Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Må herren velsigne Nordic nanovector med favør hos alle myndigheter og big pharma. Det ber jeg om idag. Må det lykkes for oss alle. Amen.

3 uker er ikke siste frist.
1 pasient i Archer er vel ingen umulighet?

Alldeles ikke gitt, men fullt mulig

3 Likes

Neivel. Når er siste frist da?

https://www.hematology.org/meetings/annual-meeting/2020-call-for-abstracts

The late-breaking abstracts submission site will open October 20, 2020 and will close October 28, 2020

1 Like

Tja, foreløpig 100% CR burde være mer enn nok til å åle seg gjennom vil jeg si.

Så om denne siste golden patient er på plass etterhvert, så burde nok det være en smal sak.
Men først må jo nålen i høystakken finnes, før man kan presse seg gjennom nåløyet…

Hadde vært moro hvertfall.

2 Likes

Det hadde vært moro med Archer—1 på ASH, men det fremstår for meg som et stort mysterium at det ikke skal gå an å rekruttere 6 pasienter på ett år gitt de perfekte resultatene på de 3 første pasientene. Og husk at de manglet 2 pasienter (inkludert 1 non-eligble) ihht uttalelse fra Nieba på Q1 den 26. Mai. Så gitt rekrutteringsprestasjonene til Nano, så skal det uhorvelig mye til for at de skal ha alle 9 pasientene klare med 3 mnd avlesning, også ‘late breaking’ tidsfristen 28. Oktober tatt i betraktning. Men det er jo alltids håp.

Har stor trua på veivalgene som tas av Nieba og Egberts da, bare så det er sagt. Jeg tror også de to er mer åpne for å få inn en partner tidligere i løpet enn Bravo, og etter at interrim er passert, så kan mye skje på partneringfronten (brura er jo pynta opp med MZL-ODD/FTD også nå).

1 Like

Ja stemmer, det var 2 ja…
Enig i at det virker vanskelig gitt historikken.

Ser ut til at det blir totalt 6 og ikke 9 pasienter.

Svar fra Malene hvor jeg spør om dette:

Many thanks for your mail and your continued support.

The Archer-1 study was primarily designed to measure the safety and tolerability of the Betalutin plus rituximab combination, and secondarily to capture preliminary data on its efficacy hence confirm in the clinical setting the synergistic effect which was earlier observed in preclinical models, so as to support a subsequent phase 3 study targeted to a 2L label extension. The study also included a series of immunological tests, the results of which may help elucidate the combined mechanism of action. There are three patients in a cohort. We stated at the Q1 that we are still missing two patients in cohort number two.

The recruitment of patients in the study, following the completion of the first cohort, has been slower than expected despite the good data from the first cohort. We are still behind the rationale for this combination, but has taken a decision to pause, after the first two cohorts when fully enrolled, to decide what is the best way forward, in particular regarding the clinical development strategy to secure a 2L FL label extension.

Have a good evening,

Malene

7 Likes

Fatter ikke hvorfor ikke det finnes pasienter til dette studiet. Sånn sett høres det veldig fornuftig ut å ta en pause etter 2. kohort, for noe må være veldig feil.

3 Likes

Ja, men hva kan det være?

Enkle behandling, lite bivirkninger, god effekt. Ser jo ut som noe alle ville ha lyst til å prøve ut.

Mest nærliggende forklaring må vel være at “ingen” vet om tilbudet.

50% av sites i UK, samme exclusion criteria som i Paradigme før forandring hva gjelder SCT. Tror det er noe av forklaringen men sannsynligvis ikke hele…

2 Likes

Dr Kolstad rekutterte minst 2 av pasientene i kohort 1 (begge i november 2018). “I know them both very well” sier han i presentasjonen på R&D- dagen 19. sept. I presentasjonen virker som om han har behandlet den tredje pasienten også (“Also the third pasient had a CR, but I cant show you all these PET-scans”). Den 21. Mai i fjor kom nyheten om at safety for 3 pasienter var OK, og at det kunne startes med behandling på neste kohort (40/15 + RTX). Dvs at den siste pasienten i kohort 1 sikkert var behandlet i Januar/Februar 2019. I kohort 2 på Archer-1 er det i tillegg til Kolstad på OUS, 5 andre siter som rekrutterer, 3 i UK, 1 i Tsjekkia og 1 i Polen (https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT03806179?term=archer-1&draw=2&rank=1)

Gitt 100 % CR, så burde det strengt tatt være mulig å rekruttere 6 pasienter på nå snart 14 måneder på 6 siter. Virker ikke akkurat som om det er lagt ned en veldig stor innsats for å få dette til. Mystiske greier. “Kun” Kolstad burde jo ha fått til dette på 14 måneder, men mulig han vil at andre siter også skal behandle, så ikke hele studien kun baseres på hans behandlinger/pasienter.

2 Likes

Et like stort mysterium, for meg, som rekrutteringshastigheten er hvorfor gode nyheter belønnes med omtrent 10% økning i kursen med påfølgende og ganske rask retur til et tidligere (fastbestemt?) lavere nivå. Man kan jo bli paranoid av mindre.

Noen meninger om dette temaet der ute?

Hvilken strategi er det de tenker på her? Hva er vel bedre enn å (fortsatt) påvise synergien mellom Betalutin og RTX som foreløpig har vist en CR på 100%? Dette gir jo i tillegg eventuelle kyniske behandlere mulighet til fortsatt å kunne gi RTX i lang tid etter at Betalutinskuddet er satt (og ta betalt for det)? Kan det være sånn at de ikke vil knytte oppreguleringen av CD20 som Betalutin gir til akkurat RTX, men også vise synergi med andre medisiner som baseres på CD20?

Et “long shot”, jeg vet, men kan det være andre krefter (et annet selskaps strategier/innvendinger) som kommer til syne her?

Holder seg på lav omsetning på en dag hvor andre sektorer går sterkt.

Det postitive er vel få på selgersiden. Personlig tror jeg på en liten sprett i løpet av uka.

Joe Biden Win kan føre til gode tider for helse (og “grønne” aksjer, men det er ikke relevant for denne tråden), men så var det hvilke selskaper som får det til da…

Jeg er helt sjokkert over dette og skjønner ikke at det er mulig. Så snart jeg så de 100% CR som tross alt kom på toppen av av noen av de mest spennende prekliniske data jeg har sett, så tok jeg det som en selvfølge at resten av studiet kom til å rekrutteres i høyt tempo.

Så feil kan man ta, og man lærer på nytt hver dag at man aldri kan ta noe for gitt.

En annen ting jeg ikke fatter:
Hvorfor skriker ikke NANO selv ut på twitter at de har fått fast track? Kunne vært lurt å sendt noen over fjellet til BergenBio og lært av dem?

image

5 Likes

Salg og markedsføring er ikke nåværende NANO ledelse sin styrke :grimacing:

2 Likes

De holder kortene ennå " tett " til brystet… :slight_smile:
Det er jo helt døtt mellom q presentasjonene dem holder . Så en Twitter konto kunne dem ha kostet på seg og som savepig skriver over, så kunne dem tatt litt lædom av andre selskaper.

Det har vært en uhorvelig lang reise :frowning:
Får bare håpe at vi får litt svar/bekreftelser nå utover høsten og frem til jul.

Hilsen en litt frustrert longposisjon…:slight_smile:

På den lyse side, så er det i dag bare 1,5 til 2,5 måneder til de virkelig kan ‘booste’ innrulleringen til PARADIGME.