Veldig fin oversikt.
Husk at følgende ble meldt ved Covid-19-oppdateringen:
“Board of Directors will voluntarily reduce its fee by 20%”.
Mulig dette påvirker vurderingen av andelen cash av total godtgjørelse.
Veldig fin oversikt.
Husk at følgende ble meldt ved Covid-19-oppdateringen:
“Board of Directors will voluntarily reduce its fee by 20%”.
Mulig dette påvirker vurderingen av andelen cash av total godtgjørelse.
Tror ikke man skal legge så mye vekt på dette egentlig. Vet ikke hva styremedlemmene har av andre «jobber» men å låse all inntekt opp i RSU’er hadde nok ikke jeg gjort heller.
Hva som ligger til grunn for avgjørelsene for hvert styremedlem er selvfølgelig umulig å si noe om. Man kan spekulere om man vil, men det står jeg over, men tallene selv sier følgende:
Styreleders RSU andel går fra maksimum(Ludvik) til minimum(Jan) i perioden
Den generelle tendensen er at styremedlemmer tror på høyere kurs, jo høyere strikekursen er, og tror på lavere kurs jo lavere strikekursen er
Selv med en halvering av strikekurs fra 2019 til 2020 ser man kun en økning fra 43% til 48% av styremedlemmers ønske å motta PSUer.
Jeg har kun klart å finne negative sider ved tabellen, er det noen viktige positive sider som jeg overser?
Jaja da er det 19% opp til toppen fra mandag etter FT-melding…
Utvalget her er jo lite og det har skjedd til dels store utskiftninger i styret, så jeg ville ikke trukket noen beslutninger basert på dette.
Det positive er vel at Hilde sitter med 100% RSUs. Det negative er at Egberts har redusert, men det trenger ikke å reflektere annet enn at kursen er lavere, og risikoen/oppsiden er høyere.
Man må jobbe med det man har, men absolutt enig, utvalget er lite.
Ikke sikker på hvordan utskiftningene påvirker.
En annen ting jeg kunne fremheve angående styrelederne er at Ludvik eier 126 000 aksjer, Jan eier 0.
Absolutt interessant, men tviler på man kan trekke de store konklusjonene ut ifra denne oversikten!
Er det noe så fundamentalt feil med meg som velger å gå god for dette selskapet. Aldri gått så mange runder med meg selv angående en investering tidligere.
Merkelig hvor lite tiltro de har fra markedet.
Jan?! får du ikke skattepenger før i september?!
Himmels og himmels. Blir aldri klok på bevegelsene i denne aksjen.
Fra artikkelen:
“Food and Drug Administration (FDA) har det viktigste fast track-programmet siden det amerikanske markedet er det største markedet for legemiddel.
I fjor godkjente de bare 29 legemiddel for fast track-behandling.”
Det sier kanskje litt om at det nok henger høyt med to Fast Track-designasjoner på et og samme legemiddel
FDA ser nok et stort behov for Betalutin når det innvilges 2 fast track - og det borger for at det vil kunne selge en del også etter mitt syn.
Det behøves nok noe voksenopplæring på Oslo Børs. Og den artikkelen er vel omtrent å regne som det. Så får vi håpe at de har lært noe til i morgen…
Hvor mye cash trenger NANO ca til mulig innvilget AA? Ca 500mill?
Da har sell-on news og nervøsiteten lagt seg håper jeg
fint at den flyttet litt på seg idag, synd at det er såpass lite volum. Jeg håper og gleder meg til det løsner for NANO og da oss som aksjonærer.
tvi tvi.
Denne artikkelen er ikke relatert til Nano, men der står det litt om hva rolling review kan innebære – Rolling Review er jo noe som følger med Fast Track designasjonene som jo Betalutin har fått for både FL og MZL.
"Tuvendal forklarer at det stadig kommer inn flere resultater, men at de som foreligger nå er nok til å fatte en avgjørelse.
" - At vi nå har valgt å godkjenne legemiddelet er primært på grunn av den amerikanske studien. Dette er en såkalt «rolling review», som betyr at vi henter inn og gjennomgår data så snart det er tilgjengelig. Men fra den amerikanske studien var det tilstrekkelig med resultater til å lande på at Remdesivir hadde en positiv nytterisiko. Altså at nytten for disse pasientene overgår risikoen."
