Det hadde vært interessant å se hva som er netto handelsvolum i aksjen foruten den algo-traderen som herjer i aksjen. Nå har jeg fulgt med handelen konstant siste 20 minuttene, og traderen kjører aksjen opp og ned med sine 750 poster hele tiden, men etter å ha passert 24,50 ett par ganger så legger den kjapt ut 11 - 15 000 aksjer på 24.50. Disse blir plukket på noen sekunder hver gang.
Jeg tror hensikten er å skape inntrykk av at det er mye volum i aksjen om dagen og at det er helt “legitimt” å selge her; det er tross alt mye volum som går
Jeg tolker mønsteret som swapping frem og tilbake i en algo-trader som kjøper og selger av seg selv, Den prøver febrilsk å finne andre selgere i boka, og man ser på kursbevegelsene de siste dagene med oppgang fra 17 til 24 kroner at det er nesten ikke netto aksjer å få tak i. Ergo løper den etter hver eneste dag, og med fravær av selgere stiger naturlig nok kursen betydelig.
Jeg gjentar meg selv fra i går; dette ser fortsatt eksplosivt ut, og det er noen som støvsuger om dagen som prøver alle triks i boka for å skape inntrykk av mye volum i aksjen.
Og da er vi over 25 kroner, og jeg blir ikke overrasket om den løper en krone / halvannen til i løpet av ettermiddagen.