Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Må bare si jeg er relativ fersk aksjonær i Nano. Har dog tradet den endel før den siste bratte nedturen ifbm Covid-19 kom.
Selskapet har tapt ca. 100mill de siste kvartalene, det er iverksatt kostnadskutt, kan man forvente å se effekt av det allerede i q1?
Ved utgangen av 2019 hadde selskapet drøyt 470 mill i cashbeholdning. Det er grunn til å anta at denne er redusert til under 400 mill ved q1. Med kostnadskutt innført kan man kanskje anta at ny emisjon ikke vil komme før på slutten av året eller starten av 2021?
På slide 20 av q4 presentasjonen har man listet opp målene for H1 2020 og framover, hva forventer dere på kort og mellomlang sikt ift dette?

Mye synsing og spørsmål fra en som er fersk i selskapet, men har virkelig tro på Betalutin og akter nå å sitte med en stund i aksjen.

1 Like

Er vel egentlig litt spent på hvordan kostnadsutviklingen har vært. Har vel visse forventninger om at den lave aktiviteten i forbindelse med Corona-epidemien har ført til noe lavere utgifter på bred front. Har vel ikke vært luftet noen større forventninger i den retning, så anser dette som en mulighet for et pluss i margen uten noen tilsvarende nedside ved at man har fått kuttet mindre enn forventet.

Kuttene vil være tydelige i Q2. De store endringene for selskapet ble meldt 1. april.

Det var vel også nevnt fra Tone på Q4-presentasjonen at de regnet med å fortsette med samme pengebruk i Q1:

The burn will be approximately the same as we have as today.

Så jeg tror ikke nødvendigvis vi får se så mye reduksjon i Q1, men jeg tror det blir store endringer for Q2.

2 Likes

Selskapet vil nok være betydelig påvirket av valutaeffekter. Kostnadene og derav cashbeholdningen er i stor grad i euro og dollar, som begge styrket seg kraftig i q1. Kostnadene i NOK(alt annet likt) øker, men dette skal over tid oppveies av en valutagevinster. Viktig å være obs på når dere skummer gjennom rapporten tirsdag morgen! Det kan fort se småstygt ut ved første blikk (med mindre de anvender hedge accounting).

1 Like

Garanterer børsmelding kl 7 tirsdag

Ja - q2.

Gikk litt vel fort der ja @TheObserver

2 Likes

Nei, vi kan vel ta med oss Q1 før vi tar Q2 :wink:

Jeg gleder meg mer til Q2 enn Q1 @sparkonge, og skulle gjerne sett at vi nå var 3 mnd frem i tid med den ønskede newsflowen innfridd av selskapet i mellomtiden.

1. Utvidede inklusjonskriterier innvilget av FDA
  2. Interim passert
  3. Archer 2.cohort ferdig rekruttert
  4. Inngått partneravtale med … for utvikling og fremtidig salg av Betalutin ex USA, upfront 200 MUSD og milestones + royalties

Mei Pharma fikk halvparten av dette i upfront for en mnd siden med ME-401, som er minst like langt i utviklingsløpet som Betalutin. Ser ingen grunn til at Betalutin skal klare en så mye bedre deal

1 Like

Like langt ja, men hva med potensialet for bruk av Betalutin i andre indikasjoner og kombinasjon, stiller ME-401 like sterkt der? Hva med one-shot behandlingen og bivirkninger?

Betalutin er ennå ikke godkjent, men med den gode effekten og ikke minst utrolige milde behandlingsformen og QoL underveis vil jeg tro at både leger og pasienter vil foretrekke Betalutin fremfor andre kandidater når den tid kommer (slutten av 2021?).
Det bør gir økt volum foran konkurrentene.

2 Likes

Enn så lenge så vil nok leger og mange pasienter foretrekke piller dessverre. Men håpet er jo at flere leger skal få opp øynene for RIT.

Tja, døm selv

1 Like

Okey, vi får svelge en 100 MUSD-deal og så får de kjøre opp tempoet på Archer og MZL når kapitalsituasjonen tillater det.

Jeg tror mange sammen med sine leger vil gjøre et bevisst valg og falle ned på at en sprøyte og en mnd med lette bivirkninger er å anse som attraktivt
Så jeg tror nok argumentet med at Betalutin er perfekt i en kombinasjon (eller alene) pga forbigående, milde bivirkninger, det at innen cd-37 er det tynt med kandidater å konkurrere mot og gulroten oppregulering av cd-20 vil gjøre Betalutin veldig lønnsom/attraktivt på sikt.
Har forresten Mei hatt interrimavlesning fra sin pivotalstudie…? Det er jo et viktig datapunkt ift hva slags avtale man kan forvente seg… Større konkurranse innen Pi3k-hemmere er det vel også…

4 Likes

Ikke direkte sammenlignbart. Forbeholdet i meis avtale var at de selv beholdt all revenue i us. Ink. Us blir nok dealen langt bedre.

De ligger forøvrig bak Betalutin i utviklingsløpet, om enn hårfint.

Ingen data enda. Ved vellykket interim i paradigme er mye av usikkerheten knyttet til effekt tatt ut, og følgelig bør premiumen ligge høyere. Forøvrig helt utrolig at vi er uker unna interim uten at investorene våkner. Vi snakker om en massiv derisking og en døråpner mot godkjenning og verdi.

Og det er riktig som du sier at konkurransen i pi3k-feltet er langt større.

1 Like

Ser ikke sånn ut, oppdatert 7 mai i år

Estimated Primary Completion Date : December 2020

These new data evaluating patients on an intermittent dosing schedule of ME-401 show that treatment was generally well tolerated with an 83% overall response rate in patients with relapsed or refractory (r/r) follicular lymphoma (FL) (n=36). These results will be featured in a poster discussion at the American Society of Clinical Oncology (ASCO) 2020 Virtual Scientific Program on May 29-31.

https://edition.cnn.com/business/newsfeeds/prnewswire/202005131700PR_NEWS_USPR_____LA06082.html

Feil. Ved kvartalsrapport i februar guidet de å være ferdig med sitt pivotale studie nå i sommer. Dette var pre covid-19, men anyways. Et hav foran Betalutin :wink:

Mei har ikke hatt interimavlesing og kommer nok ikke til å ha det da de nærmer seg ferdig rekruttert. Tror ikke interimavlesing i et lite pivotalstudie som nano og mei kjører egentlig er så vanlig… konkurranse blant Pi3k ja, men Mei er best in class blant disse :slight_smile:

Grunnen til at Nano kjører interim er vel at de har to doser, eller?

Dette er data fra sekkestudien, deres lymrit om du vil. Ikke fra pivotalstudiet. De var også langt seinere igang med oppstart av sitt studie.