Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Mange som skulle doble pengene før sommeren og som dumper aksjene sine nå. Men det er ikke lenge til august - trolig skjer det store endringer her i forbindelse med interimavlesning.

1 Like

Dette er nok en overreaksjon, mye som flyttes fra helse til andre sektorer vil jeg tro.

Men dagens seanse var litt typisk for dette selskapet dessverre. Når en ceo coiner et år fram i tid som “unsexy”, så inviterer det vel ikke akkurat til en gunstig aksjekurs før en emisjon.

Ser ikke at dette har forrandret seg riktig enda.

Fremgang i studiene er alt for dette skadeskutte selskapet. Uavhengig av covid19 situasjonen så kommer markedet til å reagere negativt helt til ledelsen klarer å gjøre noe med sneglefarten.

Dum som jeg er så sitter jeg på mine aksjer enda, fått snittet meg godt ned på 30 tallet. Betalutin er fremtidens medisin og denne nye slanke ledelsen har fortsatt mulighet for å snu dette rundt. Skal sies at jeg hadde troen på Bravo også, så dette kan brått gå til helvete hvis jeg tar feil igien. Synd for pasientene som kan leve sitt liv hjemme etter en behandling og synd for min investering :japanese_ogre:

5 Likes

Nedsalg dagen før kvartalspresentasjoner har vært en sikker “vinner” så langt jeg kan huske…

Noen som tar utfordringen på å regne ut følgende handels strategi:

Kjøp Nano nøyaktig midt mellom kvartalspresentasjonene, og selg dagen før. Repeter øvelsen fra 2015 til i dag (det vil si 20 kjøp, 20 salg).

DnB opprettholder kjøpsanbefaling og kursmål på 30.

Utdrag fra dagens analyse:
We expect updated timelines following an FDA response in mid-2020. With 51 patients (out of 130 planned for the PARADIGME trial) recruited to date, we find it highly unlikely that the company will be able to complete recruitment before year-end. As a result, we expect management to update the timelines for recruitment and completion of the PARADIGME trial during Q3 (after the FDA feedback).

Cost cuts initiated to extend financial runway. Nordic Nanovector has taken a number of steps to preserve cash and extend its financial runway into 2021 – however, we believe most will have an impact in H2 this year. The plan is to lower annual costs by cNOK35m with full effect from 2021, although given the cash burn rate and the company’s financial position, we estimate it will need to raise new capital by the end of this year, or at the latest early-2021.

BUY and NOK30 target price reiterated. We have raised our 2020 cost estimates for this year after factoring in some one-off expenses in Q1 and Q2, but lowered our 2021 and 2022 forecasts. The company needs to regain investors’ trust in the development timeline; hence, we believe communication after the FDA’s feedback will be important for the share price performance.

2 Likes

La også merke til styreformann svar Ang di midlertidige stillingene, hva tenkes rundt det med ikke gjøre di faste” .

Ja det kan man lure på!

En rent spekulativ idé er at Lars Nieba, som mangeårig ansatt i en høy stilling i Bayer er “utlånt” av Bayer, før de kjøper Nano.

Nano vil passe som hånd i hanske for Bayer. Håndtering, forsendelse og produksjon av radioaktive stoffer, samt kunder vil kunne samordnes direkte med Algetas virksomhet. Bayer vil ha store synergieffekter av å overta Nano. De venter vel som oss på interimsresultatene.

Mao trengs ikke noen utnevnelse av ny leder.

3 Likes

De sa ordrett at de var på utkikk etter fast Ceo, men at det ikke var høyest prioritert

2 Likes

I realiteten fungere Lars N. så bra i sin kombinerte stilling, at det ikke har noen hensikt med nok en kostnadsdriver i ledelsen. Så argumentasjonen virker ikke helt troverdig, men kan være vikarierende for en Bayerplan.

1 Like

Hadde trodd/håpet hans stillingsbetegnelse ble endret fra interim, hadde i det minste skapt noe stabilitet

Ja, jeg ble sjokkert og solgte meg ut fort som faen. Håpet på utbytte jeg nå.

