Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

En partner vil transformere Nano totalt! Da kan ATH fort bli en realitet innen 12 mnd.

Denne delen av Nano er per i dag priset til nesten null, så hvis man får inn partner(penger), så vil nok denne delen alene kunne forsvare en prising på 2-3 mrd.
Ved neste emisjon tror jeg de vil hente penger til kliniske studier for Alpha37 også.

At Rituximab blir et rimeligere produkt er heller ingen bakdel for Betalutin(som ser ut som Rituximab sin perfekte følgesvenn)

Many are expected to be approved, which, in turn, should increase patient access to rituximab and thereby increase its use and distribution [1]. The availability of numerous rituximab biosimilars could ultimately achieve the overarching purpose of the BPCI.

https://innovation.cms.gov/innovation-models/bundled-payments

8 Likes

Ja, og interrim er en fenomenal derisker i så henseende. «After interrim we will be approached. No question about that» sitat Lars Nieba på conference call i våres, sitert fra minnet sånn noenlunde korrekt.

Der har du lagt på litt ekstra.

Tror ikke han sa «we will»:wink:

Hehe, jeg sitter på restaurant så hadde ikke mulighet til å finne det korrekt gjengitte sitatet. «We can/could», var vel kanskje det han sa.

2 Likes

Men når det er sagt så bør det ikke være overraskelse om de får med seg en partner på laget etterhvert. Tiden er jo overmoden for det.

Men om det blir interim som blir den utløsende faktoren der aner jeg ikke. Tenker Alpha37 og oppstart av kliniske forsøk der i 1H 2021 kan friste vel så mye for en potensiell partner.

2 Likes

Malene Brondberg, Nordic Nanovector ASA - VP of IR & Corporate Communications [18]

And in the same lane, are we reprioritizing towards partnership?

Lars Nieba, Nordic Nanovector ASA - Interim CEO & CTO [19]

I mean, no. I think our first goal is – really, since we are heavily believing in Betalutin, to really bring it on the market. I think the important point here is that we need to show our results. And I think we are in a pretty good position since we are on track with our interim analysis. And of course, if these data are very attractive, we might be approached, no question. So from that point, we are open to partnership, but our first goal is really all for you to really bring it to the market and do the return on investment by that.

8 Likes

Jeg er enig i at Alpha-37 er meget spennende og har et voldsomt potensial…,
men risikoen for et preklinisk produkt er adskillig større og jeg tror ikke det er noen tvil om at et Betalutin som er gjennom interrim og har tatt ut nesten all risiko (min vurdering) ift approval er det som frister mest for et BP i dag.

Betalutin vil kunne ha et bredt bruksområde mtp safety- og bivirkningsprofilen - og av den grunn kunne bli et perfekt supplement til de fleste behandlinger…
Jeg føler dette poenget nok er blitt underkommunisert her på tråden og det er et poeng som er ganske essensielt – ingen av de andre behandlingene under utvikling har den milde onetime-treatment-profilen som Betalutin (såvidt meg bekjent) - og det er ikke noe i veien for at ved godkjent medisin kjører man behandlingsløp med andre medisiner som supplementeres med Betalutin til slutt. (evnt som pre-treatment)
Jeg håper selskapet får litt større fokus på om denne muligheten er aktuell på presentasjoner fremover, gjerne som en forklaring på hvorfor de ser et betydelig marked for Betalutin selv med den sene inklusjonen i Paradigme og de “konkurrerende” produktene som er på vei.
Jeg mener jo at det har blitt tatt litt tak i allerede ettersom de har nevnt at de har fokus på muligheten for at Betalutin kan bli et supplement til annen behandling for å få PRs over til CRs --> og enda mer fokus på dette vil kunne åpne øynene til investorer ift potensialet i Betalutin, tror jeg.

Ps: Mener det var ordet “may” eller “might” Nieba brukte – “may be approached”

Edit: Åja, @hybrid var på den ballen :wink: - “so from that point we are open to partnership” er jo en god indikasjon på at noe kan skje på det punktet etter interrim, ja… :+1:t2:

3 Likes

Forøvrig er jo det lovende for Nano at 212Pb later å ha lav tox i mennesker, en stor derisk som ikke er mye nevnt her inne på TI.

