet i positiv forstand. De underliggende verdiene her er jo mye større enn hva som er reflektert i dagens market cap gitt at de klarere å materialisere disse - altså få fullført paradigme.

2 Likes

Det er helt klart ingen garantier i markedet, men det er allikevel noe som heter fundamental-verdier, gjennom kjente selskapsdata, og det finnes en rekke indikatorer rent aksjeteknisk som er med å skape forventninger til hva som er en mer sannsynlig fremtidig kursutvikling enn andre.

Ingen grunn til å hausse opp fundamentalverdiene, vi kjenner alle til Lymrit 37-01 og Archer 1.cohort. Betalutin virker og det vil få en plass i behandlingen, enten i 3L eller i både 2L og 3L. Det bør aldri prises lavere enn 1 MRD, det er galskap nok i seg selv og en god grunn til å være kontrær når panikken styrer kursen, ikke fornuften.

Rent aksjeteknisk, og da med lengre briller enn 3 mnd, har vi kurven fra 2015 - 2016 som en god indikator på hvordan aksjen tidligere har respondert på voldsomme sell-off.

Så ja, for meg var holdningen at det kunne “only could go one way”, og med oppdateringen 1.april og kombinasjonen av et aktivt styre og CEO ble dette forsterket. Noen kalte det naiv haussing og at det var galskap å ikke selge seg all out på oppdateringen. Jeg mente det stikk motsatte, og står fortsatt inne for at vi så vidt bare har startet å se konturene av verdiene som skal synliggjøres gjennom utvidede inklusjonskriterier og dertil økt innrulleringshastighet, og thumbs up på interim.

Jeg tror vi får interim før utfallet av type C-møte, og i Radforsk for noen uker siden bekreftet analytiker at det NANO gjorde ved å rendyrke Paradigme var det riktige grepet å ta. Da skal det også gjenspeiles i aksjekursen før eller siden. Vi ser starten på dette nå, godt hjulpet av PHO som satte listen for troen på bransjen igjen ved å overtegne 6-gangen i emisjonen og deretter stige påfølgende dag. Det var prikken over I’n for å understreke momentumet i biotek og det faktum at norske selskaper viser selvtillit og besitter piper man får lyst til å være medeiere i.

4 Likes

Da aksjenb lå på 10 kr fremholdt jeg hvor absurd kursen var hvis man f.eks. legger risk/reward til grunn. Ihvertfall i mine øyne var det da omtrent like sannsynlig at man kunne tjene 100 kr som at man kunne tape 10 kr pr aksje. Det forteller vel alt om at kursen levde sitt eget liv uten forankring i virkeligheten.

1 Like

Var vel bare et spørsmål om tid: (Hvorfor har jeg ikke fanget opp denne før?)

https://www.nature.com/articles/s41408-020-0292-7

Hva tenker du?

Altså at flere betydelige aktører blir engasjert i CD37 som mål. Dette kan både være negativt for NANO i kraft av at det blir et enda mer crowded field, men kan også være positivt fordi det kan bety at patentporteføljen får en synliggjort verdi.

Litt sånn Elkjøp og Power ved siden av hverandre på kjøpesenteret, drar opp totalmarkedet.