Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det spiller liten rolle, de guider på fullført rekruttering i år .

Ja, det er vel sant. For å se om det er uetisk å gi den ene over den andre. Gir mening.

I siste pres fra april guider de h2, med covidforbehold. Blir imponert om det holder med tanke på når de startet opp.

Ja, Mei og Nano ligger ganske likt an, ser det ut for… Tror dog det er rom for begge innen denne indikasjonen. Og dersom noen velger den ene først, så velger de kanskje den andre i neste omgang. Jeg tror ihvertfall ikke noe på at utfallet er binært at en av dem må gå dukken og en av dem blir suksess, som enkelte innlegg kan gi inntrykk av her på småpraten…

Blir uansett veldig spennende å se utfallet av FDA-møtet i sommer – der er det svært utfallsrom, tenker jeg… Alt fra at studien endres pga overbevisende resultater og blir anbefalt å søke AA, via endrede inklusjonskriterier som korter ned tidsløpet, til at nano må fullføre studien uten noen korrigeringer (med hva det måtte medføre av tidsbruk/økonomiske forpliktelser) er vel mulige… Ender vel nærmest det midterste alternativet, tror jeg.

1 Like

De oppdaterte clinicaltrials.gov 7 mai, der sier de desember 2020

Tja. Ettersom de guidet sommer2020 i februar, tenker jeg de skal klare h2 ganske greit. Der er det værre med nano

1 Like

Har stått desember 2020 der hele tiden mener jeg

Stemmer. At de oppdaterer sites på clinicaltrials er ikke synonymt med opprettholdt guiding.

Ja, det har i alle fall stått desember 2020 siden 2018.
7. mai oppdaterte de kun locations.

Det vet vi vel ikke egentlig. Tipper det er en delgrunn, men også at de vil ha bekreftelse gjennom interrim for å være forberedt på og “lande på markedet løpende” dersom interrim bekrefter forhåndsbestemte kriterier… Tipper jeg…

Forøvrig ingen voldsom effekt av å kombinere mei med rituximab. Spesielt på cr-fronten tror jeg de ligger noen steg bak, samtidig som dor enda er uavklart.

3 Likes

The overall response rate in 36 patients with r/r FL was 83%, with 22% achieving a complete response.

Er vel innenfor det der

(Han snakker vel om i kombinasjon med Rituximab…?)

Ja, også for kombinasjonsbehandlig. I tillegg hadde rundt halvparten av pasientene kun hatt 1 tidligere behandling. Finner ingen info om alder på populasjonen, greit å se dataene i kontekst.

Også interessante data fra cll hvor monobehandling ga høyere effekt enn i kombinasjon med rit.

4 Likes

Det nærmer seg interimavlesning med stormskritt og markedet ser ikke ut til å ha forstått viktigheten av hva denne kan bety for nano. Her er hva Algeta-veteranene fortalte når de gjestet Radium. Til ettertanke…

«Du kan aldri forespeile. Du kan drømme. Det var en planlagt interimavlesning i alzyncastudien som den het. En tradisjonell fase 3 studie, bygget ganske likt som den fase 2 studien vi hadde. Så skulle idmc gjøre en rutinemessig avlesning av sikkerhet osv som de har gjort mange ganger i løpet av studien, men også gjøre en ublindet kikk på resultatene av studien og endepunktet som var overlevelse - overall survival. Og dette var under ascomøtet i 2011 i Chicago og vi skulle få komme inn i møtet og høre resultatet når det forelå. Vi satt utpå gangen der i timesvis og ventet så det var spennende. Og vi visste jo at det foregikk noe der inne. Medlemmer kom inn og ut og gikk på toalettet og tilbake med stramme ansikter så vi visste jo ikke hvordan det gikk før vi kom inn. Så kom vi inn der også begynte de å snakke om safety, at den var ok. Så tenkte vi «kom igjen da, kom igjen da!». Da var det italiensk formann der: «and when it comes to the primary endpoint… you have reached it!» Så det var litt av et øyeblikk etter å ha holdt på med dette her i ti år. Når du får dommen.»

5 Likes

Jeg er ikke karen som maser om innside kjøp, men hadde ikke klaget hvis det kom etterhvert… Vi har jo tross alt fått et nytt team :sweat_smile:

edit: jeg er vist den karen

1 Like

Passende spm til q1 pres det vel?

Det er ikke helt sammenlignbart, for her fikk jo Algeta forelagt et større datasett som viste at Xofigo var bedre enn SoC.
Nano sin interim må vel bare passere en ORR på 40-45% og ha godkjent safety, og det forventer vel alle at de klarer, ref Lymrit 37-01.

Vet ikke hva folk forventer av 20/100, men jeg tror de går videre med begge armene til målgang.

1 Like

Det samme gjaldt vel for Algeta som hadde kjørt et enda større studie i forkant.

Essensen i det er at man får data fra selve registreringsstudien som gir tommel opp eller ned for godkjenning. Å underspille verdien av dette punktet mot slutten av mållinja tror jeg er en stor feilslutning.

Men tror ikke man skal overspille det heller.

I tilfelle Algeta fikk de svar på et mye større datasett enn det de hadde fra før, det var et skikkelig godkjenningstempel! Nano kjører interim på 50 ish, uten kontrollarm.

Men et viktig aspekt er at en eventuell partner kan få kikke på data som foreligger.