Er det innafor å spør styreformann i hvilken grad rekruttering kan boostes? altså om de allerede har pasienter stående klare.
En kan vel spøre om hva en vil egentlig ? Men det er vel begrenset hva dem svarer på …?
Dette er noe av det verste jeg har hørt. Har trodd det var 6 pasienter i cohort 2 og syntes det var ille nok å mangle 2 etter et helt år jeg. Så de har rekruttert/behandlet 1 pasient i cohort 2 på et helt år? OMG. På 6 siter? Hva i alle dager kan være grunnen til dette?
De vil garantert svare utfyllende hvis noen sender en mail til Egbert.
Det eneste logiske jeg kan komme på er at big pharma gjør alt de kan for å rekruttere pasienter til deres studier og presser seg fram i køen… så Nano kommer alltid sist som minstemann. De presser til og med fram dårligere produkter.
Kjøpt og betalt for å gjøre og ikke gjøre er jeg overbevist om at foregår i stor skala. Skitne triks over hele fjøla. Det dreier seg om stor penger. Har BP egne studier, gjør de vel alt de kan for å skvise de små konkurrentene og trenere deres studier. De kommer alltid bakerst i køen. Å tro at dette foregår “fair and square” er naivt etter min mening. Mafia
Kan inklusjonskriteriene spille Archer-1 et puss, akkurat som d gjør i Paradigme?
Hvor ser du dette??? Jeg trodde ikke vi hadde innsyn i hvor pasientene for paradigme er rekruttert…?
Kan du dokumentere på noe som helst vis den påstanden…?
Kanskje ikke så rart ettersom det er et norsk selskap med en norsk PI (Kolstad).
Vel siden vi vet omtrent hvor mange som er rekruttert og behandlet i Norge (ca 4 i Archer) så er det dessverre ikke mange (om noen ) som er rekruttert andre steder. Fordelingen i Paradigme kan vi ikke anta noe om, annet enn at jeg personlig synes det er brukt uhorvelig mye penger på rekruttering som har hittil har frembragt svært få pasienter. Uansett hvor positiv jeg er til Betalutin så er dette et svært ubehagelig fakta.
Archer sin rekruttering sier jo ingenting og er ihv ikke påfallende ift hvor det rekrutteres…? Der startet man vel opp med kun rekruttering i Norge, for så å utvide litt ganske nylig… Men de har få klinikker utenom Norge som rekrutterer der og da er det ganske naturlig at det er i Norge de har hentet pasienter fram til nå…
For øvrig enig i det siste om pengebruk og dårlig rekruttering, men det er vel ikke akkurat noe som helst nytt i det
–> det som er nytt ift rekruttering er grepet om å endre inklusjonskriterier (med FDAs godkjent-stempel). Resultatet av dette vet vi ikke ennå, men det må jo ihv være lov å håpe at dette kan hjelpe på
–> og det viser en styreleder som etter 1 år i rollen er “hands-on” og gjør grep for å få skuta på rett kjøl igjen - og det synes jeg er positivt!
Det andre som er nytt er at Betalutin fikk Fast Track for en ny indikasjon.
–> fast track i 2 indikasjoner er ganske eksepsjonelt i norsk sammenheng, så tror FDA ser et stort behov for betalutin som et behandlingsalternativ alene evnt som del av en bredere behandling --> Derav også det store fokuset på safety fra Egberts og Nieba, nå i H1, som tilsier at betalutin kan inkluderes i de fleste behandlinger… (tenker jeg)
Gode presiseringer TyrionIV . Nå ser vi fremover!
Hvis det kan være noe i det Daywalker antyder over her så styrker det ideen om at de nå jobber med en partner som har mer muskler enn lille Nano til å få bedre innpass i test-køer.
Det jeg antyder i innlegget lenger opp, kan hverken jeg eller andre sånn uten videre bevise, men vet skjer.
Jeg har også titt og ofte lurt på hvorfor akkurat NANO skal være så attraktiv å shorte, nesten uansett kurs, over flere år? Om noen store med nesten utømmelige ressurser ønsker å skvise en liten konkurrent som NANO er det jo ganske enkelt. Skape litt Byråkratiske problemer, påse at selskapet ikke får nok pasienter til å fullføre studiene til fastsatt tid. Aksjekursen faller på dårlige nyheter, godt hjulpet av shortere. Selskapet får ikke hentet nok penger i emisjonene osv. Litt for mange merkelig ting har skjedd de 3 siste årene. Har litt vanskelig for å tro slagsiden på skuta bare skyldes tilfeldigheter eller dårlige valg av ledelsen.
Jeg beholder likevel troen på at ting løser seg med de nye grepene som er tatt, også at det dukker opp en partner som ønsker lille NANO sin teknologi. Vi har jo nettopp fått to eksepsjonelt gode meldinger, håper det fortsetter slik fremover
Bare for å spekulere videre med langskuddet mitt. Kan det hende at en tredjepart (potensiell partner) har insinuert at det hadde vært lurt av NANO å vente med Betalutin + RTX -komboen, og heller prioritere en kombo med en CPI (med fortsatt lang patenttid) med 2FL for øye? Ref det Arne Kolstad presenterte på R&D -dagen (i de røde boksene):
Og at det er her “the best way forward regarding the clinical development strategy to secure a 2L FL label extension” muligens ligger?
Føler det er grunnlag for å spekulere her gitt den (for meg i hvert fall) meget ulogiske beslutningen om å sette ARCHER-1 med 100 % CR på vent. Men hvem er det som har kjøpt et norsk biotekselskap en gang i tiden? I hvilket selskap var vår interim CEO VP og Strategic Product Lead tidiligere? Og hvem er det som har en konkurrerende CPI med AA i 3FL fra før?
Takk for deling. Stusser jo litt over hvorfor nano ikke får samme designasjon?
Det ses vel like mye på hva man kan gjøre for å få opp rekrutteringshastighet i Archer… Tipper mye av grunnen til at den settes på hold etter ferdig rekruttert kohort 2 ligger ift at man ikke kan fortsette dette løpet uten å få opp rekrutteringshastighet. Er nok litt endringer i inklusjonskriterier i fortsettelsen der også vil jeg tro. Ser ikke helt at de skulle bytte fra cd20 til en cpi ut fra de resultater som foreligger vi vet om…
MEN poenget ditt/spekulasjonen din med å samarbeide med Bayer (med en kombi for å demme opp for konkurransen innen bispcifics?) er jo litt fiffig, hmm…
–> Det har jo vært tatt opp også at de ser litt på muligheten for å bruke B som en konsoliderende behandling etter andre behandlinger blant annet med et hovedmål om å få PR til å bli CR… og dette sett i sammenheng med “evidence of immune activation” er jo spennende!
Det forsvant masse aksjer fra FTF på aksjonærlisten for Nano. Kan ikke se at det er shortet Nano .? Eller ser jeg feil ? Hvor har det i så fall blitt av aksjene til FTF ??
Gikk nok en del på rundt 24 på FT-mld og type-c-avklaring som de dekker inn her rundt 19-20 tipper jg… er nok bare det at ingen enkeltaktører er over 0,5 %…
går nok mer ut ved neste forsøk opp også…
Ftf er så billige å låne fra, så de ligger vel klare på shorter-kontoene slik at shorterne har tørt krutt klar til å stagge forsøk på å bryte motstandsnivåer…
Men er nyheten bra nok så vil kjøpsintereessen kunne ta oss gjennom motstandsnivå uansett… (f.eks partner med en del penger og milestones involvert)