Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Vi får vente til Betalutin får tilsvarende n = 63 i MZL som Ibrutinib fikk godkjennelse på med ORR = 46 % og CR = 3%.

Men de n = 9 for Betalutin med ORR = 78 % og CR = 44 % i MZL er uansett meget sterkt til sammenligning (og dette ser selvfølgelig EMA og FDA også).

3 Likes

Kjenner at jeg er ganske strekt i tolmodigheten ift nano. At de ikke har klart å få til noe godkjenninger av dette er ett mysterium. For eks satsa de knallhardt på dlbcl når de kunne satsa på mzl og vært godkjent der nå. Og hva skjedde med dlbcl resultatene? Men jeg har fremdeles troa på en partneravtale før høsten setter inn…

Vi er jo mange som ønsker at de heller hadde gått for MZL nå i ettertid, men det blir veldig etterpåklokskap.

Tenk om DLBCL-studiet hadde vist at Betalutin var like potent mot aggressivt lymfom som det er mot indolent?

Men at R/R DLBCL pasienter har tap av CD37 har vi vist siden 2016, så derfor har jeg mfl fryktet at det ikke var mye håp for Betalutin i denne indikasjonen. Så uenig med deg at det nødvendigvis er etterpåklokskap.

CD37 loss is an important risk factor for R-CHOP resistance in both GCB- and ABC-DLBCL

1 Like

Ja de snakka om noen linjer med dlbcl som funka… mens i mzl er jo potensiale åpenbart. Virka jo som gambling uten at vi helt vet logikken til forskerne. Deburde jo gått for det med mest respons mens jeg har en følelse av at Costa var stormannsgal

Potensialet i MZL var vel ikke like åpenbart på det beslutningstidspunktet.

Katastrofen her er valg og strategier knyttet til hovedstudiet.
Med rett prosedyre her hadde vi vært godkjent for 3L FL.
Det er vi ikke, og alt annet er underordnet.

Når pengene kommer, selskapet reprises/ selges, partner, whatever, så finnes det såpass sterke ting i pipen at det kan bli virkelig spennende.
Men før gullkalven er støpt er alt annet blitt forstyrrelser.

Dette er nå håndtert på eneste riktige måte, og dessverre innebærer det forsinkelser.
Vi må bok fremdeles se ett år frem før vi begynner å nærme oss materialisering.

4 Likes

Enig med du, husker vi diskuterte dette her inne og i chatten at MZL var det man burde fokusere på. Motargumentet da var vel at pasientpopulasjonen var for lav i subsettet til å konkludere med at det var verdt å satse på.

For lav? 18% av alle tilfeller av NHL

Marginal zone lymphoma (MZL) is a group of indolent (slow growing) NHL B-cell lymphomas, which account for approximately eight percent of all NHL cases.

Når det står eight percent, så er ikke det 18, men 8 %.
Eight er åtte på storbrittansk :wink::sweat_smile:

2 Likes

Går fort i svingene innimellom!:wink:

Men 8% er fortsatt et betydelig antall pasienter av totalvolumet på ca 100k årlige tilfeller av NHL

Hei
Jeg er nanoaksjonær og har vært det siden 2015 . Ikke få timer man har brukt på dette vekslende mellom håp og gremmelse.
Mn mitt spm e litt generelt og håper at noen kan svare her vedr aksjsesparekonto .
Hvis jeg feks har 20000 aksjer som står i minus og velger å selge 10000 stk nå. Får jeg da fradraget på skatten neste år eller er jeg nødt til å avslutte kontoen for å få fradraget ?
Hvordan er dette ?

Mener på at du må stenge ned hele kontoen

Om du selger halvparten, og tar ut av konto nå, så får du ikke skattefradrag, med mindre innskuddet ditt har mer enn halvert seg.

Om du vil ha maks skattefradrag, så må du selge alt, og ta pengene ut av kontoen.

Om du så oppretter en ny ASK, og kjøper opp igjen aksjene du solgte, (gitt at prisen er den samme), så får du penger igjen på skatten neste år, men må skatte mer av eventuelt overskudd på det nye innskuddet nå du tar det ut av kontoen.

Du kan jo låne de bort til en god venn for noen usle kroner.
Folketrygfiendefondet driver jo med den slags for knapper og glansbilder

1 Like

Hei @Volum!
Jeg er også Nanoaksjonær men har klart å være Nanofri siden 19 Mars i år.

:joy:

5 Likes

Kommer man høyt opp på Tekspert listen hvis alle klikkene er bæsjer, klovneansikt og sånne ting :joy::joy::joy:

3 Likes

Man kommer nok høyt på en eller annen liste ja, hvis man er konsekvent usaklig, som enkelte, som kanskje jobber med veiarbeid eller lignende? :sweat_smile:
Så får vi se hvor lenge denne får stå før moralpolitiet får kramper i rapporteringsfingrene :wink:

Jaja, uansett…

Dagene går folkens, og for en gangs skyld føler jeg at dagene jobber for oss, og ikke mot oss.
Jeg har en følelse av at høsten i Nano blir særdeles interessant, og at aug-des byr på litt av hvert.
Alt er selvsagt underordnet at Paradigme kommer på stell, men det er alldeles ikke utenkelig at de kan klare 1h21 tenker jeg.
Skulle søknad bli filet ila 21 så tror jeg vi er golden.

At andre morosaker dukker opp langs veien er helt naturlig.
Men altså, jeg har vært positiv før jeg :joy:
Det hjalp meg ikke da.

Regner med revised timeline i august vil peke oss i retning av ovennevnte, og at julenissen kommer med både Ash deltagelse og annet snadder.

Anyone?

10 Likes

Og hva skal de eventuelt kunne presentere på Ash da? Det er 3 uker til abstract deadline.

3 Likes

Hadde jo vært gull med interim presentasjon på en eller annen konferanse