Om det er helt slik det blir framstilt i dagbladet erjeg usikker på, men man får ihv en pekepinn på at rolling review kan gi litt raskere vei fram.
Tolker jeg det rett når EMA MZL positive opinion nå er gitt ODD?
I så fall, blir det vek ny melding i morgen på positive opinion adoption
Vet ikke om de egentlig meldte dette ifbm Fast track meldingen, så usikker på om det kommer egen børsmelding på det…
Dette kan du finne i Fast track-meldingen:
“Betalutin® has received Orphan Drug Designation in the European Union for the
treatment of MZL and has applied for the equivalent designation in the US.”
DnB har ikke kommet med noen oppdatering etter siste tids gode nyheter i Nano. De hadde kursmål 30 kr. 26. mai.
Hva skrev mr. Ling så da, og hvordan stiller Dnbs analyse seg i forhold til utviklingen etter 26. mai:
DnB: Feedback from FDA type-C meeting expected in June/July.
NANO:- den kan tikkes av LEVERT in TIME!
DnB: The company has been in contact with the FDA to propose changes to the inclusion criteria in the PARADIGME trial to speed up recruitment. It expects feedback in June/July, and said the proposed changes could be implemented (if approved) 2–3 months after that.
NANO:- vil bli gjennomført, samtidig som de fortsetter parallelt med rekruttering. Bra! Her blir det ikke noen pause! ”The amendments have been approved, the company will continue to enrol patients under the existing protocol.”
DnB: We expect updated timelines following an FDA response in mid-2020. With 51 patients (out of 130 planned for the PARADIGME trial) recruited to date, we find it highly unlikely that the company will be able to complete recruitment before year-end. As a result, we expect management to update the timelines for recruitment and completion of the PARADIGME trial during Q3 (after the FDA feedback).
NANO:- Oppdatert timeline kommer i august: During August, Nano will provide updated timelines for PARADIGME based on more clarity on the impact of COVID-19 and after the completion of the interim analysis.
DnB: Cost cuts initiated to extend financial runway. Nano has taken a number of steps to preserve cash and extend its financial runway into 2021 – however, we believe most will have an impact in H2 this year. The plan is to lower annual costs by cNOK35m with full effect from 2021, although given the cash burn rate and the company’s financial position, we estimate it will need to raise new capital by the end of this year, or at the latest early-2021.
DnB: BUY and NOK30 target price reiterated. We have raised our 2020 cost estimates for this year after factoring in some one off expenses in Q1 and Q2, but lowered our 2021 and 2022 forecasts. The company needs to regain investors’ trust in the development timeline; hence, we believe communication after the FDA’s feedback will be important for the share price performance.
DNB har ikke fått med seg flg:
Nano: One of the measures to improve the recruitment rate into PARADIGME is to allow for FL patients who have undergone stem cell transplant (SCT) to be included in the trial. In some countries, for example UK, Italy, Turkey, Israel and Spain, SCT is frequently used for treating R/R FL and patients who have had a SCT make up the majority of 3L FL patients
Dette er en meget stor gruppe pasienter som tidligere ikke har kunnet tas inn! Her kan Nano oppnå en akselerert inklusjon. Den vil kunne komme overraskende kjapt!
DnB sier heller ikke noe om at Nano kan strømlinjeforme Paradigme ut fra interimresultatene, som snart foreligger. Det vil bli meget spennende, og kan bidra til en raskere gjennomføring frem mot godkjennelse av paradigme enn vi har oversikt over nå. Nanos leder for klinisk komité skriver: ”We are confident that the protocol amendments the company is implementing to expand the eligible pool of FL patients will SIGNIFICANTLY INCREASE the rate of enrolment into PARADIGME."
Var vel ikke helt det de sa, tror de egentlig sa dette om en stokker litt om på setningen:
The majority of 3L FL patients in some countries, for example UK, Italy, Turkey, Israel and Spain, (which represent 40 of the 91 hospitals currently recruiting for the study.)
(Men var litt Trump tendenser over den frasen, kunne tolkes på 2 måter potensielt, vet ikke hva som er vitsen med å snakke som Trump, med mindre en har samme mål som Trump da )