1 Like

Jeg noterer mig personligt at 20,00 (endnu engang) viste styrke og “buy the rumor, sell the news” fortsat er strategien for mange tradere på OSE; uanset hvordan man vender og drejer det, må mange aktier have skiftet hænder i dag og i mangel af frisk kaffegrums eller teblade til rådighed har markedet signaleret et grundlæggende ønske om højere kurser … det bliver interessant at se den videre kursudvikling, men personligt vil jeg se priser under 20,00 som en yderligere købsmulighed (fik napp på en god post @ 19,80 i dag i tillæg til ditto @ 20,02).

Hvad angår fremlæggelsen af dagens kvartalspræsentation kunne jeg ønske mig en bedre energi og uagtet at COVID-19 fortsat spiller en rolle, må det være muligt for ledelsen at stå frem på kamera.

På mitt direkte spørsmål om dette:

• Er det 3 el 6 i c2:
    Svar: 5 var rekruttert, en ut. 2 gjenstår

(Ellers hørte jeg feil, var ikke like lett å høre/ oppfatte Lars hele tiden)

3 Likes

Får ikke noe positiv drahjelp i markedet etter en sånn energiløs presentasjon dessverre :yawning_face:

2 Likes

Hvis du hadde kjøpt “en god post” hver gang du har skrevet det her inne så hadde du definitivt vært på top 10 aksjonærliste.
Kan du ikke bare droppe slikt vrøvl?

7 Likes

Det skal stemme det. Så det trengs to, så får vi totalt tall på 9. Så må vi bare krysse fingrene for at de 6 nye følger samme spor som de tre før dem.

Hvor mye av porteføljen / formuen din er nano egentlig? Snakker vi kjøpe opp fra 5 til 7%?

1 Like

Alt er vel relativt, og å snakke om tall og volum unngår jeg konsekvent fordi det er vel ikke av interesse. Jeg har gjort det enkelt for meg selv, har aldri mer enn 10 % av finansielle investeringer i enkeltaksjer på OSE. Av det utgjør NANO nå 40 %, jeg er åpen for at det til syvende og sist kan bli 50 %. Etter det handler jeg ikke mer :wink:

2 Likes

Godt nok svar det, var ikke ute etter beløp eller volum

Hørte gjennom webcasten på ny nå. Synes ikke det var så mye nytt her.

De har tydeligvis hatt et møte/samtaler med FDA, briefing book er sendt og de forventer svar ila juni/juli. Det er positivt at det er progresjon her. Merker meg også at de tydeligvis har hatt dette møtet i god tid før fristen på 75 dager. Vi får nok en oppdatering kort tid etter at FDA har gitt sin tilbakemelding - trolig ila juli eller begynnelsen av august. Så kommer interim og oppdatering vedr. de to armene i august.

Synes fallet i dag er en overreaksjon. Kortsiktige investorer skal ut, og andre er avventende med å gjøre noe. I tillegg faller biotech-indeksen generelt og vi får et betydelig salgspress.

FL utvikler seg langsomt og vi får forhåpentligvis en ketchup-effekt når rekrutteringen kommer i gang igjen. På toppen av dette kan de ta ta inn pasienter innen MZL. Her kan det bygges en pipe med pasienter allerede nå - disse pasientene har få alternativer.

1 Like

Nei dette stemmer ikke. LN avsluttet med at de ville totalt ha 6 pasienter i Archer-1 når de siste 2 var rekruttert.

Kohort 1: Ferdig: 3 pasienter med 100% CR

Kohort 2: I arbeid 3 pasienter skulle rekrutteres. 2 er rekruttert, men den ene ble ansett ikke kvalifisert. Det trengs derfor to nye inklusjoner.

Totalt i Kohort 1 og 2 tilsammen rekrutteres 6 pasienter.

Hvorfor dette har tatt “uendelig” lang tid ble det dessverre ikke spurt om, men kan muligens ha sammenheng med pasienten som ikke kvalifiserte. Mulig de måtte endre på inklusjonskriteriene noe, og at det har tatt tid?