Conclusion: 212Pb-octreotate therapy has shown a favorable safety profile at the current dose level. The full evaluation of the safety and clinical efficacy are still in progress. The high LET of decay products of 212Pb combined with the high SSTR-affinity of octreotate analog has the capacity to induce the irreversible damage of DNA in cancer cells and potentially improve the efficacy of this treatment over existing FDA approved options available for NETs patients.

http://jnm.snmjournals.org/content/60/supplement_1/559

5 Likes

Hva er aksjen verd om vi får godkjent Paradigme?
100,200,300?

1 Like

Det er vanskelig å vite.
Hva selskapet er verdt, over tid er en ting, hva aksjen blir verdt i en kortere timeframe er vanskelig å forutse.

At nano går flere hundre prosent på kort tid ved godkjenning er trolig, men hvis de samtidig lander en partner så resten av pipen kan realiseres ville det vært å foretrekke.

Hva er din kursmål dersom alt klaffer samen

680kr

2 Likes

Seriøst?

2 Likes

I’ll take that any day​:joy::joy::joy:

Haha spørsmålet var «hvis ALT klaffer» - så da er det ikke så hakkanes gale mener jeg :sweat_smile:
Noen kan gjerne gå til verks og verdsette (i dag) Betalutin 100% garantert inn på markedet i ca 2021 (og tar 30-40-50% markedsandeler på sikt), DLBCL med fantastiske data, Archer-1 viser 100% CR på alle 6 (eller 9?) pasienter, lukrativ partneravtale med BP ila. høsten, MZL-studie, Humalutin-studie oppstart +++.
Ved kurs 680kr er mcap 45mrd.
Nano var vell priset til rundt 5,5mrd våren 2017 når kursen stod i 110kr? Da hadde de fleste kursmål rundt 500-1100kr som bet :sweat_smile:
Men så kan vi vell si, at det er nesten helt sikkert at ikke alt kommer til å klaffe. Det er bare å innse at biotech er risiko og en tålmodighetsprøve hvis man sitter long.
Hilsen Nano-aksjonær siden 2015.

8 Likes

Apropos konsolideringsterapi… Skal man ta den siste setningen der bokstavelig, så skal det være ganske bull for Nano.

Denne er fra mai 2019

Treating relapsed or refractory lymphomas remains a current medical challenge; however, new developments in RIT protocols are bringing an emerging clinical arsenal for improved patient outcomes. High-dose treatment, RIT consolidation after nonradioactive therapies, RIT in first-line treatment and fractionated RIT have all shown promising results. This will ultimately result in RIT being routine practice for oncohematologists in the treatment of lymphomas.

4 Likes

Et annet interessant spor?

Fra R&D dagen i fjor:

https://www.thelancet.com/pdfs/journals/lanonc/PIIS1470-2045(19)30171-8.pdf#section-3d6acba1-acea-4be2-8dc9-b7e14e5b6583

Radiotherapy stands out as a particularly promising candidate in this setting, not only because of its established safety profile, but also because radiotherapy has the potential ability to mediate robust immunostimulatory effects that could synergise with immunotherapy in systemic tumour control.

Hm…

Radiotherapies typically don’t generate the same level of excitement as, say, immuno-oncology drugs or targeted antibodies, but that hasn’t dissuaded Novartis from investing heavily in the emerging field. In fact, when CEO Vas Narasimhan named the company’s top 25 blockbuster pipeline candidates at a management event last year, he included Lu-PSMA-617 on the list.

• “excited by the response” to Lutathera and that it expects “to follow this success with new treatments for other cancer types.”

• to stay ahead of competitors in radiotherapy by making sure Novartis invests early in supply chain logistics, distribution and manufacturing.

4 Likes

Det er jo ikke akkurat veldig far fetched å tenke at patentporteføljen til NANO måtte vært et verdifullt tilskudd til Novartis

Til og med hvis de ikke skulle være interessert i å utvikle Betalutin (uten at jeg helt forstår det heller) så vil patentene til NANO i noen grad skjerme deres egne hovedsatsingsområder.

3 Likes

Nei, ser jo ut som en no brainer for Novartis å ta en stake i Nano.

Ihvertfall nå man ser hvor hardt de satser på dette feltet og med suksessen til Lutathera.